Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:En stel dat je paard z'n hoeven te snel slijten, dan kun je altijd nog naar hoefschoenen grijpen. Dus slijtage is geen goed excuus voor ijzers, aangezien er in deze moderne tijd veel betere oplossingen zijn
Zack schreef:@arabesk
een oud stalgenootje van je....
scoxxx schreef:Afgelopen zondag een wedstrijd gehad in de Ardenne: blote voeten aldaar is echt dierenmishandeling.
Bandida schreef:scoxxx schreef:Afgelopen zondag een wedstrijd gehad in de Ardenne: blote voeten aldaar is echt dierenmishandeling.
Nee hoor, ik woon daar, en je kan je hier prima zonder, makkelijker als in Nederland. Paarden krijgen hier steenharde zelfonderhoudende hoeven, de bekapper komt hier 2x per jaar, een keerbegin van de zomer en een keer begin van de winter. Over 200 km kan ik niets zeggen, maar 150 op drie dagen doen ze hier makkelijk en zonder enige hoefproblemen.
Voorwaarden:
- gezond paard met normale gezonde hoeven en normale beweging
- 24/7 op stenige weide en/of verharde voederplaats
- beetje nadenken tijdens de rit, het enige wat echt werkt als een rasp is een steile afdaling op asvalt, dus dan stap je af of ga je op de berm.
Bandida schreef:scoxxx schreef:Afgelopen zondag een wedstrijd gehad in de Ardenne: blote voeten aldaar is echt dierenmishandeling.
Nee hoor, ik woon daar, en je kan je hier prima zonder, makkelijker als in Nederland. Paarden krijgen hier steenharde zelfonderhoudende hoeven, de bekapper komt hier 2x per jaar, een keerbegin van de zomer en een keer begin van de winter. Over 200 km kan ik niets zeggen, maar 150 op drie dagen doen ze hier makkelijk en zonder enige hoefproblemen.
Voorwaarden:
- gezond paard met normale gezonde hoeven en normale beweging
- 24/7 op stenige weide en/of verharde voederplaats
- beetje nadenken tijdens de rit, het enige wat echt werkt als een rasp is een steile afdaling op asvalt, dus dan stap je af of ga je op de berm.
Cowgirl schreef:Kijk maar daar heb je al een punt, die paarden groeien DAAR op, op die rotsachtige bodem.
Als ik van de week de loterij win koop ik ook een huis in de ardennen waar ik mijn paarden een nog beter leefklimaat kan geven.
Zack schreef:@bandida
Moet je wel een koophuis hebben he.
scoxxx schreef:Bandida: zit je in de Ardennen of in de Pyreneeen?