Hoefkatrolontsteking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:39

Waar?
Ikke mee willen doen!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:01

Zit nog in de onderzoeksfase, zodra k wat meer concreet weet horen jullie dat.
Foxy: in Zuid Holland, maar je zou anders eens op zijn site kunnen kijken, wellicht zit Antoine zelf dichter bij jou?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:04

Gaat het nog steeds zo goed met jullie paardjes?
Gisteren is bij Andy de therapeute nog eens geweest omdat ik hem weer ietsjes stijf vond in zijn achterbenen en met strekken. Dat kwam gelukkig uit zijn rug, zijn benen zijn helemaal goed nu en ik mag of eigenlijk moet hem nu voorwaarts neerwaarts rijden. Voorlopig in stap en ook op de grond met hem aan de gang. Ze noemde de dubbele longe maar dat lijkt mij erg belastend voor zijn voorbenen dus ik heb de dvd van Piet Bakker besteld :)
Gisteren voor het eerst 10 minuutjes gestapt, was ontzettend genieten :+:

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:27

Hanneke84 schreef:
Gaat het nog steeds zo goed met jullie paardjes?
Gisteren is bij Andy de therapeute nog eens geweest omdat ik hem weer ietsjes stijf vond in zijn achterbenen en met strekken. Dat kwam gelukkig uit zijn rug, zijn benen zijn helemaal goed nu en ik mag of eigenlijk moet hem nu voorwaarts neerwaarts rijden. Voorlopig in stap en ook op de grond met hem aan de gang. Ze noemde de dubbele longe maar dat lijkt mij erg belastend voor zijn voorbenen dus ik heb de dvd van Piet Bakker besteld :)
Gisteren voor het eerst 10 minuutjes gestapt, was ontzettend genieten :+:

kijk dat klinkt goed!

hier gaat alles goed hondje is aan de beterende hand hechtingen zijn er nu uit en hij is klaar met zijn kuur.
intussen twee leuke paardjes om mee te rommelen en rijden.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:30

Goed om te lezen dat het met je hondje beter gaat.

Met Indy gaat het nog steeds goed.
Vanmorgen had ik voor het eerst sinds tijden weer eens les en ze deed het echt fantastisch. Ik kwam helemaal blij van mijn paard :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:06

kijk innepin ook bij jou goede berichten sinterklaas is ons goed gezind

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:40

Tence loopt lekker maar helaas heeft hij nu bronchitis.

Laura,fijn dat je ook weer wat hebt om te rijden en hopelijk hersteld de hond ook weer snel.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:30

ja 4,5 jarige friese merrie die lekker groen is. heerlijk mee aan het knutselen en tutten en frutten. beter dan de Kwpner die meer op zn achterbenen stond dan op 4 benen.

ga haar morgen voor de 2de keer rijden. we zijn soms nog koos stuurloos maar wil erg graag werken en dat is het belangrijkste!

bronchitis is toch gronisch???

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:42

Laura1982 schreef:
bronchitis is toch gronisch???

Bronchitis kan chronisch zijn maar het hoeft niet.Bij Tence is het nog even afwachten.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:01

oke hopen dat dit niet het geval is

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:46

Laura fijn dat je hondje beter gaat!

Innepin geniet van het gevoel, heerlijk hoor :j

Taverno, bronchitis klinkt niet fijn.
Beterschap met hem, hopelijk is het niet chronisch. :(:)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:12

Jeetje Tence, dat is niet zo leuk, hopelijk is het maar tijdelijk...
Hannke: fijn dat het met je poown goed gaat
Innepin: ook met een supergevoel van je peerdebeest afgestapt
Lau: fijn dat je de zin in paardrijden weer wat terug hebt en dat je fijn kunt keutelen met paardjes...

Ik heb ook goed nieuws: de AdB lessen lijken bij Bor aan te slaan......Hij pakt het super op en op het moment dat hij recht in zn lijf is en zn rug ontspant loopt ie rad......bij een fractie van spanning gaat ie kort lopen en krabbelen...We zijn dus nu bezig met verticaal rechtrichten....Ik weet nu in ieder geval beter hoe ik hem recht in zn lichaam kan krijgen....we hebben nog een hele weg te gaan, maar t begin is er....
Hopelijk blijft het ons voorlopig een tijd gegund meisjes

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:37

Dat is positief nieuws voor je Esther,ik vind het heel fijn voor je.

Het gaat dus dus goed op het moment met onze HKO paarden. +:)+ Gisteren ging Tence ook weer zo fijn,lang en laag gereden,vanwege zijn bronchitis kan ik hem niet helemaal oppakken en moet ik een beetje rustig aan doen.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:55

Fijn dat het met de paarden hier zo goed gaat!
Ook mijn paardje loopt nog steeds goed op haar zooltjes, ben echt heel blij dat ze het, op eigenlijk zo'n heel simpele oplossing, zo goed doet!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:19

