nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:18

skessa, ze heeft vanvoor eigenlijk bredere hoeven dan lang, terwijl ze vanachter precies "rond" zijn (11,0 op 11,0cm). De sport-versie is inderdaad smaller, maar ik vermoed dat de schoen rondom de "volledige" hoef iets te groot is (past nog wel)... Ik zal de maten morgen ook doorgeven aan de verkoper en inderdaad eens zijn advies vragen over de Sport-versie... Dankjewel!

Naar de Easyboot trail heb ik eens gekeken. Hola, die lijkt verdacht veel op de Cavallo :D (gebaseerd op de Old Mac blijkbaar?). Voorlopig blijf ik bij mijn Cavallo'tjes maar ze zijn ook erg knap hoor, deze!

Marcella

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:28

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:36

Mijn glove's met strap er op werken ook niet. Zolang ik aan een lang teugeltje de hele bak gebruikte ging het goed, maar bij het 1e galopje gingen ze beide los. Dus weer aan gedaan, verder draven ging weer goed. Even wat schakelen in draf en weer 1 uit. Toen heb ik ze maar allebei uit gedaan, was er zat van.

Ik zou graag de gewone lage in maatje 00 proberen, maar om ze daar even voor te kopen vind ik toch wel te gek (of moet er 2e hands leuk aan kunnen komen).

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:42

Dat is inderdaad super irritant als ze de hele tijd uitgaan!
Dan is de glove waarschijnlijk niet de juiste schoen voor jou, die moeten ook echt perféct passen natuurlijk, zou voor mijn paard ook geen optie zijn.
Heb je de epics nooit overwogen? Ik ben er super blij mee en ze blijven goed zitten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:54

De gewone maat 000 krijg ik zowat niet aan en uit (doe langer over het uit trekken van 2 schoenen dan haar rondom beslaan). Daarmee kan ik dus door de diepste drek zonder dat ze uit gaan (maar heb ze echt alleen voor op de weg).
Dus deze vond ik 2e hands en vond ik het proberen waard.

Roos heeft voor hele ronde hoeven. Achter juist lang en smal. Is om het makkelijk te maken. Achter lukt het wel met de lage aardig, voor dus niet.

De epic's 00 voor proberen lijkt mij wel de moeite waard als die net iets strakker te krijgen zijn, maar om ze daarvoor even te bestellen vind ik wat te gek (omdat ik als hoefsmid zijnde er dus net zo makkelijk ijzers onder tik, maar vind dat weer niet alles ivm training op gras omdat ik geen bak heb).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:04

mijn Gloves passen mijn paardje ook niet perfect, maar ze blijven gek genoeg wel onder alle omstandigheden perfect zitten, gelukkig! (misschien doe ik minder gekke dingen dan jij, Dennis?)

Ik heb nog 2 Epics maat 00 liggen, mocht je willen passen... ik gebruik ze niet meer sinds ik de Glove heb.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:15

Tja, hoe gek is een stukje galoperen? Of een beetje verzamelen en daaruit wegrijden? Gewoon op een vlak weiland zonder hoog gras of hobbels. Was echt max L nivo oefeningetjes die ik reed (met mijn ZZ propje).
Normale trainingen bestaan ook uit galop wisseltjes, keertwendingen, helemaal door verzamelen, proberen zo spectaculair mogelijk verruimen, kleine volte's in draf en galop.

Ik wil wel passen en proberen als dat kan. Vind voor die 1 á 2x per maand dat ik de weg op ga het zonde om haar te beslaan (en daar dan 3 á 4x per week op het gras last van te hebben).

Iemand nog interesse in mijn gloves? :Y)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:25

Nee, zou moeten kunnen met Gloves toch!

Ik bedenk net dat ik mijn Epics wel helemaal aangepast heb aan mijn IJslander (heb er een maat grotere gaiters aan zitten i.v.m. de beenbeharing , en de hielband eruit gehaald voor een beter pasvorm), maar je mag ze best passen voor de maat. Ik vrees alleen dat jouw paard juist die hielband nodig heeft om de schoen aan te houden :o . Ik heb er een soort Glove van geknutseld tenslotte.
Als je de originele Epic wil passen, zoals ze horen, kun je ze ook bij bijvoorbeeld Piaffe Ruitersport bestellen, dan mogen ze terug , mits schoon.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:03

Als je ze zo verbouwd heb geeft het helaas niet echt een goed beeld of dat dat wat zou zijn.

Als ze schoon terug moeten is dat toch lastig, ze worden altijd wel wat vies met dit weer. En alleen passen is wel leuk, maar de gloves passen ook op het oog zolang het span stil staat.

