[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:05

het kan wel zijn dat er alsnog sneeuw onder blijft plakken dat was bij mij toen het geval..maar nu hij er ook siliconen tussen heeft zitten ging dat al beter..je zou ook sneeuwbeslag kunnen kiezen voor een keer want dat rubber is ook schokdempend dus 2 in 1 zeg maar :D

Miss_Arie

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:24

ik heb mijn smid of iemand anders hier in de buurt helemaal nog nooit over sneeuw beslag gehoord, ooit! wij halen hier de ijzers eraf als er sneeuw aan komt en je wil nog lekker rijden, maar andere opties ken ik helemaal niet. :o

ik zal het eens vragen aan mijn smid.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:34

als je ijzers eraf kunnen zou ik dan ook doen maar bij sem is dat blijkbaar geen optie..

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:39

in mijn geval is dat ook absoluut geen optie, anders had ik hem nooit op ijzers staan, maar anderen om mij heen doen dat wel in de winter met kans op sneeuw.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:11

google dan even op sneeuwbeslag..zie je wat er bedoeld wordt..het is heel simpel en werkt ook nog goed.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:07

ohh ziet dat er zo uit??
heb ik echt nooit geweten!

ik zal het zeker eens aan mijn smid vragen of dat hier ook mogelijk is, want dat is wel een uitkomst voor een heel aantal paarden!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:26

ik denk dat dat sneeuw beslag ook een beetje smid afhankelijk is. ik heb kommers als smid en die heeft het er nooit over. ik weet dat brugmans het wel doet hier in de buurt. ook moerland of tange doen het bij ons op stal niet mogelijk wel bij andere maar bij ons op stal doet niemand het en bijna alles heeft ijzers. ik heb ook het idee dat het ijzer door dat rubbber minder stevig vast zit dus door de zeeuwse klei makkelijker af gaat. maar dat is mijn idee.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:58

hier wordt het best veel gedaan..de grond is hier ook erg zacht maar ze staan ook niet in de wei swinters dus geen losse ijzers enz. ik vind het een ideale oplossing.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:26

norton84 schreef:
ik denk dat dat sneeuw beslag ook een beetje smid afhankelijk is. ik heb kommers als smid en die heeft het er nooit over. ik weet dat brugmans het wel doet hier in de buurt. ook moerland of tange doen het bij ons op stal niet mogelijk wel bij andere maar bij ons op stal doet niemand het en bijna alles heeft ijzers. ik heb ook het idee dat het ijzer door dat rubbber minder stevig vast zit dus door de zeeuwse klei makkelijker af gaat. maar dat is mijn idee.

ik ken helemaal geen namen van die jij noemt :o
ik heb Jacob als smid (weet niet eens zijn achternaam :o :oo ach ik heb hem nog maar 11 jaar ofzo O:) )

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:17

hmm even nog naam proberen willbert janssen? werkt woont meer richting schouwen. kan wel kloppen deze wonen allemaal hier in buurt van tholen. alleen brugman weet ik niet. gelukkig zijn er hier veel drukt de prijs een beetje al betaal ik 100 euro voor 4 kant beslag

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:55

nee sorry, die naam zegt mij ook niks.

ik ken wel behoorlijk wat smeden aan deze kant, zoals Gert-jan Zalm, Ruud Evertse (Jacob werkt vaak met hem samen) Jacco van het Westeinde.
maar heb eigenlijk nog nooit iemand hier in de buurt gezien of gehoord over dit soort beslag.
ik zal het volgende keer eens vragen.

ik betaal 90 euro voor vierkant, aangepast aan de voorkant (balken en leer ertussen) maar volgens mij word ik een beetje gematst :D

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:11

85 euro rondom beslaan..met voor zooltjes en siliconen :o

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:09

Hier doet ook niemand aan sneeuwbeslag (en de hoefsmid heeft het er ook nooit over!). De paarden gaan hier overdag altijd naar buiten ook bij sneeuw en heb vorig jaar eigenlijk geen problemen gehad (Urka staat enkel voor op ijzers). Maar er zijn paarden die vierkant beslagen zijn en het ook niet op hebben.
Ik denk dat het ijzer met al die rubber er inderdaad snel zal afgaan dus ik ga het toch maar zo laten... (lees als: ik heb al genoeg problemen gehad met afgetrapte ijzers).

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:19

het is geen dik rubber hoor wat er onder gaat..het is ook aan de binnen kant gewoon open. ik heb nooit geen last van ijzers kwijt enz en terwijl ik ook veel last had van meneer die weer eens gek deed en ijzers weg...ze gaan er naar mijn mening niet sneller af..maar dikke ijsklompen onder de hoeven is ook niet echt bevoordelijk voor de tere artrose beentjes

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:21

heb ze elk jaar eronder vanaf eind november tot maart.. kunnen er ook hergebruikt worden

