Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marlis schreef:Ze liep er niet bij alsof ze echt pijn had dus kijken het idd even aan. Een keer moet ze het toch zelf gaan doen. Ze is vrolijk iig een goed teken. Morgen weer is zien.
Blon_D schreef:Goedenavond dames.. Mijn pony bekend met bevangenheid toen ik haar kreeg inmiddels 6 jaar geleden had ze het. Lange tijd nergens last van gehad maar sinds Maart dit jaar toch weer gehad. Gelukkig was ik hier op tijd bij en geneeste het snel. Zondag had mijn moeder nog op haar gereden. Maandag had ze vrij en dinsdag wilde ik haar rijden en liep ze zo beroeerd dat ik haar alleminuut dr voeten gekoeld heb en in de longeercirkel heb gezet. Daar staat ze nu nog. Ze liep de eerste 2 dagen echt op eieren rechts voor. De 2de dag kwam ik savonds en toen rolde ze haar voetje weer mooi af, dit was gisteren. Vanochtend liep ze weer slecht en zojuist liep ze enkel nog wat onregelmatig en rolde ze haar voet normaal af. Kan een hoefbevangenheid met 2/3 dagen weer zo makkelijk wegtrekken? De reden dat ik nog geen dierearts gebeld heb is omdat ik de laatste keer metacam kreeg en toen legde mijn dierenarts uit dat hij dit liever alleen geeft als een paard er echt slecht aan toe is...
Marlis schreef:Blon_D schreef:Vanacht is Lauks op de een of andere manier uit de roundpen ontsnapt zonder dat het draad kapot is? Ze liep verder wel beter dan de afgelopen dagen vanavond ga ik er weer heen kijken hoe ze dan loopt.
Waar naar toe is ze ontsnapt? Het gras?
rugby schreef:Hoi meiden.
Ik heb een vraag of eigenlijk 2.
Kan een pony ook hoefbevangen zijn zonder dat dr hoeven warm zijn?
Kan door de hoefbevangenheid als ze gelopen heeft wat vocht ophoping bij de kogel komen.
Dit trekt ook weer erg snel weg.
Pony is al in het verleden ook een keer heel licht hoefbevangen geweest.
Maar loopt nu al even niet goed. Maar ook niet stok kreupel, meer dat ze dr voet niet goed afrold.
Ze is helaas wel echt veel te dik en had ook een harde nek.
( wel contact al gehad met dierenarts advies stappen op zachte ondergrond)
Ze staat nu 24-7 op heel kort gras en we stappen 2 maaldaags met haar. Verder krijgt ze een heel klein beetje slobber met magnesium er in.
Helaas is van het land halen geen optie ( ze mag geen hooi)
Marlis schreef:Peeps is de hit ingegaan net....
Ze blijven nu zoiezo twee dagen van het gras af ivm de regen en mochten ze weer naar het gras gaan wordt ze op box gezet. Arme merrie moest gelijk rennen ivm het jagen en gelijk wat kleine verdikkingen op der rug doordat er een op sprong, voelt heet aan.
http://www.youtube.com/watch?v=s_HhX1yoHUg
http://www.youtube.com/watch?v=02NSfBD5lIw
http://www.youtube.com/watch?v=t_EyB7bW2JQ
Hoe vinden jullie der?
jesito schreef:Marlis, ik vind de paarden niet echt jagen ze zijn gewoon heel nieuwsgierig en dan gaan ze af en toe achter elkaar aan, echt jagen ziet er dan toch anders uit.
Ze is natuurlijk een tijd uit de groep geweest en moeten even kijken of het nog wel dezelfde is en de ranghoogste willen even laten weten dat ze dat nog steeds zijn.
Vandaag zul je hier al weinig meer van zien, is dat wel het geval dan vervelen de paarden zich ook een beetje in de hit.
Ik vind het trouwens wel een mooie schone plek waar je staat.
Kijk het even aan, het komt vast goed maar ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.