[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lucyknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:36

@JP: Ik hoop dat het snel beter gaat met je paard.

lolclub schreef:
@Wendy en Lucyknol

hoe is het met jullie pony's ?

Met Lucy gaat het helemaal goed. Is vrolijk, heeft geen pijn.
Wel loopt ze te flappen met haar voorbenen. Daarom laat ik haar
nu lekker zelf haar gang gaan op het zand, en ze mag een uurtje op
een blubberig stukje met wat gras aan de zijkanten.

Op 11 oktober komt de hoefsmid, die gaat dan haar voorvoeten doen,
waarschijnlijk equilibriums eronder en hopelijk gaat ze dan weer wat meer
afrollen en kunnen we voorzichtig weer wat gaan doen.
Op de manier hoe ze nu loopt denk ik dat de boel toch aardig belast wordt,
het voelt niet goed om al wat meer te doen dan wat we nu doen.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het er uitziet onder de zolen (van het beslag)

Luus heeft er in iedergeval weer zin in en dat maakt mij een gelukkig mens.

Mijn dochter van 10 heeft momenteel een paardendip. Ze kan hier kiezen uit veel
pony's om te rijden maar wil sinds een week of twee "alleen maar op Luus" :Y)
Het is voor haar ook best sneu, ze had Lucy, na heel wat bloed,zweet en tranen
eindelijk zover dat ze een beetje aan het werk ging voor haar tijdens de lessen en
haar oefeningen in de bak.
Tot een half jaar geleden vertikte Luus ook maar iets voor haar te doen, als
er actie gevraagd werd eindigde dat in een dwarse Luus die al bokkend liet merken
dat ze toch echt niet van plan was om zich voor die kleine op haar rug in te spannen. }:0
Gelukkig begrijpt ze heel goed dat ze nog geduld moet hebben. Ook op haar heeft
het veel indruk gemaakt om te zien hoe ziek Lucy was in juni, we hebben echt gedacht
dat het niet meer goed zou komen...
Laatst bijgewerkt door lucyknol op 23-09-10 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:40

capopjekop schreef:
Hij heet Laminshield en er staat wat over op paard natuurlijk zag ik toevallig.

http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... stenen.htm

http://www.rockies.nl/rockiespaarden4.html

Edit: Dat is niet de liksteen zo te zien, maar wellicht kun je het daar wel kopen.

Bedankt, ga het vanavond eens rustig doorlezen :j (pony heeft weer eten, nu ik nog even :)) )
Maar daar zijn ze verder niet te koop toch? Is alleen info?

Wat fijn dat het zo goed gaat met Lucy! :D

Tryggur heeft een hekel aan modder := Hij staat op z'n tegeltjes en wil er niét af komen! _O- Bang voor vieze voeten denk ik :))

capopjekop

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:43

Die steen is trouwens een stuk duurder (35 euro en er zit honing in verwerkt, dat is dus al weer minder). Als je het in google in typt heb je zo een verkoopadres, maar door die gegevens (prijs en de honing) vind ik de steen toch niet meer zo interessant.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:48

Als het magnesium enige is waar het verschil in zit, dan kun je dat beter gewoon los bijgeven. Stuk goedkoper.

Even totaal off topic, maar deze vond ik te leuk om jullie te onthouden ... voor al diegene die kleine prinsesjes hebben thuis:
http://www.mensportcentrum.nl/fotos/HP- ... la%201.jpg

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:09

Dan heeft het idd geen meerwaarden :)

Ik denk dat ik toch die kwikbeet en safe en sound ga bestellen :) Zit er een beetje over in met die kwikbeet dat daar weer meer calcium inzit en dat daardoor de magnesium minder goed wordt opgenomen. Maar ik geef toch extra magnesium bij en wil het niet als vervanging van het hooi gaan geven, maar meer als net ff dat beetje extra om hem op gewicht te houden van de winter.

