Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:04

Nouja ze wordt ook wat ouder,en ze heeft soms ook wat stijvere gewrichten,zeker als het weer minder gaat worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:09

À op die manier! Dan zou ik twee verschillende dingen gaan voeren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:14

Hmm oke,ik dacht slim te zijn en naar 3 in 1 opzoek te gaan :P maar dan worden het er 2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:19

Ik ga nu ekyflex voeren. Voorheen heb ik myoplast gevoerd en ook subli omega 369 mix. Beide voor spieren, niet tegelijk overigens en niet aan dit geblesseerde paard.
Ook heb ik ooit Gelatinaat gevoerd aan een ouder dier.

Over alles top tevreden

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:46

Gister was Noa écht niet lief. Sprong op een stuk van 500 meter alle kanten op en deed alsof ze redbull gedronken had. Vloog continu met 4 benen de lucht in. Het was heel druk op het erf, dus heb der na 2 rondjes stappen terug gezet op stal. Dagje stilstaan kan ook wel.

Vandaag voor het eerst sinds paar weken weer erop geklommen en in de bak gaan stappen. Deed ze heel braaf, en ze was lekker aan het zweten na 20 minuutjes. Dus denk dat ik dit vaker ga doen. Was ook goed voor de darmen want ze begon gelijk te scheten haha. :+ Mag eigenlijk 40 minuten stappen, begin nu in de bak met 20 en bouw langzaam op naar 40 minuten. Bak is gelukkig goed harde bodem dus kan ik mooi stappen. Paar keer van hand veranderd en verder op de binnen hoefslag gereden, ging erg goed. Ze was heel braaf. :)) Been was na de tijd ook stuk dunner en zag er niks engs aan, dus kan vast niet verkeerd zijn. Hopen dat Ekyflex snel binnen komt. Heb hem gisteren besteld maar duurt nog paar werkdagen volgens mij :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 09:00

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:02

Hey thnx! dat klinkt goed!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 09:30

Graag gedaan.

Heb er net zelf ook weer een potje besteld. Ik betaalde altijd 35. Scheelt weer wat. Mijne is echt een kwezel met medicijnen maar hier vraagt ie gewoon om. Je druppelt t zo op brood of een suikerklont en hoppa weg ;-). zitten 2250 druppels in staat erop dus als je er 1 of 2x 30 per dag geeft kun je zo uitrekenen hoelang je ermee doet. Vind dat dit helpt naar mijn gevoel en het is zeer betaalbaar. Op de site vind je uitleg over versch.aandoeningen. Je kunt ook diverse samenstellingen mengen vlgs mij. Bv pees met artrose ofzo als ik t goed heb...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:33

Gister Wup voor het eerst in een graslandje van 4x4 gehad, volgens de kliniek mocht ze daar wel op als ze tam was. Ging super goed, onder de bomen en zo mooi een uurtje kunnen grazen. Vandaag mocht ze dus weer. Ik zag die kop toen ik haar losliet en zei al tegen Maaike volgens mij is ze er klaar mee en gaat t nooit lang goed. Nou echt t kreng keek nog eens verwaand naar ons en sprong vervolgens zo vanuit stilstand met een prachtige sprong uit dr stukje het land in gelukkig ging ze niet uit dr dak maar ging ze eerst ff lekker rollen en daarna meteen grazen. Pas toen we haar wilde pakken ging ze wel op de loop. Dus eerst de andere paarden eruit in een poging haar te pakken te krijgen, sprong t mormel gewoon weer over de draden *aarrgggh* Nouja ze was iig wel rad...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:38

Haha wat een draak.............fijn dat ze rad is!

Ravina gedraagd zich nog steeds goed op de wei,ze gaat er gewoon lekker elke dag op. De hoefsmid was van de week geweest en die kon voelen dat het wel aan het genezen was omdat er nu bindweefsel op aan t vormen is.
Wij moeten dinsdag weer terug naar Bodegraven,duimen dat het er goed uit ziet op de scan...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:04

Ik hoop het voor je Snoevie!

Ik ben nu rustig aan het stappen in de bak 20/25 minuutjes en dan 10 minuten op het erf. Ze heeft sinds dat ik erop zit niet meer gespookt (3 dagen :') ) en been ziet er super uit, geeft geen verandering na het bak werk. Dus hopelijk gaat het zo goed. Want zo is 8 weken stappen nog wel vol te houden :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 06:39

En je zit er dan op,Noa?

Wij stappen al bijna 9 weken,tijd gaat eigenlijk ook best wel snel........ik hoop eigenlijk ook dat ik er weer op mag. Maar ik hoorde op het fjordenforum dat een checkligamentblessure wel erg langdurig kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 06:51

De tijd gaat sowieso wel snel vind ik. Maar dat vind ik over het algemeen wel hihi.
Sta er alweer goed een halfjaar langs...
Ben benieuwd wanneer mij ekyflex binnenkomt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:28

Ja dat is waar idd!

Ik twijfel trouwens ook wel over de ekyflex,ik wacht de scan van morgen even af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:41

Ik ga het gewoon proberen. Kwaad kan het iig niet.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:19

Ik ben het wandelen nu al zat en ik loop pas 2 weken...Vind het zo sneu dat ze met dit weer niet lekker in de wei kan en rollen enzo. Nouja je weet waarvoor je het doet. Gister nog eens 45 min aan de hand staan grazen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:58

Snoevie schreef:
En je zit er dan op,Noa?

Wij stappen al bijna 9 weken,tijd gaat eigenlijk ook best wel snel........ik hoop eigenlijk ook dat ik er weer op mag. Maar ik hoorde op het fjordenforum dat een checkligamentblessure wel erg langdurig kan zijn.

