Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:54

zo zat ik ook. Is wel moeilijk omdat ik straks twee paarden op twee stallingen heb staan. Vind dit zo sneu voor hem hoe 't nu gaat. Stal genoten zeggen met rijden dat ik mij niet moet aan stellen Want 't is maar een fjord. Die zijn lui volgens hun.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:13

Tsja, voor dat soort domme uitspraken heb je twee oren gekregen... het ene oor in... het andere zo weer uit! ;)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:18

Ha Ha ha. Gelukkig wel, al trek ik 't me soms wel aan. Ben er laatst ook af gevallen, toen nam 1 haar woorden terug. Hij bokte zo vuil dat ie hem zelf gewoon bijna dubbel klapt en tsja dan is 't rodeo.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:30

Waarom zou je je iets aantrekken van het feit dat jij niet met JOUW paardje doet wat anderen willen? Zij vragen toch ook niet aan jou hoe zij HUN paard moeten rijden? Echt waar, daar moet je bovenstaan. Denk gewoon "ach,je weet niet beter", lach vriendelijk en doe vervolgens vrolijk waar JIJ en JOUW paard zich goed bij voelen!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:40

doe ik nu ook. Ha ha ha. Is gewoon erg jammer dat er bij ons zo neerbuigend gedaan word als je niet een paard van duizenden euro's hebt. Maar ach 't went. Whaha.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:43

Of het nu een paard is of een hond, de liefde van een dier is nooit in geld uit te drukken, en zal zeker niet groter zijn omdat je meer geld ervoor hebt betaald!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:00

zo denk ik er indd wel over! Die twee zijn echt alles voor mij en geniet nog elke dag evenveel van ze.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:10

Ik heb dit hele topic gelezen. (Niet alleen vandaag hoor, was al even aan het meelezen, kwam hier na wat zoeken terecht). Hoewel het geen fijne blessure is had het wel veel duidelijkheid gegeven als dit uit onderzoeken was gekomen. Helaas hebben wij geen diagnose. Die is mogelijk wel te stellen met een MRI, maar dat wordt wat teveel zowel in kosten (onderzoek en vervoer) als in zwaarte voor mijn pony (lange reis, narcose, etc) Ik las hier veel herkenning, vooral het kort lopen/krabbelen. Zelf had ik twijfels of het mogelijk toch niet in de achterhand lag, maar dierenarts denkt toch dat de primaire oorzaak vanuit de voorbenen (ondervoet, vermoeden hoefgewricht) komt.
Mijn pony is al een aantal jaren niet meer zadelmak (explosieve reacties).. Maar zonder rijden genoten we nog wel van grondwerk, wandelen, fietsen, etc. Helaas is dat nu ook teveel gevraagd.
Ze staat nu aan aantal weken op rust. Daarna maar zien hoe we verder gaan, ook afhankelijk van hoe ze dan loopt.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:14

Archy gister verhuisd! Archy was uhm blij......

Afbeelding

Afbeelding

gelukkig heeft ie totaal geen conditie meer en is zijn grooooooooooooooote hobby eten.... :D dus na een paar keer het land door crossen ging de voorkeur naar het gras. Hij is zo onder de indruk dat hij niet eens wou lopen toen ie uit de trailer kwam! Hij had in het land niet eens in de gaten dat er meer paarden om hem heen staan. Mafkees. Hoop zo dat ik de goede keuze gemaakt heb.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:30

dat hoop ik ook voor je marjan, maar een goed gevoel hebben over hoe je het aanpakt is al heel wat waard en je paard blij zien nog veel meer. Dan maar wat langer er over doen! Succes

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:53

hoi meiden, ik lees weer veel goede berichten. Ook mensen die nog vollop in de revalidatie zitten!
het blijft een vreselijke blessure, dat weet ik nu inmiddels zeker.
Flo is helaas weer niet goed, na mijn positieve update van een pagina terug weer ellende. :(

Afgelopen vrijdag weer naar Bodegraven geweest, in behandeling bij Leendert Jan Hofland.
Flo loopt op de harde volte zowel linksom als rechtsom zeer onregelmatig. sander heeft de buigpezen gescand ( die gelukkig goed zijn ) en weer de collaterale hoefbanden. Fotos gemaakt etc etc dus dat was een dagje kliniek.
Uitslag is weer ruk |( aan beide voorvoeten is de blessure weer terug. vooral rechts, er zitten twee gaatjes in de band.
Wieder ingespoten, 3 weken stappen onder het zadel en daarna terug voor controle. We gaan hem niet stilzetten want dat schijnt geen zin meer te hebben. Eigenlijk is het nu erop of eronder.