Ooooh wat een geweldig wagentje :oo :D

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:33

Ahh, wat een leuk wagentje :o , helaas geen prinsesje maar een prins die gaat er vast niet in zitten :P .
Dawny was net baldadig :D, ik ging de andere pony doen en had de staldeur nog op een kiertje staan dus madam vond dat ze wel even zelf aan de wandel kon gaan <3. Ze loopt op de stenen nog wel heel gevoelig maar ik zie wel verbetering in het geheel.
Vanmorgen overleg gehad met de da, en voorlopig nog 10 dagen doorgaan met de buut en ascal volgens het schema wat we nu doen.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:51

pfff, als ik jullie verhalen zo lees dan ben ik er nog op tijd bij geweest (al leek het op dat moment heel ernstig de verkeerde kant op te gaan), mijn dame loopt al weer vlot en rolt haar hoeven netjes en zonder pijn heel mooi af tijdens het lopen, draven en galopperen.
De 2e bekapping die ik eigenlijk vreesde, is zonder problemen verlopen en het enige waaraan je nog kunt zien dat ze zo moeilijk heeft gelopen is wanneer ze in de blub staat met haar voorbenen en dan snel en haaks wil draaien. Ook op het harde is er weinig meer te merken van haar HB.

Nu wilde ik haar niet op alleen graszaadhooi en kruidenhooi (3 plakjes per dag) de winter door laten gaan, ook omdat ik nog een 4 jarige ZE-er heb die op dit moment met haar mee "lijnt" (terwijl die niet echt te dik is).
Aangezien er nu zoveel voersoorten aangeboden worden die voor HBers "geschikt" genoemd worden (terwijl dit gewoon niet altijd klopt, als je naar de bestanddelen kijkt), heb ik Rene Wielens maar eens gebeld. Ik ga dus de Safe&sound en de ultimate balans bestellen omdat ik mijn pony's al onbeperkt hooi geef en daar niet nog eens 2 kg per dag een "krachtvoer" bij wil geven. Is er hier nog iemand die deze combi voert?

Groetjes ingrid

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:04

Wendy15 schreef:
Wat is dat yea-sacc?
En ik meende eens gelezen te hebben dat dat ook in de safe en sound zit??

Yea-Sacc1026 levend gist van Saccharomyces cerevisiae stam 1026 heeft een EU-registratie voor het verbeteren van de vertering bij paarden. Verbetert de gezondheid en het functioneren van de blinde en dikke darm, vermindert verzuring en levert een efficiënte omzetting van ruwe celstof naar energie voor lichaamsconditie, groei of melkproduktie.

De levende gisten van Yea-Sacc1026 hebben een positieve invloed op de spijsvertering. Door deze levende gisten bereikt men een optimale en stabiele pH in de dikke en blinde darm. Doordat Yea-Sacc1026 specifieke bacteriën stimuleert, en andere -ongewenste- bacteriën juist afremt in hun groei, ontstaat een betere celstofvertering. Dit heeft een betere darmgezondheid tot gevolg en helpt darmgerelateerde problemen als koliek en hoefbevangenheid te voorkomen.De levende gisten van Yea-Sacc1026 zorgen voor een betere voederbenutting door een verhoogde opname van mineralen en voedingsmiddelen.Zogende merries zullen meer melk produceren voor het pasgeboren veulen. Yea-Sacc1026 bevordert een snel herstel na ziekte.

Bron: http://www.ingbur-heemskerk.nl/chevital ... easacc.php

Safe & Sound bevat inderdaad ook Yea-sacc

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:13

Wat is in jullie ogen een goede kliniek met HB verstand?
Kom net terug van een weekje Tenerife en ponylief heeft een terugslag. Hij liep voordat ik terug kwam al niet goed, maar mij is niets verteld "omdat ze mijn vakantie niet wilden verzieken".
Toen ik maandag kwam was hij 1 hoop ellende. Doffe blik in zijn ogen en een mottige vacht. Gelijk buut erin gegooit. Nu is hij qua wakkerheid wel opgeknapt, maar hij loopt nog steeds klote.
Ik weet het allemaal even niet meer! Zit er compleet doorheen.
Hij is nu zo vrolijk op stal, maar ben ik wel eerlijk?
Wat zal ik doen? Terug naar Bodegraven of als last opinion naar een ander?

Pffff.....
Laatst bijgewerkt door tjee op 23-09-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:15

Wendy15 schreef:
Laatst ging het in het topic over het wassen en weken van pulp. Maar die kwikbeet, moet je die ook nog wassen enzo om de suikers uit te spoelen? Of zit daar al eigenlijk geen suiker in?

