Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TinePine schreef:DreamingOne, Mijn paard heeft artrose in zijn spronggewricht. Als hij pijn heeft daaraan merk ik dat omdat hij kreupelt in draf. De dagen dat hij er pijn aan heeft zijn ook de dagen dat zijn krampbeen er weer is....Weet je zeker dat het een spierenkwestie is? (dus bloedgeprikt voor magensium). Misschien de moeite waard om het uit te zoeken ivm bijvoeren van meerder supplementen. Succes
DreamingOne schreef:Weet inderdaad dat het niets met de spieren te maken heeft hoor!Nu ja, niet in directe zin. Voordat ik hem kocht heb ik mij er ook wat meer in verdiept aangezien ik er nog nooit van gehoord had.
Hij is wel echt kramperig aan beide achterbenen. Het is ook niet weg, alleen verminderd met de magnesium.
In stress situaties of met hoeven uitkrabben dan heeft hij het ook gewoon. Denk alleen in mindere mate als die van jou, Nuur trekt een paar keer als je zijn been pakt maar daarna kan de hoefsmid gewoon zijn werk doen.
Door de magnesium is hij denk ik wat rustiger in zijn koppie, waardoor dat weer effect heeft op zijn kramperigheid.
Beetje offtopic haha, maar goed. Binnenkort komt de DA weer voor zijn jaarlijkse tandarts bezoek, dus dan zal ik wel even vragen wat zij er van denkt.
Bloodymary schreef:Ah, op die manier. Dan hebben we het inderdaad over hetzelfde. Mijnes heeft het echt wel erg, moet voor de smid een roesje krijgen en ik kan hem zelf achter de hoeven niet krabben.
En dan nog artrose er bij dan nu, wat een beest ook he.... Daar was trouwens dinsdag even niks van te merken. Dan heb ik altijd les en hij was wat opgefokt door jonge paarden die mee reden en hij maakte een paar rodeosprongen........ en gaf mij vliegles. Heel mijn onderrug opgezwollen en blauw, soort van gekneusd. Was lang geleden dat ik er afgevallen ben, maar nu dan meteen voor een goeie! Auw!
liespower94 schreef:Jongens, misschien een ongelooflijk domme vraag hoor,
maar als ik de staatsloterij zou winnen, zou ik mijn paard dan kunnen laten opereren tegen artrose?
DreamingOne schreef:Rijden jullie ook echt nog fulltime? De dierenarts was er laatst, en die gaf aan dat het voor hem beter was om 'senioren' ritjes te maken, dus voornamelijk stap en draf, en als hij dan zo stijf is om hem op zijn eigen tempo te laten lopen omdat hij dan waarschijnlijk het minste last heeft.
Heb totaal geen ervaring met artrose, dus ben nog een beetje aan het aftasten hoe of wat ik het beste met hem kan doen.