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:52

Ik heb nu ook voor ijzers met leren zooltjes. Ook voor de sneeuw eronder laten zetten normaal alleen ijzers.
(dit is niet echt sneeuw beslag maar komt denk ik op hetzelfde neer?)
Laatste keer met de sneeuw ijzers eraf laten halen paard had echt in de weide sneeuw/ijs ballen door de ijzers zo wil ik hem niet buiten hebben te gevaarlijk.
Zonder ijzers liep hij heel gevoelig op het harde, in de bak ging het wel goed maar was niks waard.
Ik was met achter bekappen en voor ijzers met leren zooltjes 120 euro kwijt.
Paard stond voor dat ik hem ging leasen altijd met ijzers en leren zooltjes. Ik vind het zelf erg duur maar nu kan het wel even.
Als de smid zegt dat hij echt weer zooltjes moet dan is het niet anders maar hoop dat het zo goed blijft gaan.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:52

klopt dat ook met zooltjes sneeuw blijft plakken.. die van heeft er siliconen onder en dan weer niet omdat de sneeuw er wordt uit gedrukt.. maar je kan ook alleen sneeuwbeslag doen ipv zooltjes. heeft ook een dempende werking

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:12

Ik meld mij ook, bij mijn paard is afgelopen donderdag rechts achter atrose in haar kogel geconstanteerd. Klasse 2-3. Nu kan ik echter niet echt op internet vinden welke klasses er zijn? Heeft mijn paard nu echt flink atrose of niet? DA heef tmij dat niet verteld, die was drukker met de blessure aan haar voorbeen. Hij heeft ook niet gezegd of ze nog weer zou kunnen rijden. Dat weet hij pas over 6 weken bij de controle (paard heeft ook een ontsteking in hoefbeen RV)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:59

Ik heb met sneeuwbeslag geen last dat ze haar ijzers er sneller aftrapt. Het rubber kan inderdaad hergebruikt worden. Mijn rubbers zitten er nu voor het 3e jaar eronder.

@Mandy ik heb ook geen idee welke klasses er zijn. Sterkte voor je paardje

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:38

Ik heb ook weer sneeuwbeslag. Werkt super, geen klonten en zo wel liggen die er bij een stap weer uit.
Omdat de smit vorige keer geen sneeuwringen bij zich had, zooltjes genomen. Vind ik wel iets minder werken. Je kunt ze insmeren met vaseline dat werkt beter.
Sneeuwbeslag bestaat al heel lang. Werd vaak gebruikt bij tuigpaarden.
IJzer wordt er niet sneller afgetrapt. Het is maar een dun lapje rubber wat tussen de hoef en het ijzer zit
Afbeelding Afbeelding

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:03

Gisteren dan maar terug eens proberen rijden. Maar ik heb al spijt dat ik het gedaan heb. Het stappen ging vlot en ik ben op haar goede kant (rechterhand) beginnen draven. Alles ging goed tot ik na 5 min draven van hand veranderde... ze liep op de linkerhand stijf en ze knikte een beetje met haar hoofd! Tot daar het rijden dus. ik heb nog even geprobeerd terug op de linkerhand te draven, maar daar mankte ze nu ook! Ik vond het erg jammer! Het gekke was wel dat ze bijna niet te stoppen was, mank of niet, ze had er absoluut zin in. Ze zou haar nog overzetten als ik niks deed!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:11

bal ka-tje dat het dan ineens zo slecht ging. heeft ze rust periode gehad( misschien heb je het al wel eerder gezegd maar tis niet blijven hangen.

ik baal ook beetje ik heb norton helemaal geschoren. hij had op zn hals en borst schimmel maar hadden het idee dat we dr niet goed bij kwamen toen heeft mn zus goed bedoeld de hals geschoren. dat zag er niet uit toe was de bedoeling jacht patroon dat werd op den duur op zadel bontje na geheel kaal. voor behandeling van de schimmel ideaal merk nu echter wel dat zn rug nog/ weer gevoelig is. gaan gewoon even op deze manier door mbt rijden en longeren. laat in ieder geval zn si gerichten niet meer inspuiten mocht dit weer opspelen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:24

Norton: ik werk Urka nooit meer dan 2 keer in de week als ze recht is (eens een derde keer een wandeling gaan maken doen we soms wel, maar dan stappen we toch alleen maar) en ook nooit 2 dagen na elkaar. Nu was het van vorige week donderdag geleden dat ik wat met haar had gedaan. Het gaat zo op en af :s
Ook weer balen voor jou dat hij last heeft van schimmel. Mss is zijn rug nu gevoelig omdat hij het wat kouder heeft?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:40

sem heeft vandaag weer rondom nike air maxs gekregen met snowboots :D morgen even kijken hoe het gaat..vanmiddag aan de longe ging het weer goed..

ik denk dat ik al weet waarom hij de laatste keer zo rot liep..ik had een paar dagen daarvoor zonder zadel in de bak "gereden" en omdat hij natuurlijk ook lichte kissing spines heeft en dan zit ik er met me dikke kont erop is vragen om problemen.. zonder zadel is dus ook niet alles wat sommige ook beweren :o

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:41

Melody94 schreef:
Ik heb ook weer sneeuwbeslag. Werkt super, geen klonten en zo wel liggen die er bij een stap weer uit.
Omdat de smit vorige keer geen sneeuwringen bij zich had, zooltjes genomen. Vind ik wel iets minder werken. Je kunt ze insmeren met vaseline dat werkt beter.
Sneeuwbeslag bestaat al heel lang. Werd vaak gebruikt bij tuigpaarden.
IJzer wordt er niet sneller afgetrapt. Het is maar een dun lapje rubber wat tussen de hoef en het ijzer zit
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

sem heeft ze nu ook alleen zonder de noppen.