Verder zullen we hele management moeten veranderen. Op het land , maar op een postzegel, niet meer los laten rennen, de training moet aangepast en een ander zadel waarbij het zwaartepunt wat meer naar achter komt ( anders te veel gewicht op de voorhand)

Al met al een hele domper!!! Zijn er meer mensen waarbij de blessure steeds terug kwam?

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:42

HI Am vanes, heb er maar een woord voor maar dat mag ik hier niet typen. Durf het bijna niet te zeggen maar ook ik ga vanmiddag terug naar de kliniek om te scannen omdat ik het niet vertrouw. Baal er zo van heb zo voorzichtig gedaan. Nog geen uitslag of het weer terug is of dat het iets anders is maar gevoel is niet goed. Ben dus heel erg benieuwd en zenuwachtig wat er vanmiddag uit komt. Heb wel besloten om Beau niet meer stil te zetten ik ga haar (als het niet oke is) naar een stal brengen waar ze dag en nacht naar buiten kan en dan zie ik over een paar maanden wel verder. Vorige revalidatie is zo slecht bevallen ongelukkig gek paard en alle vertrouwen weg als ik erop moest om "gecontroleerd" te stappen. Nou probeer dat maar eens met een jong paard wat al meer dan drie maanden niets had gedaan. Dat doen we dus niet meer. Kortom vanmiddag weet ik meer maar am vanes ik kan me je gevoel volledig voorstellen. Succes ermee duim hard dat het de goede kant op zal gaan

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:53

Oei dat is echt een domper zeg! Hopelijk valt het bij jou mee mijnzoef!

Waar is hij mee ingespoten Am_vanes?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:22

Jeetje AV wat een domper zeg! Bij zhuf kwam de blessure ook keer op keer terug en we weten allemaal hoe dat afgelopen is. Ik hoop dat het voor jou een betere afloop heeft!

Ojee mijnzoef, ik zal voor jou duimen dat er niets aan de hand is!

Vanaf deze kant wel een positieve update. Nadat iggy een paar maanden aan het kwakkelen geweest is ( iedere keer ziek, heel erg afvallen, spierverlies, sloom) en een week in Bodegraven heeft gestaan knapt hij eindelijk weer wat op en heb ik hem sinds begin deze week weer in training. Nu ff conditie opbouwen en dan weer lekker de wedstrijden in.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:13

Oh mijn zoef wat erg!!! Je zal toch bijna kippen gaan houden! Weet je inmiddels al wat?

Aukelizzy; ja... Hoe het met Lizzy afgelopen is weten we wel, daar durf ik nog niet aan te denken!hoelang duurde het bij jou voor het terug kwam? Weken, maanden? Wat een ellende! Gelukkig gaat je huidige liefde weer goed!

Horsyfries; hij is ingespoten met corticosteroïden. vorig jaar heeft hij een bloedplaatjes behandeling ondergaan. Er kwam erg veel vloeistof uit zijn gewricht dus de boel is behoorlijk geiriteerd.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:42

Nou daar ben ik weer en helaas niet met goed nieuws. Ook bij Beau weer een beschadiging in het bandje nog niet heel ernstig maar wel te zien op de scan. Ik vertrouwde het niet en dat bleek terecht helaas. Op de harde en zachte volte niets te zien gewoon goed lopen, heel even kreeg ik een klein beetje hoop dat het dan toch wat anders geweest was maar helaas. Met de infrarood camera zag je in de rechter voet al dat daar heel veel warmte was in het gebied van het bandje, daar ging mijn hoop. Buigproef links was prima maar rechts helaas echt niet. Toen op de röntgen voor de zekerheid dat was allemaal prima (gelukkig) en toen scannen en na goed zoeken en vergelijken met de scans van vorig jaar januari bleek er toch weer een klein plekje te zitten nog geen halve millimeter als ik het goed begrepen heb dat niet goed is.

Baal er zo van heb zo voorzichtig met haar gedaan en dan toch komt het weer terug. De veearts vergeleek het met de zwarte piste af skiën en zonder problemen beneden komen en dan op een banketstaaf stoeprandje uitglijden en je enkelbanden afscheuren. Zo kijk ik er ook maar tegenaan, pech. De fysio die beau regelmatig behandeld heeft ook een paard zoals Beau en zegt altijd deze paarden zijn zo snel en lenig dat ze hun eigen lijf slopen onbewust. Ze zijn al in gedachte omgekeerd en de andere kant opgerent voordat ze dat daadwerkelijk zijn en op dat soort momenten slopen ze iets. Met dat in gedachte ben ik ook bang dat het vast niet het laatste zal zijn.

