Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Esperanza schreef:Ik ook hoor. Ik zou niet weten wat zo´n cursus bekappen toevoegt aan dat wat ik al jaren zelf doe. De hoefsmid controleert als hij komt mijn werk en hij vind het altijd prima gaan. Soms geeft hij nog wel eens een tip, maar meestal kijkt hij en zegt hij, mooi, hoef ik niets meer aan te doen.
Wanneer je niet zo'n cursus volgt, zul je het ook nooit te weten komen.
Zahlina schreef:Dus Opala neem aan dat jij ook keurig met een traditionele smid heb mee gelopen, je kun namelijk nooit voldoende kennis hebben![]()
Beetje jammer deze opmerking vooral daar je in een aantal andere topics waar wij beide in meededen je eerlijk uitkwam voor het feit dat je je pas ben gaan verdiepen in de hoeven van het paard toen je de eendags cursus bent gaan volgen.
opala schreef:Zahlina schreef:Dus Opala neem aan dat jij ook keurig met een traditionele smid heb mee gelopen, je kun namelijk nooit voldoende kennis hebben![]()
Beetje jammer deze opmerking vooral daar je in een aantal andere topics waar wij beide in meededen je eerlijk uitkwam voor het feit dat je je pas ben gaan verdiepen in de hoeven van het paard toen je de eendags cursus bent gaan volgen.
Ik snap niet wat je hiermee wil. Wat heb ik eraan om te zien wat een ander doet bij een ander paard, wanneer ik mij slechts beperk tot mijn eigen paard. En mag ik mijn zegje niet doen omdat ik niet direct na mijn geboorte meegelopen heb met een hoefsmid
Zahlina schreef:Oke als je het dan toch op je eigen paard wil betrekken, neem aan dat je goed heb geluisterd naar wat een traditioneel hoefsmid zou doen met de hoeven van jouw paard..
En heb je de cursus gedaan met dode poten of met je eigen paard??
Want als je hebt lopen oefenen op dode poten heb je natuurlijke helemaal niets geleerd over hoe je je eigen paard het beste kan bekappen.Het mes snijd van twee kanten in mijn optiek en juist binnen de NB heb ik het gevoel dat men niet verder kijkt dan dat de dode poot lang is ( en die zijn niet zo lang).
Nu moet ik bekennen dat ik helemaal geen behoefte heb aan het volgen van een 1 dags cursus daar ik elke dag een hoefsmid over de vloer heb die mij alles leerd wat mijn eigen paarden nodig hebben, gelukkig kan het mijn eigen werk ook weer herstellen of eens flink boos op me worden als ik weer te fanatiek bezig ben geweest.
Weet dat deze luxe niet veel mensen hebben maar dat neemt niet weg dat ik zonder problemen mijn eigen paarden bekap zonder een NB eendags cursus.
opala schreef:Zahlina schreef:Oke als je het dan toch op je eigen paard wil betrekken, neem aan dat je goed heb geluisterd naar wat een traditioneel hoefsmid zou doen met de hoeven van jouw paard..
En heb je de cursus gedaan met dode poten of met je eigen paard??
Want als je hebt lopen oefenen op dode poten heb je natuurlijke helemaal niets geleerd over hoe je je eigen paard het beste kan bekappen.Het mes snijd van twee kanten in mijn optiek en juist binnen de NB heb ik het gevoel dat men niet verder kijkt dan dat de dode poot lang is ( en die zijn niet zo lang).
Nu moet ik bekennen dat ik helemaal geen behoefte heb aan het volgen van een 1 dags cursus daar ik elke dag een hoefsmid over de vloer heb die mij alles leerd wat mijn eigen paarden nodig hebben, gelukkig kan het mijn eigen werk ook weer herstellen of eens flink boos op me worden als ik weer te fanatiek bezig ben geweest.
Weet dat deze luxe niet veel mensen hebben maar dat neemt niet weg dat ik zonder problemen mijn eigen paarden bekap zonder een NB eendags cursus.
Wat weet jij wat ik geleerd heb bij die 1-dags cursus. Daar kun je pas over oordelen wanneer je diezelfde cursus gevolgd hebt.
En die ene cursusdag is nu alweer vierenhalf jaar geleden. Sindsdien bekap ik mijn paard zonder problemen.
Over dode poten ... paarden hebben benen naar mijn smaak... respect.
Zahlina schreef:Ik kan jouw kennis net zo goed beoordelen als dat je zelf doet bij de mensen die na hulp van de hoefsmid zelf gaan raspen, daar is namelijk echt geen eendags cursus met dode poten voor nodig, gezond verstand, goed kunnen luisteren en kijken en kennis van het paard zijn hiervoor nodig, niets meer niets minder.
opala schreef:Wat weet jij wat ik geleerd heb bij die 1-dags cursus. Daar kun je pas over oordelen wanneer je diezelfde cursus gevolgd hebt.