Weekendje weggeweest, dus wat late reactie
Bedankt voor de reacties over de hoefjes van mijn dames. Hou de weke stralen in de gaten van mn shettertje.
opala schreef:Tancreda4: ik vind ze er goed uitzien, maar het grotere paard is misschien nog meer gebaat met vaker bekappen dan om de 10 weken.
Arabesk schreef:ja dat denk ik ook eens in de tien weken is wel erg weinig

Normaal laat ik hem om de 6 wkn komen, maar hij zei vorige keer dat het wel iets langer kon. Echter, door omstandigheden is het nu wat té lang, en ik hoop hem begin deze week weer te ontvangen. Het is niet de bedoeling dat het standaard wordt zo lang, het liefst heb ik hem liever te veel dan te weinig, idd omdat ze scheef is en afwijkende stand heeft.
Annetje schreef:Bij je paard zijn de hoeven zelf a-symetrisch. Ook vanaf de onderkant. De binnenkant is meer gesleten dan de buitenkant. Even een vijl eroverheen en alles weer gelijk maken kan geen kwaad.
Denk inderdaad dat vooral je paard wat vaker moet, of je moet het zelf wat meer bijhouden. Mijn smid is ook al een hele tijd niet geweest, maar dat is bijna niet te zien omdat ik die van mij zelf bijhoud en hij redelijk makkelijke voeten heeft. Die van jouw heeft een afwijkende stand en dat vergt gewoon wat meer werk.
Mijn paard is enorm scheef in haar lijf, ook behoorlijk scheef bespierd, en dat zijn we nu aan het ‘veranderen’. Hoeven staan om die reden ook scheef, ze heeft flaren en slijt scheef af, door haar scheefheid. Ze wordt langzaam maar zeker gecorrigeerd, de flares zijn iig al een heel stuk minder gelukkig. Ik hou de ‘haakjes’ zelf bij, en de bedoeling is hoefsmid vaker te hebben, om de 6 a 8 weken heb ik zelf in mijn hoofd. Maar 6 vond hij te kort worden, omdat het al een stukje beter gaat en hij vorige keer niet veel kon.
Shetje zijn ook al wat minder stijl gemaakt de vorige keer, maar heel rigoreus veranderen zag hij nog niet zitten. Ook zij is erg scheef in haar lichaam en heeft een wat rare stand voor waardoor ze flares naar binnen heeft.