Kwikbeet is voorgekookte bietenpulp, vandaar dat de weektijd verkort is tot 10 minuten (rauwe bietenpulp moet minstens 6 uur weken).
Er schijnt nog 3 % restsuikers in te zitten, maar helaas geeft Dodson&Horrel zelf daar geen uitsluitsel over op de site.

als je zeker wilt weten dat je zoveel mogelijk suiker uitspoelt zou ik het inderdaad nog even naspoelen met schoon water.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:19

Maar als je al S&S voert waar het ook al inzit, waarom geef je het dan nog extra bij? :)
Hoeveel zou ik Tryggur eigenlijk aan S&S moeten geven per dag naast de F4F? :)

Dat naspoelen, hoe bedoel je dat? Gewoon na 10 minuten even uitspoelen en dan wel meteen geven, of echt net als het hooi toch nog minimaal een uur weken?
En hoe is die verhouding suiker dan in vergelijking met gewoon hooi? :)

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:31

Deaglán schreef:
Ik ga dus de Safe&sound en de ultimate balans bestellen omdat ik mijn pony's al onbeperkt hooi geef en daar niet nog eens 2 kg per dag een "krachtvoer" bij wil geven. Is er hier nog iemand die deze combi voert?

Als je de aanbevolen hoeveelheid S&S voert die op de zak staat hoef je er niks meer bij te geven.
De Ultimate balancer is zoals de naam al zegt een balancer.
Dit is een korreltje om bij te voeren als je niet genoeg vitamines/mineralen in je andere voer hebt.

Wij voeren de Ultimate Balancer hier aan de sportpaarden, bij ons krijgen ze niet veel krachtvoer en zodoende is dit een mooi aanvullend supplement

mijn HB dame krijgt Safe&Sound en Formula4Feet.
Dit laatste is een volledig supplement gemaakt in samenwerking met de Laminitis Clinic en is uitgedacht om een goede hergroei van de hoef te bevorderen,
wat mij echter opgevallen is dat ook de vacht, manen en staart er enorme veel baat bij hebben.
Paardlief is, nadat ik begon met dit voer compleet opnieuw verhaart (in juni/juli !) en de vacht is donkerder en dieper van kleur teruggekomen.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:41

Wendy15 schreef:
Maar als je al S&S voert waar het ook al inzit, waarom geef je het dan nog extra bij? :)
Hoeveel zou ik Tryggur eigenlijk aan S&S moeten geven per dag naast de F4F? :)

Dat naspoelen, hoe bedoel je dat? Gewoon na 10 minuten even uitspoelen en dan wel meteen geven, of echt net als het hooi toch nog minimaal een uur weken?
En hoe is die verhouding suiker dan in vergelijking met gewoon hooi? :)

De aanbevolen hoeveelheid S&S voor Hittie is 2 1/2 kilo, dat is een ruime emmer vol !
Ze krijgt echter maar 2x daags 400 gram dus qua vitamines ed voldoet dit dieet niet aan de minimale norm.

De Formula4Feet krijgt ze erbij voor de vitamines/mineralen en de yea-sacc zolang ze in het gras loopt ;)

als je de gebruiksaanwijzing op de zak kwikbeet volgt moet je 200 gram op 1 liter water mengen,
dit wordt binnen 10 minuten een brei zonder restwater (alles is opgenomen door de pulp).
Bij deze brei doe je na de 10 minuten wederom schoon water en vervolgens lek je het uit in een vergiet, dan kun je het wel direct voeren.

verhouding suiker bietenpulp/hooi....
zoek even terug in dit topic, we hebben het een aantal pagina's achter elkaar hierover gehad.
er staan wat linken tussen met lijstjes over wat gemiddeld het suikergehalte en de Glycemische index van hooi en bietenpulp is.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:49

tjee schreef:
Wat is in jullie ogen een goede kliniek met HB verstand?
Kom net terug van een weekje Tenerife en ponylief heeft een terugslag. Hij liep voordat ik terug kwam al niet goed, maar mij is niets verteld "omdat ze mijn vakantie niet wilden verzieken".
Toen ik maandag kwam was hij 1 hoop ellende. Doffe blik in zijn ogen en een mottige vacht. Gelijk buut erin gegooit. Nu is hij qua wakkerheid wel opgeknapt, maar hij loopt nog steeds klote.
Ik weet het allemaal even niet meer! Zit er compleet doorheen.
Hij is nu zo vrolijk op stal, maar ben ik wel eerlijk?
Wat zal ik doen? Terug naar Bodegraven of als last opinion naar een ander?

