nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:22

ik doe er een bodem water in voor ik ze aan doe. Bij het aandoen loopt er wel weer iets uit, maar de zolen en onderste helft van de hoefwand zijn toch mooi nat na de rit.
Natuurijk kun je er ook na het aandoen nog water bij in gieten. (hoewel dat niet meevalt als de schoen nauw aansluit.)
Zelf probeer ik de gaiters wel zo droog mogelijk te houden, omdat ik de afgelopen jaren schuurplekken heb gehad van natte gaiters. (Dat is ook het enige voordeel van dit droge voorjaar, dat ik daar nog geen last van heb gehad!)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:38

Ik heb in de schoenen een zooltje van vilt, dat zuigt ook lekker water op zonder dat het er weer uitloopt. Verder heb ik een waterdrinkflesje met zo'n tuitje en daar doe ik dan water in. Water kun je achter bij de gaiter of via het spleetje aan de voorkant er altijd wel in krijgen :)

Gimli_

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:06

Hm ja die schuurplekken inderdaad, proberen de gaithers zo droog mogelijk te houden dan.
En na 't aantrekken krijg ik er sowieso nog wel water in, heb laatst met schoenen even in de bak gereden en er kwam 'n kilo zand uit naderhand, dus dan gaat water ook wel. :j
Zooltje is ook wel handig, maar dan passen de schoenen niet meer vrees ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:59

De schoenen worden er niet smaller/kleiner van hoor :)
Ze staan hooguit 3 a 4 mm hoger :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:15

Hm ja ik heb een keer pads erin gehad, de voet kwam toen inderdaad hoger in de schoen waardoor er schuurplekken op de hoefwand kwamen.
Maar dat waren dan wel dikkere zooltjes. ;)

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:38

Ik heb de Cavallo al wel even maar helaas ook ontzettend tijdsgebrek ;-) . Ze pasten wel heel mooi (maat 1), vooral achteraan. Misschien iets aan de losse kant, maar zeker geen maatje verschil en ze kunnen ook niet omdraaien. Vooraan echter heb ik het gevoel alsof ze nu erg nauw aan de hoefballen aansluiten... Het haar staat ook meteen omhoog zeg maar... Volgens de maatvoering moeten ze wel kloppen.
Ik ben bang dat als ik 2'tjes haal voor de voorvoeten, ze net te groot zullen zijn en daardoor meer gaan schuren. Maar ik ben ook weer bang dat de 1'tjes drukken, of zet zich dat nog? De voet past er wel in, dat wel. Is dat voldoende?
Ik vind ze echt schitterend en ik wil er ook niet meer vanaf. Hoop dus dat ze goed kunnen passen...

De smid was er namelijk vorige week... Dat is dus mei 2011. Daya's laatste kapbeurt dateert van mei 2010. En de smid wou maar niet geloven dat de hoeven niet afgebroken waren oid. Maar dat zijn ze zeker nooit, ze staan altijd te kort. Hoefschoenen zou dus echt fantastisch zijn want met zo'n enorm traag groeiende voeten op de weg gaan is vragen om problemen.
Ik ga ook biotine gaan bijvoeren, want dit vind ik echt niet meer normaal. Nog geen cm op een jaar, pfft.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:44

Ik zou geen maat groter nemen. Omdat cavallo van leer is vormt het nog wat heb ik het idee. Als ze te groot zijn gaan ze draaien / schuren.

Woo die hoeven groeien idd niet. Dan zijn hoefschoenen wel ideaal :)

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:17

Ja inderdaad, het is niet leuk om dat te zien. Gecombineerd met zeer snel overgewicht (waarvoor ze permanent een graaskorf op heeft nu), waardoor ze eigenlijk zoveel mogelijk moet werken... Ik hoop dus ook dat ze gaan passen!
Vanavond gaan ze aan tijdens het uitmesten van de weide, morgen ga ik er normaal even mee longeren. Als het erop lijkt dat het goedkomt, ga ik het volgende paar gaan halen in de winkel (heb maar 1 paar en daar kan je ook niet mee buiten :+ ).