Ja zit er dan op. Mocht al vanaf dag 1 erop zitten, ook braaf gedaan tot ze na 4 dagen totaal flipte en de sloot in sprong met mij erop. Daarna 12 weken aan de hand gestapt waar ze heel erg braaf was want ik durfde er niet meer op, op een uitspatting na soms. Maar afgelopen donderdag heeft ze me over het erf gesleurd en begon de lucht in te springen als een gek. Dus heb toen besloten dat ik er maar weer ging proberen op te klimmen. Vooral nu ik nog 8 weken extra moet omdat het blijkbaar niet genoeg gestimuleerd is/niet goed genezen. Dus begin nu rustig met stappen in de binnenbak, op stal hebben we er 3 waarvan 1 echt mooie harde vlakke bodem, dus die gebruik ik als die vrij is. En dat gaat erg goed tot nu toe! :)

Paardlief vind het ook leuk, want die staat al met de lip te klapperen en de oortjes naar voren zodra ik met het hoofdstel aan kom lopen haha. Normaal deed ze dat nooit! En na het stappen heeft ze ook het idee dat ze gewerkt heeft en is helemaal weer in haar sas. Stuk minder chagerijnig dan dat ze was haha :+

Ik wacht ook nog op mijn ekyflex. Ben echt benieuwd of het nou echt helpt! *D

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:34

Ik ben nou precies 2 weken bezig mert het geven van de exyflex en ik merk nu al een heel klein beetje verschil. Paardlief mag nu aan de hand 4 kleine stukjes draven, van ca 5 sec. dus niet erg lang stuk maar het is iig wat! In het begin zetten hij zijn achter benen heel kort neer. en nu na 2 weken exyflex, merk/zie ik toch een klein beetje verschil! Hij zet zijn achterbenen steeds flexiebeler/ makkelijker neer, en niet meer zo stijf. Ook zijn achterbeen zet hij er iets meer onder. Dus ik ben er nu al tevreden over! Ben benieuwd of jullie snel verschil gaan zien.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:57

heb je dan de ekyflex repair arthro,wendie1992?

want je hebt ook nog de ekyflex repair tendon

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:09

nee ik hem de exyflex repair tendon

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:34

Doet de tendon dan ook wat voor het flexibeler en soepeler bewegen? Klinkt wel goed

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:46

Ja! Het zorg ervoor dat de pezen sterker worden en blijven, en dat het hele proces in de kogel/ peesschede/ onder been zegmaar, allemaal flexibeler kan gaan bewegen. Paarden met blessures, zoals die van mij heeft, een peesschede ontsteking, dan ontstaat er bind/littekenweefsel. Dit gaat natuurlijk niet meer weg, maar exyflex houd ook het lichterlijke lit/bindweefsel tegen. Uiteraard ontstaat het wel maar minder. Maar waarvoor het vooral is, is om de pezen sterk te maken en de hele zooi in het been stabiel te houden en te ondersteunen. Hierdoor is de kans minder dat het paard weer een terugval/ terugkeer van de blessure krijgt.

Mijn DA heeft mensen gehad waarvan de paarden met blessures na dat het weer genzen was, heel stijf en schammetjes liepen, doordat het bind/littekenweefsel er zat. En is dit gaan geven, en ze lopen gewoon weer in het M! Dus ik dacht gelijk al, dit moet ik dan ook maar proberen, en ik zie nu echt al verschil! Je kan exyflex repair tendon gebruiken als kuur, dus 12 weken geven waarvan de 1ste 3 weken 2 schepjes moet geven daarna 1 schepje per dag, maar mijn DA zei dat je het beste een langere tijd kan geven bijv. een half jaar en dan kijken hoever het paard kan zonder de exyflex. Sommige moetten dit op langere termijn blijven geven maar er zijn er genoeg die het als kuur hebben gegeven en weer presteren zonder de exyflex. Wat gaan jullie doen??
Ik Heb nu 3 potten exyflex, waarvan mijn 1ste pot bijna op is, en ga het de eerste 3 maanden kijken en dan kijk is verder of ik het langer blijf geven...

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:54

Aangezien ik gepraat wordt over peesblessure hoop ik hier mijn vragen te kunnen stellen.
Mijn paard heeft een tussenpees blessure aan rechtsvoor. Waarschijnlijk gebeurt tijdens een buitenrit waar hij een flink is gevallen/gestruikeld. Been is veder nooit dik of warm geweest. Ondertussen staat hij nu 4 week op rust en moeten we nog 6 week tot de volgende scan.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen en misschien eventuele homeopathische middelen die het herstel versnellen.
Veder ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met aquatraining.

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:59

Verzorg haflinger heeft ook een bult op de pees, linksvoor.
We hebben 2 keer foto's laten maken, en een scan.
De bult was vocht, en de pees was gescheurd.
Ze staat nu al ruim een half jaar stil, niet alleen door de pees, maar ook omdat ze eerst een blessure aan d'r knie had waardoor ze niet mocht rennen e.d., en doordat ze een keer uitgebroken was, was d'r pees gescheurd.
Ze is nu langzaam aan het herstellen, heel langzaam...
We hebben al aardig wat medicijnen geprobeerd, maar het geneest maar niet. :n
Dus nu hebben we een heel scala aan homeopathische medicijnen, en het gaat wonderbaarlijk genoeg iets beter!
Madam stapt nu elke dag 10 minuutjes om me heen aan de longe, en ze loopt goed.
De bult is alleen nog steeds niet weg, vraag me af of het wel vocht is... :(:)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:01

nou m'n ekyflex is binnen, dacht dat het poeder zou zijn maar is dus gewoon brokjes. Dan vreet die van mij het vast wel :+