[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:03

sterkte liespower. duim voor je dat er nog iets van hoop is

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:19

liespower heel veel sterkte. Wat moet dit echt vreselijk zijn.
Ik hoop dat er nog iets is wat de DA kan doen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:08

Vandaag ga ik haar heel mooi maken,
En er komt een fotograaf, de da heeft gister al gebeld aangezien wij zeiden dat het een spoegeval was,
En ik moest mij op het ergste voorbereiden...

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:14

Wat rot zeg! Maar voor haar is het misschien wel beter zo..
Geniet van vandaag en heel veel sterkte.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:17

hoi hoi,
Mijn paard is op driejarige leeftijd op de foto gezet en er kwam uit dat hij straal 2 tot 3 op zijn straalbeen heeft. Hij is nog nooit kreupel geweest of iets dergelijks, hij is nu 7. Ik weet alleen dat het de kans verhoogd op hoef katrol ontsteking. Hij.heeft ook een beetje vocht in zijn benen, maar misschien heeft dat ook wat met zijn grootte te maken. Ik weet niet of dit in verband met elkaar ligt, en of dit überhaupt wel een soort artrose is, heeft iemand hier ervaring mee?

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:39

Veel sterkte Liespower! Geniet van de fotoshoot!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:11

Heel veel sterkte liespower!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik train mijn paard tegenwoordig weer flink, en rij ook zware oefeningen. Hij krijgt glucosamine hoge dosering van de zingende smid. Normaal is Mister echt een tut met poeder eten, maar omdat ik hier maar 5 gram per dag van hoef te geven eten hij het netjes op.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:34

Morgen naar de dieren arts,
Ze gaat op de foto en alles, kijken wat er uit komt.

En liespower heel heel veel sterkre.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:42

Heel veel sterkte liespower94

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:22

sterkte liespower94 !

Niemand herkent of heeft ervaring met wat mijn paard heeft?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:44

die van mij heeft altijd al wel gallen gehad, maar heeft daar nog nooit slecht op gelopen.

loopt jou paard slecht?
een beetje vocht kan ook op een kleine ontsteking duiden en hoeft niet gelijk artrose te betekenen hoor, en niet alle paarden die 2/3 hebben op de keuring gaan daar last van hebben. ik ken paarden die heel zwaar werk doen met die score en geen centje pijn of slechte passen ertussen. dus het zegt niet altijd iets hoor!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:16

Liespower wat zij de DA vandaag?

Mijn merrie heeft ook wat vocht in de benen maar ze is 15 dus dat is niet zo heel raar. De mijne heeft het al wel een jaar maar ik kan er op drukken etc. maar daar reageert ze helemaal niet op.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:58

Mijn paard heeft dit al sinds ik hem heb, uit de klinische keuring kwam voos beenwerk. Mijn paard loopt niet slecht, nooit kreupel of iets dergelijks. Betekent dit voosbeenwerk en straal # tot 3 op zijn straalbeen ook dat hij per definitie zwakkere benen heeft, of staat dit niet direct in verbrand met elkaar? De dierenarts zei dat wanneer het op zijn derde is geconstateerd en als hij op zijn zevende er nog geen last van heeft het niet erg is. Maar ik vraag me toch af wanneer ik meer met hem wil gaan springen, of ik het dan niet vererger.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:44

hoe gaat het ermee liespower??? sterkte meis.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:19

Ik kan me afmelden mijn paard blijkt geen atrose te hebben,

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:10

We kunnen morgen om 14.30 terecht,
Is de situatie verergerd en heeft ze idd pijn dan wordt ze gelijk ingeslapen.
Afwachten dus.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:14

Ka_tje schreef:
WhySoWhite: mss kan je een vloeibaar supplement geven? Ik heb vernomen dat ze dat goed opnemen (beter dan poeder vind ik persoonlijk). Cortaflex HA solution is een heel goed supplement, maar jammer genoeg wel belachelijk duur. Een goedkoper supplement (ook vloeibaar) is Excellent Equiflex HA Liquid. Ik heb beiden gevoederd en beide werken goed bij mijn paard. Mijn paard heeft lage overhoef, gecombineerd met zeer ernstige hoge overhoef

Ik heb toevallig vandaag gehaald bij de dierenarts. is wel poeder kost 80 euro :o doe je 3 a 4 weken mee... Mag hopen dat die het op eet anders ga ik echt steigeren :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:18

Esry schreef:
Mijn paard heeft dit al sinds ik hem heb, uit de klinische keuring kwam voos beenwerk. Mijn paard loopt niet slecht, nooit kreupel of iets dergelijks. Betekent dit voosbeenwerk en straal # tot 3 op zijn straalbeen ook dat hij per definitie zwakkere benen heeft, of staat dit niet direct in verbrand met elkaar? De dierenarts zei dat wanneer het op zijn derde is geconstateerd en als hij op zijn zevende er nog geen last van heeft het niet erg is. Maar ik vraag me toch af wanneer ik meer met hem wil gaan springen, of ik het dan niet vererger.