Ik heb nu persoonlijk wel geen ervaring met de Easyboots enzo, maar ik vind die Cavallo's best nog knap en helemaal niet zo lomp :o

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:29

Ik heb mijn bares en gloves even aan een testje onderworpen zondag :D

Had een opendag op de aangespannen vereniging. We hebben 3x het parcours gereden en zijn een stuk of 5x (in verschillende tempo's) door de waterbak gegaan! Zelf stilgestaan in de waterbak, waarbij ze een beetje weg zakte en dus werd "vastgezogen" maar me schoentjes zijn PRIMA blijven zitten!

Enige nadeel vond ik was dat ze gladder werden toen ik de waterbak in was geweest! Ze gleed toch een paar keer uit op het gras. Dus ik ga toch overwegen er gaten in te laten maken voor de stiften, zodat ik die erin kan draaien als ik op wedstrijd o.i.d. ben en op gras moet rijden....Als het erg glad is kan ze trouwens ook op blote voetjes maar ik dacht, voor de test, ik laat ze gewoon eventjes om!

Toen ik ze af deed stond er amper water in! Vond ik ook wel een fijn idee, heeft ze iig niet lopen "soppen" in die schoenen!

Dus ik ben blij met mijn schoentjes :) Na ruim 1 jaar dus nog steeds!

Ze staat voor op de bare en achter op de glove met powerstraps er standaard op.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:44

Ponyzotje, voordeel van hoeven die nauwelijks groeien is wel dat je een maat kan aanhouden met schoenen. Ze groeien er niet uit zegmaar. :Y)

Crista: Dat is zeker een grote test! Door een waterbak en dan blijven staan.
Maar het klinkt heel positief als ik het zo hoor ! :) Gelukkig

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:55

SxF, inderdaad, het enige voordeel, samen met weinig werk en weinig kosten bij de smid :D

Crista, klinkt alsof die wel goed zitten inderdaad! Maar heb jij daar nu mee gereden of was jij effectief ook aan het mennen? Lukt dat goed? Dat is wel het plan met de Haflinger hier, lange buitenritten zowel onder zadel als voor de koets. Geen nadelen mee?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:43

Nee ik was echt aan het mennen, sorry, was idd niet helemaal duidelijk!

Ik ben super tevreden over mijn schoentjes! Echt super dingen, moest ff handig worden in het aantrekken ervan, maar nu ik dat eenmaal gewend ben gaat het super!

Als mijn pony naar de smid is geweest rijd ik ongeveer 4 weken met hoefschoenen, daarna worden de hoeven van mijn pony te lang en passen ze niet meer, maar dat is niet zo erg, want dan slijten ze een beetje met rijden :j Ze loopt heel correct dus slijten dat ook netjes recht af! Ze loopt dus 4 weken met schoenen en dan 5 weken zonder, dan komt de smid en dan weer 4 weken met enz. enz.....

Ik gebruik ze echter niet onder het zadel, want dan kan ik gewoon door de bermen rijden hier!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:40

Crista, geen probleem had ik je foto's gekeken had ik het ook gezien :D
Bedankt voor de uitleg! Dat klinkt wel goed. Daya's hoeven groeien bijna niet (nog geen cm/jaar), dus ik zou wel steeds hoefschoenen aandoen op de weg. Hier helaas ook geen bermen om zo in te rijden. Ze is verder gelukkig ook erg recht inderdaad. Ik ben blij te horen dat dat goed gaat voor langere afstanden voor de kar!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:20

Ik heb al vele schoenen geprobeerd : Marquis, Old Mac en Equiboots maar die dingen werden telkens uitgetrapt.
Maar door het mennen ontkom ik denk ik niet aan bescherming, paard heeft toch niet helemaal top voeten.
Eigenlijk had ik het wel gehad met hoefschoenen maar kwam via dit topic de easyboot glove tegen en heb op youtube filmpjes gekeken.
Wat mij opviel was de snelheid waar mee ze aangingen en dat het zeker geen lompe dingen zijn zoals de bovenstaande of de cavallo's.

