[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:37

capopjekop schreef:
Was ook niet naar jou bedoeld, mss doet jouw paard het er wel goed op. Ze was niet IR toch? Waar heb je besteld als ik vragen mag?

Mijn pony is niet IR zover ik weet en is ook netjes slank.
Ik heb bij de dierapotheker.nl besteld, daar bestel ik heel veel ook de blaasgruis kattenbrokjes, vlooienpippetten enz.

capopjekop

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:16

Raar dat je hem daar zo kunt bestellen, bij de fabrikant staat op de site dat je hem enkel op advies van je dierenarts of therapeut mag geven. Ben benieuwd of het ook werkt voor een paard dat niet ir is, vind het interessant als je de ervaringen deelt hier.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:24

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:21

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:23

Ziet er goed uit, maar hou er rekening mee dat het nog wel gevoelig kan zijn.
Een hele verbetering.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:26

Volgende week laat ik de smid weer komen denk ik en mochten we groen licht krijgen om weer op te mogen bouwen, beginnen we uiteraard in de bak op zachte ondergrond.
Even kijken hoe ze het doet en dan de voer ietsje vermeerderen.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:59

Oh, was vanmiddag net een klein meisje die voor het eerst op een pony mocht rijden. Heb een kwartiertje gestapt en links-rechtsom even een rondje gedraaft. Ging verrassend goed, meneer had het tempo er aardig in!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:03

Fijn dat het goed ging :D

Filmpje ziet er wel goed uit, al ben ik er niet zo goed in om het te beoordelen.

Vandaag even op en neer naar de smid geweest, Antoon was heel tevreden over haar hoeven. Grietje begint wel weer wat boller te worden dus ze moet maar weer aan het werk. Morgen ga ik haar voor de wagen zetten. Durfde ik nu niet zo goed omdat ze weer bekapt moest worden.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:49

Heb hoefschoenen voor haf gekocht. Wat een verschil zeg. Hij was niet meer vooruit te branden op het harde. Liep moeilijk en pijnlijk op zijn voorhand.

Schoenen aan gedaan gelijk zijn oren erop en draven dat hij wilde op het harde. Heerlijk wat een verschil en om te zien dat het werkt. :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:55

Die van mij loopt iets korter door het kappen, ook van achter loopt hij heel stijf (hypermetrie)
Dat blijft een probleem bij hem zo gauw als het koeler wordt of teveel regen wordt hij stijver.
Na effe wat te hebben gelopen en rollen gaat hij steeds beter, maar soms is dat best effe schrikken.
Ik ben erg benieuwd of binnenkort die GB nog iets voor hem gaat doen.
Maar het blijft een zorgenkindje en voor hem is het fijn als de winter komt, geen verleidingen meer van sappig gras.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:55

Super dat je er baat aan heb

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 09:32

Ash_ schreef:
Heb hoefschoenen voor haf gekocht. Wat een verschil zeg. Hij was niet meer vooruit te branden op het harde. Liep moeilijk en pijnlijk op zijn voorhand.

Schoenen aan gedaan gelijk zijn oren erop en draven dat hij wilde op het harde. Heerlijk wat een verschil en om te zien dat het werkt. :D

Welke heb je aangeschaft?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:52

De cavallo de standaard. Bij die winkel kon ik passen en wanneer niet goed gewoon terug brengen vond ik makkelijker dan via internet bestellen en weer terug sturen wanneer niet goed. Aangezien hij het toch echt nodig heeft nu.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:06

Ash_ schreef:

Wat fijn! Was het moeilijk om de juiste maat te vinden. Denk ook aan de aanschaf ervan, maar het lijkt me allemaal zo lomp en zwaar.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 13:11

Lomp en zwaar valt heel erg mee.. ik heb zelf de Easyboots RX, maar die zijn alleen om gevoeligheid bij het lopen te voorkomen ( na HB dus). Je kunt er niet de straat mee op of ermee rijden. Hele goede schoenen zijn de Soft Rides maar die zijn aardig duur!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:13

Ze wennen er snel aan. Grietje heeft een hele poos op de soft-rides gelopen en ze wegen wel wat, maar daar was ze snel aan gewend. Het scheelde iig erg veel bij haar :j

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:16

Maar de meeste ijzers wegen ook wel wat, vraag me af of er dan echt zoveel verschil in zit?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:26

De maat tabel gaf aan dat 1 voet maar 3 was en die andere maat 4.

Ik heb maat 3 genomen en hij past goed!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:36

Vandaag de wandeling na het kwartiertje rijden. Ging prima met hem, maar oh oh oh wat is ie druk. Stijgeren, bokken, Spaanse pas (helaas niet op commando :(:) ) en de baas er maar achteraan hobbelen. En dat lange gras in de berm is ook zoooooooooooo aantrekkelijk ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:28

Marijuhhhhh schreef:
Vandaag de wandeling na het kwartiertje rijden. Ging prima met hem, maar oh oh oh wat is ie druk. Stijgeren, bokken, Spaanse pas (helaas niet op commando :(:) ) en de baas er maar achteraan hobbelen. En dat lange gras in de berm is ook zoooooooooooo aantrekkelijk ;)

Das een goed teken marijuh, lekker fit.
Als ze al een tijd op box staan en ook niet echt kunnen bewegen en dan voelen ze zich weer beter, dan moet er natuurlijk eerst wat energie uit.
Een pluk gras is niet erg zeker dat lange niet als die maar niet blijft eten.
Super.

Die van mij loopt ook weer goed, was toch door het bekappen wat kort.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:10

jesito schreef:
Marijuhhhhh schreef:

Das een goed teken marijuh, lekker fit.
Als ze al een tijd op box staan en ook niet echt kunnen bewegen en dan voelen ze zich weer beter, dan moet er natuurlijk eerst wat energie uit.
Een pluk gras is niet erg zeker dat lange niet als die maar niet blijft eten.
Super.

Die van mij loopt ook weer goed, was toch door het bekappen wat kort.

Naja, natuurlijk liever zo dan hoe sip hij er een paar weken geleden in de stal bij stond. Arm paard :(:)
Fijn dat het met jouw paardje ook weer beter gaat. Dat bekappen is ook wat, ik vind dat altijd zo spannend. Altijd bang dat je paard de volgende dag zijn stal weer niet uit kan komen. Stand van de hoef wordt toch een beetje anders, dus daar moeten ze toch even aan wennen denk ik.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:01

Nou peeps is van de medicijnen af. Gister ochtend voor het laatst gehad. Vind haar slechter lopen nu, ze loopt wel zonder moeite lijkt het maar slechter dan met de medicijnen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:48

Marlis schreef:
Nou peeps is van de medicijnen af. Gister ochtend voor het laatst gehad. Vind haar slechter lopen nu, ze loopt wel zonder moeite lijkt het maar slechter dan met de medicijnen.

MMm, das minder maar soms wel logisch.
Kijk het even aan als het echt te is zou ik misschien nog even doorgaan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:13

Ze liep er niet bij alsof ze echt pijn had dus kijken het idd even aan. Een keer moet ze het toch zelf gaan doen. Ze is vrolijk iig een goed teken. Morgen weer is zien.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:47

Ja zo, kun je ook goed zien hoe ze op alles reageerd.