Maar blijf trouw aan mijn eigen smid die ook op Emmeloord werkt Eric

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pradaatje schreef:Hoe goed het ging de laatste weken, hoe slecht vandaag! Snik, vanmiddag komt er een andere DA. Ik dacht eindelijk dat het een beetje over was
dynamiek schreef:Ik heb nog nooit van een banana shoe gehoord! Klinkt wel interessant, zo leiden er verschillende wegen naar Rome![]()
Maar blijf trouw aan mijn eigen smid die ook op Emmeloord werkt Eric
Jannepauli schreef:Pradaatje schreef:Hoe goed het ging de laatste weken, hoe slecht vandaag! Snik, vanmiddag komt er een andere DA. Ik dacht eindelijk dat het een beetje over was
In een eerdere post schreef je dat het lopen zo slecht ging - heeft het zich daarna dan toch verbeterd? En nu opeens weer slechter.. naar hoor, een mens zou er moedeloos van worden.![]()
Het gekke is dat ook mijn paard opeens weer minder is - het lijkt wel van de éne op de andere dag om te slaan: keiharde nek vanmorgen, licht-warme hoeven.. pff opnieuw bak-arrest, ascal/quadrisol en prikhooi. Grrrr....
RonAalders schreef:Juist bij hoefbevangenheid zien we ons vaak geconfronteerd met paarden met een dunne zool en zwakke hoornwand. Er is geen effectiever ijzer dan de banana shoe om de zoolgroei in het anterieur gedeelte van de voet, alsmede de algehele stabiliteit van de hoornschoen te verbeteren. Maar juist dat laatste hoef ik niet te promoten, of in de woorden van Jules Deelder: "als iemand beweert dat Madagascar in de Atlantische Oceaan ligt, doe dan geen moeite hem of haar terecht te wijzen; de ligging van Madagascar zal er niet door veranderen".
Jannepauli schreef:Het gekke is dat ook mijn paard opeens weer minder is - het lijkt wel van de éne op de andere dag om te slaan: keiharde nek vanmorgen, licht-warme hoeven.. pff opnieuw bak-arrest, ascal/quadrisol en prikhooi. Grrrr....
Wendy15 schreef:Heb nu nog niet het idee dat hij afvalt nu hij minder gewoon hooi krijgt en wat meer graszaadhooi, maar hou dat goed in de gaten, want hij moet echt niet schraler wordenMaar twijfel nog een beetje of ik hem als het overjarige hooi op is dat ik hem dan op 6/7 kilo graszaadhooi doe, of dat ik er misschien iets hooi van dit jaar door meng. Of misschien toch de safe en sound of bietenpulp bestellen. Durf gewoon niet zoveel te veranderen nog. Vraag me ook af of die vorige terugval misschien door die wormenkuur is gekomen?
Waar kan ik trouwens die bietenpulp die geschikt is bestellen of safe en sound?
Heb gister ook weer een nieuw emmertje F4F besteld, want die was ook bijna op
Yoika schreef:Even over ontwormen, normaal moet Yoika nu haar ontworming krijgen, da gebeld en ze zei dat het geen kwaad zou kunnen... Toch durf ik haar nu nog niet ontwormen... Zou het mogen ??? EN zo ja welke ontworming neem ik dan best ?
lolclub schreef:Yoika schreef:Even over ontwormen, normaal moet Yoika nu haar ontworming krijgen, da gebeld en ze zei dat het geen kwaad zou kunnen... Toch durf ik haar nu nog niet ontwormen... Zou het mogen ??? EN zo ja welke ontworming neem ik dan best ?
Omdat jouw pony pas net uit de ontstekingsfase is zou ik voorzichtig zijn met het nu al geven van een wormenkuur.
Misschien is het het verstandigst om een mestonderzoek te laten doen en adhv de uitslag te ontwormen .
Wendy15 schreef:Geeft dat geen/minder bijwerkingen dan buut? En is dat eventueel handig om in huis te hebben voor het geval hij toch nog weer een keer een terugval krijgt?
En ik las iets over gastroguard? Daar hoorde ik op stal laatst ook iets over..
Wendy15 schreef:Ik zit even op die site te kijken, maar ik kan geen prijzen vinden en hoe ik kan bestellen. En als ik bij die kwikbeet op meer informatie klik dan staat daar niks.
RonAalders schreef:Juist bij hoefbevangenheid zien we ons vaak geconfronteerd met paarden met een dunne zool en zwakke hoornwand. Er is geen effectiever ijzer dan de banana shoe om de zoolgroei in het anterieur gedeelte van de voet, alsmede de algehele stabiliteit van de hoornschoen te verbeteren.
Wendy15 schreef:Ik zit even op die site te kijken, maar ik kan geen prijzen vinden en hoe ik kan bestellen. En als ik bij die kwikbeet op meer informatie klik dan staat daar niks.
lolclub schreef:Yoika schreef:Even over ontwormen, normaal moet Yoika nu haar ontworming krijgen, da gebeld en ze zei dat het geen kwaad zou kunnen... Toch durf ik haar nu nog niet ontwormen... Zou het mogen ??? EN zo ja welke ontworming neem ik dan best ?
Omdat jouw pony pas net uit de ontstekingsfase is zou ik voorzichtig zijn met het nu al geven van een wormenkuur.
Misschien is het het verstandigst om een mestonderzoek te laten doen en adhv de uitslag te ontwormen .
lolclub schreef:Jannepauli schreef:Het gekke is dat ook mijn paard opeens weer minder is - het lijkt wel van de éne op de andere dag om te slaan: keiharde nek vanmorgen, licht-warme hoeven.. pff opnieuw bak-arrest, ascal/quadrisol en prikhooi. Grrrr....
Waarom grijp je eigenlijk direct naar medicijnen ?
Als ik hier ook maar merk dat Hittie d'r nek iets harder aanvoelt ga ik haar juist meer laten bewegen.
tot op heden heb ik het altijd nog voor elkaar gekregen dat door de beweging de hals dezelfde dag alweer zachter aanvoelde.
Jannepauli schreef:Laat ik die vraag 's omdraaien: waarom eigenlijk niet?
Ze loopt idd wat stijver, is voorzichtig in een draai en haar hals is niet "een beetje harder" maar keihard en behoorlijk opgezet.
Daarbij oogt ze 'sloom, vermoeid'..