Even een tijd niet in dit topic geweest, maar wat fijn om te horen dat het zo fijn gaat met de meeste paarden.. Helemaal mooi..
Sinds de mijne op EL ijzers staat, gaat het ook heel goed eigenlijk. Ik rij hem eigenlijk weer netzo als voordat hij kreupel werd, alleen het springen is wel veel minder geworden. Heb vorige week voor het eerst weer wat sprongetjes gemaakt en hij vond het geweldig. Gelukkig liep die de volgende dag ook goed, dus probeer het een beetje af te stemmen op wat hij aankan en op dit moment kan die eigenlijk best veel aan.. Al wordt die natuurlijk wel minder fanatiek gereden.. Vandaag nog heerlijk op buitenrit geweest.. Ik ben weer zo blij met mn kerel..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:22

Ik vind het ook fijn om te horen dat het hier zo goed gaat! :j

De mijne doet het ook leuk, heb nog niet heel veel gereden maar ik ben alweer rustige buitenritten van een uur aan het maken. Paard is rad en heeft ook de volgende dag geen last van dikke en/of warme benen, tot nu toe een goed teken. :j

Hij staat overigens nog steeds op EL met gelzolen. Eventueel mogen de zolen er bij de volgende beslagbeurt onder weg, of nog één keer, afhankelijk van de dikte van de hoefzool.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 08:11

Super dat het met jou paard ook goed gaat Karin.

Tence blijft voorlopig ook op de EL ijzers,het lijkt vooralsnog goed te gaan dus houd ik het maar zo.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:44

Fijn hoor dat het zo goed gaat hier!
Ik had de dvd van Antoine de Bodt besteld en ik moet zeggen dat het best veel indruk maakte! Gisteren eventjes gereden en geprobeerd met rechtrichten d.m.v stelling/ contrastelling paar pasjes schouder binnen en buitenwaarts en hij begon te briesen en wilde fijn met zijn hals en hoofd omlaag. Voor jullie paardjes niet zo'n bigdeal ws maar wij waren meer freestyle rijders :D Voor ons is het dus een hele omschakeling, lange teugelen gaat ook heel fijn en ik denk dat hij er ook veel baat bij heeft :j

Doen jullie nog iets speciaals qua rijden/ trainen?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:07

Ik rijd Tence zoveel mogelijk lang en laag en rechte lijnen.
Alleen grote voltes en zo min mogelijk kleine wendingen.
Wijken en schouderbinnenwaarts e.d. doe ik juist niet want ik heb gemerkt dat Tence daar niet zo goed op reageert.Af en toe stel ik hem wat hoger in maar laat hem tussendor toch weer lang/laag

Ik probeer ook zoveel mogelijk op de drafbaan bij ons te rijden maar dat is wel ens lastig op het moment want hij wordt daar erg jolig van. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:12

Momenteel rijd ik alleen buiten, dus veel rechtuit. De DA heeft mij iig afgeraden om (veel) op harde bodem te draven, dus dat doen we alleen op zandwegen en in bermen. Niet meer op asfalt e.d., alleen als het toevallig zo uitkomt.

De bak is bij ons nu toch te nat. Ik wil daar t.z.t. wel weer gaan rijden, maar geen intensieve dressuur.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:19

Intensieve dressuur is mij ook afgeraden,nu vind tence daar niets aan dus dat is geen ramp.Licht dressuurwerk is geen probleem.

Longeren doe ik ook niet vaak.Dat ging een hele poos slecht maar nu loopt hij aan de lijn ook weer goed en doe ik het hooguit 1x per week maar dan niet bijgezet.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:26

Longeren doe ik niet meer.
Ik sta gelukkig op een stal met een megagroot springveld waar je lekker lang rechtuit kan blijven lopen en weinig wendingen hoeft te maken. Daar reageert ze echt goed op.
Lessen doe ik nog wel, maar meer om te zorgen dat ík goed op mijn paard zit, zodat ik haar niet in de weg zit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:29

Mijn paard is van nature iets scheef en voor hem is het belangrijk dat hij links en rechts zoveel mogelijk gelijk bespierd blijft. Dat deed ik altijd door 2x per week te longeren, maar dat mag ik ook niet meer. Liefst zo weinig mogelijk longeren, en als ik het doe, dan op een zo groot mogelijke cirkel. Daar moet ik samen met de fysio nog even een weg in zien te vinden. Zij kent mijn paard gelukkig al jaren en werkt samen met de kliniek waar ik ben geweest, dus dat komt vast wel goed.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:20

Andy is linksgebogen, die oefeningen doe ik om hem meer rechtgericht te krijgen. De dvd van Marijke de Jong heb ik ook sindskort. Op haar website ( http://www.paardenbegrijpen.nl) staan ook filmpjes en daar vertellen ze ook over scheve paarden en ( o.a) voorbenen problemen.

Longeren doe ik overigens ook niet en wij stappen alleen nog maar ( met die oefeningen dan) een minuutje of 20/30.
Wij hebben geen bak dus het is wel op het harde maar omdat het alleen stappen is geeft dat toch niet.
Springveld of drafbaan lijkt mij wel enorm gaaf hoor! :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:03

Hanneke: wellicht is les via de AdB methode dan ook wel iets voor jou (ondanks dat je een freestyle ruiter bent ;) )
Ik merk het verschil bij Bor echt heel goed, en eigenlijk hoort ieder paard gewoon rechtgericht te zijn/worden ;)