Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
am_vanes schreef:super dat het zo goed gaat! Jij had Flo tijdens het revalideren op een stukje land staan? Update archy, Ik heb besloten archy te Verhuizen. Revalideren op stal wil niet, veel te druk en teveel prikkels. Hij mag alleen arbeid aan de hand, erop of aan de longe doen. Maar hij flipt bij alles, gooit mij eraf of smeert hem met alle rodeo capriolen van dien... Dus heb besloten om hem weg te zetten op het land op een stal dichterbij mijn huis. Denk dat dat toch beter is, ondanks het advies van de kliniek. Hij komt op een Klein stukje met alleen een fries te staanHoi meiden!
Ik dacht laat ik ook nog eens een update plaatsen.
ik lees dat er ook weer nieuwe gevallen bij zijn gekomen, heel veel sterkte met deze nare blessure!
fijn om ook de positieve verhalen te lezen, dat geeft moed toch?
ik ben inmiddels een jaar blessure vrij met flo! hij staat vol in training, en binnenkort gaan we de wedstrijden rijden die we zo graag willen!
flo loopt wel nog steeds op speciaal beslag, ik denk dat dat altijd een punt zal blijven, maar zolang zijn hoeven goed staan blijven de bandjes heel! dus ik ga nog steeds trouw naar Wouter
Afgelopen zomer heb ik flo op een mini weitje gezet, zodat hij maar niet uit z'n dak zou gaan, dit jaar staat hij weer op een afgezet stuk, verder staat hij dagelijks 3 uur in een grote paddock met zijn paardenvriend. daar speelt hij best heftig mee, en het heeft me hoofdpijn bezorgd, maar hij blijft een paard en ik ben van mening dat hij paard mag zijn!
Flo wordt over twee weken 7, dus kwa sport heeft hij nog niet veel bereikt, maar dat gaan we dubbel en dwars inhalen!
zo zien jullie dat er ook positieve verhalen zijn, flo is er een jaar mee zoet geweest, en toen nog een half jaar opgebouwd, maar hij doet het super!!
Laat dit een hart onder de riem zijn voor diegene die nu midden in het proces zitten!
sterkte meiden!
marjan1986 schreef:[ Video ] ik had vorige week de draf mogen oppakken. Dit een paar dagen verschoven. Gister de eerste meters gemaakt. Hij loopt nog niet fijn. Is dat normaal bij zo'n blessure? Of hoort hij nu goed te draven? Of zou 't gewoon stijf kunnen zijn? Vond hem 't tweede stukje wel wat beter al draven. Maar maybe zie ik het verkeerd
Emy2009 schreef:@Grace1989. Mijn paard had 2 jaar geleden 2 gaten in de collaterale banden in beide hoeven. Die gaten waren na een maand of 7 helemaal dicht. Daarna bleef ze licht onregelmatig lopen en dat bleek voort te komen uit haar rechter voorknie. Klein bandje aan achterzijde bleek bij de aanhechting geïrriteerd. Nu 2 jaar later is dat nog steeds een zwakke plek. Als ze een gekke bokkensprong maakt is ze daarna onregelmatig op dat voorbeen. De dierenarts heeft mij gezegd dat ze op een schaal van 0-5 een half pijn heeft. Dat vind ik acceptabel. De ene dag is ze lastiger dan de andere dag. Heeft ze een goede dag, dan vraag ik wat meer, heeft ze een slechte dag dan vraag ik wat minder. Ik beschouw haar als 'gehandicapt' en als een paard dat nooit meer de wedstrijdsport aankan. Dus we doen rustige buitenritjes en ik hou haar in beweging in de baan. Omstanders zien overigens niets aan haar. Maar in haar beweging voelt ze de ene dag beter dan de andere dag. Ze heeft overigens wel roll-over ijzers met een zooltje eronder. Daarmee kan ze haar voeten stabieler afrollen wat prettiger is voor haar knieën.