Pffff.....

Wat een naar bericht, sterkte ermee
ik zou morgen direct Bodegraven bellen, je pony is blijkbaar toch nog niet stabiel.
Heb je enig idee of je pony voer heeft gehad afgelopen week wat hij niet had mogen hebben ?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:03

Zo dan, daar moet je dan idd wel veel van voeren!
Dus ik kan Tryggur naast zijn 3 kilo overjarig hooi en 3 kilo graszaadhooi bijvoorbeeld 200 gram bietenpulp, 100 gram F4F (krijgt hij nu al) en bijvoorbeeld ook iets van 300 gram S&S (hij is natuurlijk een stuk kleiner dan hittie).

Als het overjarige hooi op is, kan ik dan gewoon 6/7 kilo graszaadhooi gaan geven? Of moet ik toch proberen een paar kilo hooi van dit jaar erdoor te mengen? Of bijvoorbeeld 5 kilo graszaad, 1 kilo weide en een halve kilo pulp oid? Zit er toch al best wel mee hoe het moet als écht ál het overjarige hooi op is en het echt heel erg slecht/koud weer wordt :o

Want ik las ook wel dingen over schrokken met geweekte pulp en daardoor slokdarmverstopping, zal vast niet vaak voorkomen, maar vind zulke verhalen toch een beetje eng :o Maar met wat S&S erdoor gemengd zal dat beter zijn ivm de structuur? Dat kan ik gewoon door elkaar mengen en zo geven? Lijkt me wel ideaal dat ik daar ook de magnesium door kan doen, want hij vind me inmiddels niet meer zo aardig als ik weer met die spuit kom :=

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:35

Wendy15 schreef:
Zo dan, daar moet je dan idd wel veel van voeren!
Dus ik kan Tryggur naast zijn 3 kilo overjarig hooi en 3 kilo graszaadhooi bijvoorbeeld 200 gram bietenpulp, 100 gram F4F (krijgt hij nu al) en bijvoorbeeld ook iets van 300 gram S&S (hij is natuurlijk een stuk kleiner dan hittie).

Als het overjarige hooi op is, kan ik dan gewoon 6/7 kilo graszaadhooi gaan geven? Of moet ik toch proberen een paar kilo hooi van dit jaar erdoor te mengen? Of bijvoorbeeld 5 kilo graszaad, 1 kilo weide en een halve kilo pulp oid? Zit er toch al best wel mee hoe het moet als écht ál het overjarige hooi op is en het echt heel erg slecht/koud weer wordt :o

Want ik las ook wel dingen over schrokken met geweekte pulp en daardoor slokdarmverstopping, zal vast niet vaak voorkomen, maar vind zulke verhalen toch een beetje eng :o Maar met wat S&S erdoor gemengd zal dat beter zijn ivm de structuur? Dat kan ik gewoon door elkaar mengen en zo geven? Lijkt me wel ideaal dat ik daar ook de magnesium door kan doen, want hij vind me inmiddels niet meer zo aardig als ik weer met die spuit kom :=

Je stelt een heleboel vragen ;) ,
Ik denk dat het belangrijk is dat je goed naar de situatie kijkt waaronder Tryggur leeft.

Tryggur loopt 24/7 buiten op zand en moet dus alle energie uit de voeding halen die jij hem geeft.
Van de winter heeft hij best veel energie nodig om warm te blijven.

Hooi is zowiezo het allerbelangrijkste, een paard is een ruwvoer eter.
In principe kan een sober ras als Tryggur prima uit met alleen graszaadhooi mits je vitamines/mineralen bijvoert (dit doe je al met F4F).
Omdat Tryggur al schraal is kun je de bietenpulp bijvoeren, dit zet namelijk gewicht aan en is toch laag in suikers.

