romeorowan schreef:Gemske: zag jij verbetering wat betreft de hoefbevangenheid door de magnesium?
Toen Indiana de magnesium kreeg was de bevangenheid 'onder controle'. Ik ben haar magnesium gaan geven naar aanleiding van het het stuk op paardnatuurlijk.nl over insulineresistentie. De verschijnselen die daar worden beschreven zijn/waren Indiana op het lijf geschreven.
Na ca. 10 weken kon ik merken dat haar (betonnen) speknek slapper werd.
Aurora heeft eigenlijk van begin 2007 tm augustus niet echt lekker in haar vel gezeten. Steeds tegen het hoefbevangen aan, waarbij ik steeds ook aan spierbevangenheid ging denken (spiertrillingen in de bovenkant van haar achterbenen, net onder haar kont zeg maar). Paar keer metacam gehad en later bute. Die hielp beter. Maar steeds weer een "terugval" na een keer flink gek doen bv (week spierpijn, gevoelig lopen).
Naar aanleiding van een paar succesverhalen op bokt heb ik toen inderdaad het stuk op paardnatuurlijk eens goed gelezen (waar ik normaal niet zo'n fan van ben mbt alle natuurlijk-bekappen-promotie). En Aurora paste toch wel behoorlijk in dat plaatje. Dus toen dacht ik laat ik het maar eens proberen. Na een paar dagen al liep ze soepeler, maar na een week was er echt duidelijk verschil met de voorgaande maanden. Sindsdien heeft ze buiten haar hoefzweer geen serieuze klachten meer gehad. En ze is de helft dunner nu.
Toevallig heb ik het net nog tegen mijn veearts gezegd dat dat voor Aurora zo goed geholpen heeft. Het is in ieder geval geen onbekend effect meer, hij reageert er heel positief op. Waarschuwt me wel elke keer nog om voorzichtig te blijven, maar hoe meer waarschuwingen hoe beter