Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin schreef:Of ik heb het dan verkeerd begrepen, of mijn huidige smid heeft alleen maar EL zonder lippen.
Natural_Lady schreef:ik denk het wel, onze paarden worden Natuurlijk bekapt, en NOOOOOOIT heeft er een hoefkatrol gehad, mede omdat ze door NB het hoefbeen parralel staat met de grond ( Door lage hielen ) Bij traditioneel bekappen is dat niet zo en komt het veeeeeel vaker voor !
Hanneke84 schreef:Ik weet niet wanneer Natural_Lady hier gepost heeft, maar volgens mij is dat heel wat maanden terug geweest.![]()
Die van mij staat overigens naar tevredenheid wel laag op de hielen.
Ik ben ook wel benieuwd naar die rontgenfoto's, niet dat ik ze goed kan 'lezen' maar ik vind het wel erg boeiend.
Esther28 schreef:Alleen een recht paard kan 2/3 deel van zn gewicht op de achterhand dragen. Een krom paard kan je niet door deze onder zn tempo te rijden op zn achterhand krijgen![]()
Pas als een paard recht is, kan je dmv van tempowisseling de achterhand sterker krijgen.
Ook het verdelen van het gewicht over 4 delen kan alleen als je paard rechtgericht wordt/is
Esther28 schreef:Ik vraag HOE wil je een scheef paard recht krijgen door hem op zn onder zn tempo te laten sjokken? Dat is duidelijk niet volgens de klassieke methode dan.
Leg me die theorie eens uit
Hanneke84 schreef:Andy sjokt al heel zijn leven onder zijn tempo![]()
Als Andy ook een langzaam tempo heeft dan loopt hij juist niet op 4 benen maar sloft hij dus op de voorhand. Door hem actiever te laten lopen gebruikt hij al meer zijn 4 benen en dan nog moet je werken aan de scheefheid. Er zijn toch spieren die langer en korter zijn etc.
Maar wellicht wil je het een en ander iets verduidelijken want ik kan mij er zo geen voorstelling van maken.