Safe&Sound is een compleet voer, het bestaat voornamelijk uit ruwvoer met een vitamine/mineralen "noot" er in en nog wat extra toevoegingen speciaal voor HB paarden.
Dit voer is niet echt noodzakelijk als je al F4F geeft in de aanbevolen dosis.
Hittie krijgt het omdat alle paarden hier tegelijk gevoerd worden en zij dan ook wat in de voerbak heeft.

Het is wel mooi spul om de bietenpulp doorheen te mengen, niet alle paarden vinden bietenpulp (in het begin) namenlijk lekker.

Het belangrijkst is dus om goed in de gaten te houden hoe Tryggur zich voelt van de herfst/winter.
Hij moet ook weer niet te schraal worden, dus misschien kun je beginnen met bietenpulp naast je hooi.
Van S&S wordt een paard niet dikker namenlijk.

Wat je weidehooi betreft... met mate, hij is er al een keer door over de streep gegaan ;)

Paars voerde Vash volgens mij haast onbeperkt graszaadhooi, als het mooi schraal spul is kun je daar dus best de kilo's wat in verhogen.
Zorg je wel voor voorraad, het is s'winters vaak alleen te verkrijgen in 500 kilo balen, dit zijn loeiers van dingen van 4 meter lang !

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:03

Allemachtig wat gaan jullie snel vanavond - ik heb heel wat bij te lezen!
Eerst maar even dit: de nekfoto's van Pauli en als toetje een mooie mesthoop!

Kijk en huiver.....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:06

En nu het wat minder smakelijke onderdeel van 't peerd

Afbeelding

Zien jullie hoeveel onverteerd spul er nog in zit? Dit is wel 'slappere' mest dan normaal.. (= van vanmiddag) en een beetje door elkaar gerommeld door de vogels die kennelijk verwachten dat er graantjes te vinden zijn ( die ze uiteraard niet krijgt)!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:10

wat heb je toch een mooi paard <3
Maar wel een nek inderdaad...als ik er verstand van had zou ik zeggen zo IR als wat...
En een slappe drol...zijn de andere gewoon?
Bij pablo was er altijd 1 slappe drol s'nachts en de rest was wel normaal....nooit wat van begrepen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:19

Dank voor je compliment :o - ze is ook een mooie dame. Maar zie je op de laatste foto wat ze weer een matte uitstraling heeft? Mijn hart krimpt altijd een beetje als ik dat zo zie..

Geerke ik ben er ook bang voor.. toch waren haar laatste tests negatief ( of positief 't is maar hoe je 't wilt zien) en was er geen aanleiding om aan IR/Cushing/EMS te denken.. Ik denk dat ik maar weer 's opnieuw ga laten testen - in ieder geval mijn steun en toeverlaat in Roosendaal morgen 's even bellen of zij dat ook raadzaam vinden. Er waren meerdere slappe mesthoopjes vandaag.

Ik heb overigens ook ng een piepklein filmpje gemaakt van haar lopen. Ze loopt zo raar op dit moment: landt eerst op de teen, stoot die een beetje in de grond. Ik probeer 'm even op YouTube te zetten (digibeet die ik ben zal dat wel even duren..)
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 23-09-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:31

Nou dat viel mee, manlief heeft even geholpen. Hier het loopfilmpje; zo wil ik dus mijn paard niet zien lopen.... :(

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 23:19

RonAalders schreef:
Jannepauli schreef:
We zijn geen kleuterklasje en ik denk eigenlijk dat niemand hier een lesje in HB hoeft te hebben.

Het doet me buitengewoon goed dat te horen...........

:D Opgelucht? Let's clear the air shall we?