Ik rij gewoon een goede dressuur training op goed land met de schoenen om te testen voordat ik de weg op ga. Want als ze in een dressuur training (met veel overgangen en wendingen) blijven zitten doen ze het langs de weg ook wel.
Ik hoef er niet mee te springen, hoef er niet mee de blub door. Dat lukt allemaal prima op blote voeten. Maar gewoon voor buiten sukkelen op het harde.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:33

snap ik .
Heeft Isapaardje toevallig niets in de goede maat wat je kunt lenen?
Haar paardje staat nu op ijzers.
Geen idee of ze dat wil hoor :o

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:34

Ik heb wel wat, en als je in de buurt gewoond zou hebben, had je ze van mij best even mogen lenen om uit te proberen. Maar nu zou ik ze moeten opsturen en dat risico is mij eerlijk gezegd te groot. Daarbij heeft mijn kennis mij recent ook gevraagd of hij deze schoenen niet een keer mocht lenen om uit te proberen voor zijn welsh. Ik weet dus niet hoelang ze nog in mijn kast staan :D
Trouwens die van mij zijn ook geen originele epics, maar de losse easyboot met los bij gekochte gaiter. Lijkt op epic, alleen ik heb dus weerhaakjes in de schoenen aan de hielband (en nog platgeslagen ook).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:59

Isapaardje, hoe gaat het inmiddels met Isabella?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:37

Mijn gewone heb ik op het moment ook uitgeleent. Pony van mijn instructrice heeft WLD, dus daar is een stuk van z'n wand afgehaald. Pony loopt prima, alleen is er geen ijzer onder te krijgen en komt hij voor de wagen veel op de weg. Die is er wel blij mee, de enige schoen die af en toe kwijt raakt is aan het (op het moment) misvormde voetje.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:12

skessa schreef:
Isapaardje, hoe gaat het inmiddels met Isabella?

Het gaat. In het begin leek ze met ijzers even beter te lopen, maar nu is het eigenlijk hetzelfde als toen ze op schoenen liep. Wat stijf en stram na het liggen en rust, en wat beter als ze eenmaal in beweging is.
Onderzoek heeft uitgewezen dat ze naast zere voorvoeten, ook een losse knie heeft rechts achter (schiet steeds naar binnen weg of haakt even vast, maar ze kan er wel mee lopen, dus zit niet op slot, alleen de pas is verkort en soms tilt ze haar been ineens als soort hanetred op (dan haakt ze hem zelf los). Ook bleek dat ze aan die kant wat last heeft van haar heup (gebied). Niets extreems, maar omdat ze de achterhand nog altijd meer belast om de voorhand te ontzien, lijkt het wel extreem, zeker na rust.
Nadeel van de ijzers is ook, dat ik de voeten niet kan vijlen (uiteraard) en in mijn ogen zijn ze megalang (ik moest minimaal 8 weken wachten; we zijn pas 5 weken verder) :o

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:45

Aanvulling: met de ijzers onder heeft ze super droge voeten (korte gras is al droog, maar wat er aan dauw op komt, bereikt de onderkant van de voet niet).
De RX schoenen gaan perfect om de ijzers heen aan (en af omdat ze makkelijk te vouwen zijn), en houden goed water vast met vilten zolen erin, dus ideaal ook nu om voeten te 'weken'.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:21

Handig die RX Isapaardje!
Vervelend dat je noodgedwongen aan die ijzers vastzit, en nu met die droogte inderdaad heel lastig.
Ik zit erover te denken 'n hoefzak aan te schaffen om de voeten te weken.
De achterhoeven zijn zó hard dat ik ze gewoon niet bekapt krijg. Voorhoeven heb ik gisteren en vandaag na een regenbuitje prima kunnen doen, maar achter.. :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:45

Gimli_ schreef:
Voorhoeven heb ik gisteren en vandaag na een regenbuitje prima kunnen doen, maar achter.. :n

Is dat niet vreemd ??
Hij staat toch met zijn achterhoeven net zolang op de (natte) grond als met zijn voorhoeven ??

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:14

Ja dat vind ik zelf ook vreemd!
Aan de andere kant zijn de voorhoeven nog aan 't 'uitgroeien' zeg maar; veel problemen mee gehad het afgelopen jaar, dus nog lang niet zo sterk als de achterhoeven.
Wellicht dat dat het antwoord is?

Of hij moet al op z'n voorhoeven lopen als ik er niet ben, dat kan natuurlijk ook. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:20

*beelddenkalert* :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:36

Hahaha ik zag 'm ook even voor me. :+

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:15

Hier nog een beelddenker ;)
Maar om op het verschil van voor en achterhoeven in te gaan. Ik merk dat verschil bij mijn merrie ook. Die van mij staat ook graag aan de slootkant te eten. Zou het daardoor kunnen ?

Ze heeft trouwens een stukje van de clip van de Epics gesloopt. Met uitgaan kon ze niet stilstaan, en stond er ineens op. Altijd fijn zo'n oplettende pony :P

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:40

Ah dat is jammer SxF, kun je 't wel gemakkelijk maken?

Kwam gisteren toevallig de tip tegen dat als je moeilijk door de hoeven komt met 'n vijl je van bovenaf kan beginnen, dan gaat 't gemakkelijker.
Straks de achterpootjes dus maar eens op de standaard en kijken of ik er zo al iets van af krijg. :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:13

Het is precies hier afgebroken.
Afbeelding
Foto is wat duidelijker, dan dat ik het beschrijf.

Gimli: en als je de hoeven eerst wat weekt ?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:00

Echt 'n stuk van die klip af?
Dat heeft ze knap gedaan. :D

Ja hoeven weken is zeker 'n optie maar dan moet ik 'n hoefzak gaan halen.
No way dat meneer 10 minuten per voet in 'n emmertje blijft STILstaan, er is zoveel te zien op het erf (boerderijcamping) dat hij zich toch echt moet kunnen omdraaien als er 'n vogel fluit. :+

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:21

ja gewoon een stuk afgebroken. Knap he.

Hoefzak lijkt mij dan ideaal ja. Stilstaan is ook heeel moeilijk ;)