Hoefkatrolontsteking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:23

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Het is niet nodig om zo fel op elkaar te reageren en een beetje respect naar elkaar toe zou prettig zijn :)
Graag weer ontopic verder.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:00

ik hoor en hoop goede berichten hier. fijn!!
met hondje gaat steeds beter morgen mogen de hechtingen eruit ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen.....

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:08

Esther28 schreef:
wat me trouwens bij Bor is opgevallen....(en de veearts ook bij de vorige controle)....als hij zn lichaam vastzet gaat ie kreupelen, op het moment dat ie gaat ontspannen en vwnw gaat...loopt ie eigenlijk zo goed als rad.....best bijzonder voor een HKO 3 paard....

Zou dat komen doordat als ze iets van pijn voelen, verkrampen vast gaan zitten ( slechte doorbloeding en andere lichaamsdelen overbelasten) en daardoor zeker gaan kreupelen? Als Andy veel beweegt en ontspant, loopt hij ook beter :j Nu zag ik gisteren dat hij van achteren weer iets korter loopt ws compensatie van de voorbenen. Nu hadden we die dag ervoor ook niet gelopen misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben. Hij heeft overigens toen wel heel de dag buiten gestaan, maar dan staat hij ook voornamelijk met zijn hoofd omlaag :Y) Hij heeft trouwens HKO fase 4 en 3( volgens de da)

Laura, fijn van je hondje!
Succes morgen

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:35

Tence liep vorig jaar achter ook niet lekker vanwege zijn voorbenen.Hij zette zijn rug ook erg vast en is daarvoor behandeld bij een manuele DA.
Ik moest hem toen vooral lang en laag rijden.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:50

Laura, wat fijn dat het goed gaat met je hondje!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:01

Spannend morgen Laura,hopelijk een goede uitslag.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:52

Hoe was het met de hond Laura?

Tence liep vandaag sinds tijden echt heel goed,voor het eerst sinds januari weer in de binnenbak gereden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:16

Ik zou er vandaag voor het eerst weer op, maar het stormde hier zo hard dat het me niet verstandig leek. Paard kan nogal springerig zijn met harde wind, dat zit ik normaal gesproken wel uit, maar voor het eerst na 2 mnd. er weer op met dit weer is vragen om ongelukken. Vrijdag nieuwe poging. :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:55

Ik zie zelf helemaal niets in Antoine de Bodt,heb hem 1 keer bij mij op stal bezig gezien,niets wat je met gezond verstand ook op kan lossen.

Fijn Karin dat je weer gereden hebt en waar het schip strand,dat wacht ik ook maar af.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:20

Ik ken het gevoel :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:19

met hondje was het drama, wond is nat geworden ondanks dat ik hem een t shirt of sweater aan deed. De wond is gaan onsteken. Zaterdag hebben ze het opnieuw open gemaakt en dood weefsel weggesneden. Moesten hem met 4 man in de houtgreep nemen.

Hij was bloed link op me!! wond schoon gemaakt en met nietjes onverdoofd opnieuw gehecht. Had het heel slecht en werd even niet lekker ben eve op de grond blijven zitten.

Nieuwe antibiotica mee gekregen nog zwaarder en nu paar dagen later ziet het er goed uit maar man o man o man het is ons even niet gegund dat alles soepel en normaal verloopt!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:57

he bah Lau, dat klinkt erg naar allemaal....

Ik heb 1 lesje AdB gehad van 1 van zijn instructeurs en moet zeggen dat ik tot nu niet echt een mening kan vormen of het wel of niets is...Bor pakt het wel goed dus tot nu ben ik positief...

Heb vanmiddag westernlesje....ben benieuwd...heb er zin an...(niet met Borretje hoor maar op westernstal hier in de buurt)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:18

Hè wat sneu Laura!

Tence is vorig jaar door een western ruiter gereden,een beetje fusion,deels engels en deels western.Dat kan verassend uitpakken.
Tence pakte het goed op,ging lekker lang en laag lopen en had geen last van zijn rug meer.
Zij is heel goed in het bedenken van oplossingen om hem lekker aan het lopen te krijgen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:33

Jee Laura... dit bericht hadden we niet echt op gehoopt. Wat jammer dat het zo rottig gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:12

Jeetje, dat klinkt idd heftig Laura... Sterkte met 't arme diertje! :(:)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:12

Vandaag heb ik Tence in de binnenbak gereden en het ging heel goed moet ik zeggen.
Onze bak is wat klein dus rijd ik daar zo min mogelijk in maar het weer speelde niet echt mee om in de buitenbak te rijden. ;)

Gisteren is de smid weer geweest en hij is weer op de EL ijzers gegaan dat bevalt tot nu toe goed.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:08

Fijn!

Met Indy gaat het ook hartstikke goed op het moment *zoek nu ongeverfd hout om het af te kloppen*
Ze is héél druk en wil alleen maar hárd, liefst in volle galop over het springveld. Ik ben er helemaal blij mee, heb het liever dan dat ze zo braafjes achter me aan sukkelt.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:16

Het is ook echt weer om druk te zijn voor de paarden,bij ons op stal hadden er meer last van. :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:22

Leuk hè? :D
Ik hou er wel van als er ineens pit in blijkt te zitten.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:10

Ook vandaag weer heerlijk gereden in de binnenbak,niets te merken dat hij wat mankeert.
Maar ik weet dat ik uit moet kijken want als ik te enthousiast blijf rijden kapt hij er na een paar dagen mee,dan lukt het niet meer en moet ik wat gas terug nemen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:23

Mag ik eindelijk weer rijden, kom ik er niet aan toe. Heb het laaiend druk met mijn werk op het moment en als ik dan eens tijd heb, dan komt de regen met bakken naar beneden. In het donker ga ik nog even de weg niet op, eerst weer wat meer routine.

Gelukkig gaan we komend weekend iets leuks doen aan de hand (trail) en dan hopelijk na het weekend weer wat vaker rijden.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:50

Vanmiddag heeft mijn bijrijdster gereden. Kon ik tenminste met eigen ogen zien dat Indy echt goed loopt.

Soms, als ik zelf rijd, heb ik wel eens twijfels, dan denk ik van alles te voelen. Of ik ben juist bang dat ik gewend ben geraakt aan haar loopje en het niet meer merk als ze stijfjes is....
Maar nu ben ik weer helemaal gerustgesteld :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:49

Na 2 dagen in de binnenbak gereden te hebben had Tence vandaag weer een wat mindere dag.
De binnenbak is eigenlijk te klein voor hem,ik heb veel gestapt en hem lang en laag gereden en toen ging hij uiteindelijk wel weer beter.
Morgen tijd voor een vrije dag.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:14

Dames: ik ben aan t rondkijken voor een lesdag rechtrichten van ofwel Antoine of Mireille den Hoed in Zuid Holland. Als jullie interesse hebben laat het me dan maar weten dan kan ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:16

Ik heb interesse!