Citaat:
Zoals zo vaak bij hoefbevangenheid liggen de antwoorden ook hier in anatomie. We hebben gezien dat bij hoefbevangenheid de punt van het hoefbeen naar beneden "wil" door een minder sterke verbinding van de lamellen. Als dat "willen" zich vertaald in "gaan" praten we over rotatie. Maar ook vóór de rotatie zal er druk onder de apex bestaan. Die ventrale rand van het hoefbeen is een zeer scherpe rand, zoals -als ik me niet vergis- Amy Rucker het al eens formuleerde "it would make a terrific hatchet!"
Als door de op dat hoefbeen inspelende krachten (de DDFT en volgens een enkeling ook lichaamsgewicht) mét die scherpe onderrand druk uitoefent op de daaronder gelegen haarvaten kan beschadiging niet uitblijven. Overigens ook een vorm van beschadiging die optreedt indien de afwikkellengte langer is dan de ondersteuningslengte.
De zool zelf bestaat uit samengepakte holle pijpjes, die elk worden gevormd door de het solar corium, feitelijk zool papillen, een soort haartjes waaruit die zoolpijpjes groeien. De doorbloeding is uiteraard van groot belang voor de groei en ontwikkeling van die zoolpijpjes, de lengte van die zoolpijpjes impliceert feitelijk de effectieve zooldikte.
Op deze foto zie je een gele verticale lijn hetwelk de zooldikte aanduidt. Van welke lengte het "zwarte" dan moet worden afgetrokken. Dat is namelijk "lucht". Een normale voet zal zo rond de 25mm zool dikte hebben.
Hoe meer druk ontstaat onder die rand van het hoefbeen (hetgeen dus ook zónder rotatie aanwezig kan zijn!) hoe slechter de doorbloeding en de daarmee verband houdende groei van de zool.
Ik ben zo vrij mezelf (met het oog op uw bovenstaande quote uiteraard ten overvloede) te herhalen:
Essentiële uitgangspunten bij beslag van hoefbevangen paarden zijn: 1. derotatie/herstel van de voetas; 2. vermindering van de tractie van de diepe buigpees door a: verkorten van de afwikkellengte en b: verhogen van de hielen; 3. aanbrengen van afdoende ondersteuning van zool en straal.
Het feit dat er onvoldoende zoolgroei lijkt plaats te vinden suggereert dat de doorbloeding onvoldoende is. Dat kan komen door verschillende factoren waarvan te veel druk op de haarvaten er een is. Een andere mogelijkheid is dat de schade aan de haarvaten in het verleden zodanig groot is geweest dat zoolpapillen permanent beschadigd zijn en geen behoorlijke afgroei meer kúnnen verzorgen.

Deze informatie is (was) duidelijk. Bij mijn paard is geen sprake van onvoldoende zoolaangroei. Wel valt mij op, zoals ik al schreef, dat de straal zo veel minder vol/vlezig is dan voorheen. En met voorheen bedoel ik: voordat ze op ijzers gezet werd.
Moet ik uit punt 3) concluderen dat er dan onder de hoef toch een pad geplaatst zou moeten worden om de doorbloeding ( dmv grondcontact) beter te stimuleren? Ik refereer nu even aan de post van Isapaardje over Vettec (Equibuild oid)

Citaat:
Het zelfs maar "schillen" van de als te dun beoordeelde zool is uiteraard gecontra-indiceerd.

Dat vermoedde ik al. Zal het aan de hand van de recente foto's met mijn smid overleggen.

Dank voor het advies!
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 23-09-10 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:20

Oeh JP, dat is inderdaad reden om alle alarmbellen aan te zetten !
Nou snap ik ook dat je haar op de medicijnen hebt gezet en van het land af hebt gehaald

Die hals is echt extreem harder en ronder geworden he ?
zijn de inhammen boven haar ogen ook gevuld ?

Ruiken haar drollen trouwens zuur ?

Wat het filmpje betreft... ze komt op mij helemaal wat stijf over, ze beweegt niet lekker uit de schouders en daardoor zet ze haar voeten niet goed naar voren.
Het lijkt echter op de lange zijde wel of ze met de linker voorvoet wat flapt, doet ze dit anders ook ?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 23:23

Wat bedoel je met "flappen"?

Ja ze heeft vanzichzelf wel een stoere hals maar dit is echt ontploft.. |( Het is precies het witte gedeelte dat opeens zo opgezet is en zo hard als steen. Gisteren was het nog soepel en minder dik.. Poehhh.. het is op drie dagen ná, precies een jaar geleden dat zij haar ernstige aanval kreeg..

Ze loopt inderdaad zo stijf als een plank - korte stappen ook.
He.. ik word er even helemaal depri van.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 23-09-10 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:25

Jannepauli schreef:
Wat bedoel je met "flappen"?

Dat de teen omhoog komt op het moment dat de hiel de grond gaat raken ;)