Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vonneke schreef:Yes!! Ik ga morgen bellen met een bedrijf welke medicijnen levert/produceert voor de buitenlandse markt. Zij gaan me aan een middel helpen welke top schijnt te werken maar in nl niet te krijgen is.
eldango schreef:Sorry dat ik zo kom binnenvallen.
Snoevie veel sterkte.
Iedereen met een peesblessure heel veel beterschap en succes!
Bij mijn paard is 9 weken geleden een beschadiging op de aanhechting van de pees geconstateerd! De beschadiging was 1,5 cm x 1cm.
Na 1,5 week was de zwelling en warmte weg.
Ze mocht meteen al 2a3 keer per dag 30 minuten onder het zadel,in de stapmolen over het harde stappen.
Vorige week heeft ze weer een scan gehad en ze de beschadiging is hersteld!
Nu ben ik afgelopen week begonnen met 2 rondjes draven (1 op elke hand).
Rij om de dag en om de dag in de molen/aan de hand.
Volgens de DA mag ik het elke week opbouwen met 5 minuten. Ben als de dood dat dit te vlug gaat. Ze voelt super aan en wil graag aan de gang. Maar dat is juist ook waar ik zo bang voor ben. Ze heeft waarschijnlijk door verkeerde diognose van verschillende mensen al bijna 11 maanden met die blessure gelopen. Ze is bikkelhard voor der eigen. Wat mij dus doodsbenauwd maakt voor nieuwe blessures!
Kan ik het schema van de DA aanhouden of rondje voor rondje opbouwen met draven?
Mijn paard is 17jr en nu 3jr onder het zadel (was fokmerrie).
Hoop dat jullie mij kunnen helpen met advies!