zou ik die foto van jou mogen, dan kan ik je laten zien wat ik je bedoel met recht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peelie schreef:de rode lijn is hoe de hoef recht is, Daar waar het afwikkelpunt is is de hoef rond. Dar wat traditineele er nooit afhalen. Want dat is niet mooi, niet nodig, what ever...
scoxxx schreef:Peelie schreef:de rode lijn is hoe de hoef recht is, Daar waar het afwikkelpunt is is de hoef rond. Dar wat traditineele er nooit afhalen. Want dat is niet mooi, niet nodig, what ever...
Kleine nuancering.... afrolmoment is in deze essentieel. Kan voor sommige paarden betekenen dat het afrolmoment wat later "dient" te liggen voor optimale gangen, zeg maar. En dus rechte tenen.
Dus nee, niet altijd een schoonheidskwestie... maar soms dus noodzakelijk voor sommige (beslagen) paarden.
__karin__ schreef:Heel duidelijk! Bedankt! Weer wat geleerd!
Ik ben nu nog benieuwd hoe het komt dat de hoef dus gaat vervormen.. Lotusvoetjes komen door inbinden..
Worden deze hoeven dat 'ingebonden' door de ijzers?
xmarliez schreef:Ik heb even een vraagje,
hoe denken de meeste hier over af en toe ijzers?
Dus stel mijn paard loopt alleen in de zomer veel over de weg en dan laat ik er ijzers onder slaan maar in de winter staat hij altijd op de wei en wordt er niks mee gedaan en dan haal ik de ijzers eraf.
Peelie schreef:maar zack, bestaan er nog wel echt goed smeden? Ja die zijn er, maar zooooo schaars.
ah een boer... tjah stel het hem voor. ik heb zelf helemaal geen vertand van ijzers verder en wil me er verder ook niet in verdiepen dan dat gene dat ik weet.
dat kan je beter aan de rest vragen
maar laat hem gewoon eens hoefschoenne zien op een foto oid... zoek info op en laat het hem lezen
__karin__ schreef:Jaah! Toe Arabesk vertel wat je op je hart hebt
De rest nuanceert het wel weer!!![]()
Krijgen we toch een objectief verhaal
Zelf zeg ik: Geen ijzers onder mijn paardjes!
Zack schreef:__karin__ schreef:Jaah! Toe Arabesk vertel wat je op je hart hebt
De rest nuanceert het wel weer!!![]()
Krijgen we toch een objectief verhaal
Zelf zeg ik: Geen ijzers onder mijn paardjes!
Heb ik ook altijd gezegd..
Totdat iemand het nodig vond om de hoeven van m'n paard de PIEP in te helpen.
en dit jaar staat hij nonstop voor de kar buiten, blootvoets onmogelijk bij hem.
Zack schreef:Ik ben namelijk (zoals vele mensen hier) een voorstander van blote voeten.
Maar ik ben niet zo star als arabesk (en nee dit is niet aanvallend bedoeld) dat ik koste wat het kost een paard blootvoets wil houden, want wat ik gehoord heb lopen die paarden van haar ook niet erg vaak buiten.
En dan bedoel qua aan het werk gaan, want buiten op het asfalt stappen (wandelen kan ik ook uren..bijwijze van)