Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maikeltje schreef:Blunneke wat betreft jouw galopprobleem: je kunt ook proberen het rechterachterbeen sterker te maken door op de rechterhand veel travers-achtige oefeningen te rijden en op de linkerhand wat schouderbinnenwaarts. Zo moet ie zijn been RA meer onder de massa gaan zetten en door dat zo een tijd te doen zal het been RA sterker worden. Hij draagt jou nu waarschijnlijk met linksvoor. Is het ook zo dat de stap en de draf rechtsom juist makkelijker gaan dan linksom?
Uriah schreef:paard bleef bij maar scheef hoe ik ook oefende!!!! links achter werd steeds slechter ,uiteindelijk bleek ENORM scheef bekken en helemaal niet goed op het sprong gewricht! als ik dat van dat scheve bekken maar eerder geweten had!
kraken jullie paarden ook zo met lopen ?
Alani schreef:maikeltje schreef:Blunneke wat betreft jouw galopprobleem: je kunt ook proberen het rechterachterbeen sterker te maken door op de rechterhand veel travers-achtige oefeningen te rijden en op de linkerhand wat schouderbinnenwaarts. Zo moet ie zijn been RA meer onder de massa gaan zetten en door dat zo een tijd te doen zal het been RA sterker worden. Hij draagt jou nu waarschijnlijk met linksvoor. Is het ook zo dat de stap en de draf rechtsom juist makkelijker gaan dan linksom?
Maikeltje; dat ben ik met je eens, mits je zeker weet dat je je paard niet loopt te treiteren. Op het moment dat de onsteking actief is helpen dergelijke beslist niet, maar vraag je onnodig veel van je paard. Kortom ik vind dat je eerst met een da moet overleggen, zodat je eerlijk blijft in wat je van paard vraagt en verwacht.
Alani schreef:Ik bedenk me in 1 nog wat, wel iets totaal anders maar wil het graag met jullie delen.
Toen Selena terugkwam van de keuring (was ze dus 3 jaar) zijn wij erop attent gemaakt dat ze scheef was. Ze was toen net geinsemineerd en ik was bang dat ze last had van haar scheve bekken met veulenen. De vrucht was nog klein dus nog een mogelijkheid om die te aborteren. Maar volgens een paardenkliniek in Wapenveld was dat allemaal helemaal niet nodig en ik heb gevraagd naar de eventuele verdere gevolgen van haar scheve bekken. Volgens de da 'was ze ermee geboren en ging ze er ook weer mee dood'. Nou dat laatste zal gerust waar zijn, maar dat eerste beslist niet. Ik vind het heel jammer dat hij mij destijds niets verteld heeft van gevolgen zoals spat (velen van ons hebben een paard met een scheef bekken met als gevolg spat). Herkennen jullie iets in mijn verhaal of kwam het voor jullie veel meer als donderslag bij heldere hemel?