Dat straalbeen staat vaak in in verband met hoefkatrol en/of verbening. Absuluut niet mee gaan springen. Ik heb een paard met een lichte verbening verkocht eigenaar is er mee gaan springen en heeft hem na 4 maanden in kunnen laten slapen.

Ik rijdt nu een Quarter met één 4tje en een 3tje in de voor benen. Het ligt er gewoon heel erg aan hoe je traint als ik hem ronder rijd is er niets aan de hand als hij te lang loopt in de hals dan is hij 2 dagen later stok kreupel. Nu rijd ik hem al een tijd gewoon lang laag en rond en kan er stops spins etc mee maken zonder dat hij één pas kreupel is. Paard goed op de achterhand zetten.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:04

eigenlijk alle aangeboren afwijkingen/aandoeningen komen totdat ze 10 jaar oud zijn naar boven, en dan heb ik het niet over ouderdoms slijtage, maar echt vanuit het lichaam zelf komende mankementen.

dus in principe is het redelijk veilig te zeggen dat wanneer een paard 10 is geworden en je nog nooit problemen ergens mee hebt gehad en er niks is geconstateerd dat je dan uit de gevare zone bent.

maar het is geen garantie natuurlijk, maar rond die leeftijd is alles echt uitgegroeid, en zijn ze ook al een tijdje aan het werk (waardoor je ook mankementen naar boven haalt natuurlijk) dus in principe zou je daarna geen problemen meer moeten hebben.

dit wil niet zeggen dat als je van 3 jaar oud tot 10 jaar oud 2x per week een buitenritje doet en daarna opeens volop gaat springen 5x per week dat je dan geen problemen kan verwachten natuurlijk, je moet dan wel ongeveer hetzelfde trainings schema aanhouden.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:51

En wat houd lichte verbening dan in? Dit heb ik namelijk nog nooit gehoord. Mijn paard heeft dus straal 2 tot 3 op één been,.volgens mij rechts achter maar ik heb geen foto of iets dergelijks, dus het is alleen van het horen zeggen. Is het ook erger, of heeft het meer risico als hij dat in één van zijn voorbenen zou hebben? Dat leek mij wel zo, omdat met het springen het grootste gewicht bij de landing op één voorbeen komt.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:00

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:11

Ik heb ook een poeder (joint comp) ik maak zijn brokjes nat en meng het dan hierdoorheen
Paard eet het heel graag en heeft het nooit vies gevonden.
Ik bestel het via een bokker is het wat goedkoper dan via de dierenarts of een webshop.,
Het werkt bij het paard echt super ik merk duidelijk verschil.
Je hebt verschillende hoeveelheden en doe er best heel lang mee.

WhySoWhite schreef:
Ka_tje schreef:
WhySoWhite: mss kan je een vloeibaar supplement geven? Ik heb vernomen dat ze dat goed opnemen (beter dan poeder vind ik persoonlijk). Cortaflex HA solution is een heel goed supplement, maar jammer genoeg wel belachelijk duur. Een goedkoper supplement (ook vloeibaar) is Excellent Equiflex HA Liquid. Ik heb beiden gevoederd en beide werken goed bij mijn paard. Mijn paard heeft lage overhoef, gecombineerd met zeer ernstige hoge overhoef

Ik heb toevallig vandaag gehaald bij de dierenarts. is wel poeder kost 80 euro :o doe je 3 a 4 weken mee... Mag hopen dat die het op eet anders ga ik echt steigeren :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:38

Vandaag naar de dierenarts gegaan.
Artrose is zwaar verergerd, van alleen een linkerkant hoge overhoef naar
Beide kanten aan de voorbenen nioet alleen hoge overhoef maar ook kogel.
We hebben nu buut meegekregen maar dit gaat waarschijnlijk niet helpen.
Het is voor ons meer een rekmiddel en ze wordt dus wss over een week ingeslapen..

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:12

Liespower, wat naar om te horen. Duidelijkheid is een groot goed, maar soms zo ontzettend moeilijk! Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe de komende tijd.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:17

wat erg liespower! heel veel sterkte!

even een hele gemene vraag misschien, maar waarom is ze nu niet gelijk ingeslapen? jullie wisten allemaal dat het niet beter zou zijn geworden, en dit nieuws daar is gewoon niks meer aan te doen.

ik wil je niet aanvallen hoor! ik ben benieuwd waarom jullie haar dan toch nog laten staan tot volgende week.