Echter heeft mijn fjordenbeest best grote poten....14 cm breed en 15 cm lang. Ik kon deze maat niet vinden op de site en dat vond ik erg jammer.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:49

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:27

en nu nog graag ook de kleine maatjes glove Wide

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:52

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:57

Naast mijn lage easyboots maat 000 heb ik ook een paar glove's 00 sinds van de week.
Waar de 000 amper aan en uit te krijgen zijn (rondom op ijzers zetten doe ik sneller dan beslaan) vind ik de gloves erg fijn. Maar die zijn net wat ruim(zoals verwacht). Roos loopt er goed op, tot ze gegalopeerd heeft (dan gaan ze uit en doet ze alsof ze haar been gebroken heeft als de schoen nog aan haar been bungelt :+ ). De gloves zijn er zeker niet in maatje 00? Anders wist ik het nu wel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:36

En als je zo'n plaatje er aan de voorkant op monteerd?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:41

Moet ik nog achter aan om die ergens vandaan te halen. Er zit (bij de verkoper vandaan, heb ze 2e hands bijna niet gebruikt gekocht) wel een veter in. Zal even opzoek naar die plaatjes, en hopen dat ze voor minder verzendkosten opgestuurd kunnen worden (aangezien die niet als pakketje verstuurd hoeven te worden).
Ik vind ze wel fijn aantrekken en Roos loopt er verder prima op. Denk echt dat ze een half maatje kleiner gemogen hadden.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:46

Dennis, 00 is de kleinste maat Glove.
Een powerstrap helpt wel iets inderdaad.Het zorgt ervoor dat de schoen van voren minder/niet open staat. Maar of het meer doet dan een veter vraag ik me af.
Verder had ik de tip van Easycare om als schoenen toch net iets te groot zijn om 3 lagen sporttape om de hoef te wikkelen. De schoenen blijven dan beter zitten, doordat de hoef zo kunstmatig iets groter wordt, maar mede ook door de lijmlaag van de tape.
En mijn bekapper vertelde mij woensdag dat hij een paar kloddertjes hars onder de hoef van zijn pony had gedaan om te voorkomen dat de schoenen uitgingen. Hielp zo goed dat ze ze bijna niet meer uitkregen.
Laatst bijgewerkt door skessa op 29-05-11 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:50

Heb de straps net besteld, ben benieuwd. Ik rij er altijd eerst mee op het weiland om te testen voor ik de weg op ga. Als ze met en intensive dressuur training (dus veel schakelen, krappe wendingen en weet ik wat al nog meer) goed blijven zitten lukt het bij een simpele buitenrit ook wel (gewoon veel in 1 tempo kilometers maken).

De lage 000 is Roos nog nooit verloren, maar die kosten me ruim 5 minuten per schoen om aan te trekken en 10 minuten per schoen om weer uit te trekken (en als je uit reken dat ik Roos binnen 3 kwartier netjes beslagen kan hebben waar ik de eerste 6 á 8 weken lol van heb ben ik vaak na 1 of 2x hoefschoenen weer genezen, terwijl ze er echt super op loopt).

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:50

Zo, hier de hoefschoenen "redelijk intensief" getest: er stond redelijk wat wind en het galopperen ging met huppeltjes, crossen, draaien en springen. Halverwege gewisseld tussen voorvoeten en achtervoeten. Ging schitterend, zeker vanvoor. Het rondvijlen heeft dan toch ietsje gescheeld, nu zitten ze perfect. Langs achter misschien íets te groot, maar de haartje gingen niet rechtop staan en de schoenen draaiden niet. Morgen dus het tweede paar gaan halen (voor diegenen die mij niet volgen: Cavallo maat 1) en dan kunnen we écht aan de slag op de baan.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:08

ponyzotje, je kunt altijd nog overwegen om voor de Cavallo Sport te gaan voor achter, die zijn net iets smaller.
Of eventueel de Easyboot Trail, een zelfde soort schoen, maar net met andere maten.

Fijn in elk geval dat je positief bent! :j

Mijn merrie is woensdag bekapt en de hoefjes zijn nu weer een stuk kleiner dan vorige week. Hoewel de Gloves een stuk makkelijker aangingen bleven ze super zitten, ook in galop en gingen ze tevens niet eens erg makkelijk uit toen ze uit moeten. het grootste verschil was dat we opeens wel veel zand in de schoenen hadden, vergeleken met anders. Maar alles bleef perfect zitten!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:09

Nou dat klinkt weer positief allemaal!

Skessa, ik heb ook altijd 'n halve kilo zand in de schoenen, komt er via de zijkanten in.
Buiten wat extra gewicht :+ heeft dat nog nooit problemen opgeleverd.