Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
S__L schreef:Geen ijzers maar ondergeschoven en samengeknepen hielen. Ze is hier al super lang mee bezig en het duurd ook nog heel lang omdat hij al zo oud is. Het was vroeger echt een ramp.
scoxxx schreef:Opvallend vind ik toch, is dat haar hoeven doorgroeien in "massa" zeg maar tot haar 5de.
Was ook zo met mijn andere jonge dier. Op hun 5de zijn de hoeven zo'n beetje pas uitgegroeid.
Klaarblijkelijk groeit het hoefbeentje dus ook door tot hun 5de?!?!
Schangah schreef:
scoxxx schreef:In deze zou ik zelf een beroemde en bekend staande NB-er raadplegen... laat de beste man (of vrouw) langs komen en vraag om aanwijzingen om zelf de hoef iedere week bij te vijlen. Betaal de goede man ruim, immers hij deelt zijn jarenlange moeizaam opgebouwde kennis met jou.... daar hangt een prijskaartje aan.
Mail paardnatuurlijk.nl eens en vraag om advies naar een goed bekend staande NB-er.
Of PB CherokeeChum eens, dat lijkt me een kundig persoon? Hoefsmid die overgegaan is tot NB, als ik het goed begrijp.
Btw, een goede hoefsmid kan uiteraard ook een uitkomst bieden Echter de ervaring leert dat te veel hoefsmeden een te slechte kwaliteit "hoef-problemen-oplossingen"-kwaliteiten hebben.
Goede hoefsmeden zijn zeldzaam en er wordt te vaak gezocht in oplossingen in ijzers-eronder-timmeren-dan-maar.