Ik heb besloten haar niet op boxrust te zetten, dat is vorige keer slecht bevallen voor zowel Beau al mij en dat wil ik niet nog een keer. Ik ga haar de komende drie weken met magneetveldtherapie behandelen dat heeft vorige keer ook goede resultaten gegeven en daarna gaat ze per 1 juli dag en nacht het land op bij een opfok hier in de buurt. Dan kan ik wel een paar keer per week gaan kijken en makkelijk naar de dierenarts rijden. En dan hoop ik dat ze vrolijk blijft en dat dat te goede komt van de genezing van haar blessure. Na de zomer zien we dan wel weer. Dat ik dit besloten heb en een goede plek heb weten te vinden geeft ergens wel rust we zullen het beleven hoe het gaat ontwikkelen.

Maar het is en blijft een klote blessure succes allemaal ermee!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:18

Pffff wat een rot nieuws! Welke kliniek ben jij geweest?
ik mag flo ook niet stilzetten, en ik twijfel ook voor dag en nacht weidegang als het niet verbeterd.

Ik vrees met grote vreze dat het ooit nog helemaal goed komt.
Ik blijf dit topic volgen en zal regelmatig updaten.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:15

Ik ben met Beau bij de Paardendokters, Hans Coster, in Zwaanshoek geweest. Vriendin van mij is daar paardenarts en Hans is duidelijk en draait er niet omheen. Het liefst zou hij Beau wel stil zien staan omdat die voet het best geneest met rust maar ik wil dat zelf niet. Voor haar voet misschien wel het beste maar voor de rest van haar lichaam en geest zeker niet. Vorige keer is me dat zo slecht bevallen daar begin ik niet meer aan. Dat begreep hij helemaal en zag er ook geen probleem in dat ze dag en nacht het land op ging. T is klote maar niet anders ik heb er vrede mee dat ze lekker een zomer paard gaat zijn en dan zie ik wel weer verder.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:39

Wat een rotnieuws allemaal zeg! :(:)

Bij mij zijn ze helaas ook allebei weer geblesseerd ;( ben er zoooo klaar mee
Bij Vanity is het nu al 6 jaar lang de ene blessure na de andere en Mistique nu ook al een jaar..
Ik wil zo graag ook gewoon eens echt kunnen genieten van mn paarden in plaats van me alleen zorgen moeten maken en bezig zijn met revalideren |( het is gewoon oneerlijk
maar de meeste van jullie zitten in hetzelfde schuitje..

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:02

ahh balen zeg ook weer aan de *** bandjes? of heb je de pech dat het nu weer iets anders is?

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:43

Indy wat balen!!! Waar zit de blessures bij jou paardjes?

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:46

Ik zou 2 weken geleden met Mistique naar bodegraven moeten voor controle voor het bandje, waarschijnlijk de laatste keer want ik was alweer bezig met opbouwen en dat ging super. Toen is ze net een paar dagen daarvoor in de sloot gevallen, geen idee hoe.. :\ Ik woon in een gebied waar vroeger veel kassen hebben gestaan en de sloten liggen dus nog vol glas.. Met heel veel moeite met brandweer en alles is ze er uit gekomen maar ze had allemaal glaswonden. Ze heeft 2 weken op de kliniek gestaan en haar rechterachterbeen is erg beschadigd, 3 grote diepe wonden, waarbij de buitenste strekpees bij de kogel dwars door midden is.. Gelukkig is het wel mogelijk om zonder deze pees goed te functioren, maar het gaat nog maanden duren voordat de wonden dicht zijn. Ze konden niet hechten omdat dat niet zou blijven zitten ivm slootwater.. dus echt super balen, door zo'n stom ongeluk |(

En Vanity ging eigenlijk ook super, we waren eindelijk weer lekker aan het trainen, maar sinds een paar dagen loopt ze ook weer niet goed ;( Ben bang dat er weer iets van een pees of bandje is ja..

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:27

PPFFF heftig zeg, heel veel succes met Mistique en duim hard dat Vanity "alleen een een baaldag had" en snel weer goed loopt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:34

Pfff het zit jullie allemaal niet echt mee! Sterkte allemaal!

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:59

Thanks, ik hoop het ook.. en ook voor jullie paarden