Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esperanza schreef:Het gaat er ook om dat het hoofd van het paard vrij kan bewegen en dus niet met een touw in de beweging wordt belemmerd, dit heeft zeker invloed op de bewegingen. Vandaar ook de steeds vaker opkomende roep om voorbrengcursussen. Omdat men zelfs in klasse 2 en hoger het nog veel fout doet.
Mijn punt. Als mensen die regelmatig dit moeten doen het al niet correct weten, hoe moet iemand die dit nooit doet het dan weten? Misschien gaat het per toeval wel goed, maar misschien ook niet.
fransje23 schreef:russel schreef:Daarom ben ik ook benieuwd naar correct beslagen paarden als vergelijk in dit onderzoek. Desalnietemin erg interessant hier beeldmateriaal van te maken in vergelijk.
Van mij nogmaals de vraag: is mijn paard niet correct beslagen? Zo ja, wat mankeert er dan aan
Oke, het is niet door van Nassau gedaan maar hebben hun het alleen recht op goed beslaan?
Dat de paarden met weinig souplesse lopen komt denk ik ook door de vertraging en het feit dat ze slechts een piepklein stukje lopen.
De paarden die bij ons gefilmd zijn, zijn niet voortgesleept o.i.d.
russel schreef:Fransje, ik weet niet welk paard van jouw is.
russel schreef:Ja, ik ga er zelf heen, woon in de buurt van Tiel, we trekken er een dag voor uit. Hij komt niet aan huis, volgens hem kan zijn bus die reis niet aan, nee die tijd heeft hij gehad. Zijn ego kan ik graag hebben als ik zie wat een resultaat hij in een jaar heeft bereikt. Het dier heeft meer bespiering nu hij gewoon lekker op zijn voeten kan lopen dan dat hij ooit heeft gehad mét training. Hij staat nl al 6 maanden stil en heeft een pracht lijf ontwikkeld, een soeplesse gewoon omdat zijn lijf niet meer zeer doet door slechte bekapping/ beslag.
Ik kan je zeggen dat ik een dik jaar geleden had gezegd dat ik mijn paard niet meer wilde rijden omdat het hem zo een moeite koste. Nog 1 kansje en dat was Van Nassau, geen dag spijt van gehad, hij gaat nu nog heel wat tijd langer mee..
Daarom ben ik ook benieuwd naar correct beslagen paarden als vergelijk in dit onderzoek. Desalnietemin erg interessant hier beeldmateriaal van te maken in vergelijk.
Het valt mij ook wel op dat de paarden met weinig soeplesse lopen, maar dat is misschien al snel als je het vertraagt.
russel schreef:Oke. Ik vind het er niet prettig uitzien. Maar dat kan misschien omdat het slowmotion is. Of het paard correct beslagen is, kan je zo niet zien.
russel schreef:Je bedoelt zijn site? Die zitten nog verder weg, maar als je het hem vraagt, beveelt hij er niet een aan. Gewoon omdat mijn paard door een ervaren vakman gedaan moet worden. 1 cm verkeerd bekappen en je hebt een brok ellende, als je dan ook nog het ijzertje er verkeerd onder zet, dus verkeerd smeed wat dus ook zijn hoefgroei gaat beinvloeden, heb je nog meer ellende.
Maar we moeten niet het topic verpesten..Nog steeds een waardevol en interessant beeldmateriaal.
Aimee schreef:Mij valt dus ook op dat de paarden met weinig souplesse lopen, daarom vroeg ik ook of ze wel 'natuurlijk' liepen. Volgens mij komt dat niet door het vertragen, bij verkoopfilmpjes wordt juist vaak vertraagt om te laten lijken alsof ze met veel souplesse en schwung de baan doorgaan
russel schreef:Je bedoelt zijn site? Die zitten nog verder weg, maar als je het hem vraagt, beveelt hij er niet een aan. Gewoon omdat mijn paard door een ervaren vakman gedaan moet worden. 1 cm verkeerd bekappen en je hebt een brok ellende, als je dan ook nog het ijzertje er verkeerd onder zet, dus verkeerd smeed wat dus ook zijn hoefgroei gaat beinvloeden, heb je nog meer ellende.
Maar we moeten niet het topic verpesten..Nog steeds een waardevol en interessant beeldmateriaal.
fransje23 schreef:Maar zoomen ze dan ook volledig in op het landen van de hoeven of laten ze het gehele paard zien? M.i. kan je souplesse en zeker schwung niet van zo een vertraagd en ingezoomd stukje halen. Als je al niet kan zien dat mijn paard kreupel loopt hoe moet je dan souplesse zien?
russel schreef:Oke. Ik vind het er niet prettig uitzien. Maar dat kan misschien omdat het slowmotion is. Of het paard correct beslagen is, kan je zo niet zien.
scoxxx schreef:Heel vriendelijk van je Esperanza
Maar, ik begrijp de voorbrengbezwaren nog steeds niet. Ik denk namelijk niet dat de hoef heel veel anders zal landen indien slecht voorgebracht of niet. Bewegingen ja, hoeflanding nee.
Niemand zag immers het kreupele paard van Fransje op de filmpjes. Ook Esperanza niet.
Uprica schreef:Wanneer is er zicht op het Cytek filmpje? ben echt zo benieuwd. Ik hoor echt alleen maar slechte verhalen maar ook positieve? De mijne heeft ze dus nu voor de 4de keer en ik moet zeggen dat ik er wel tevrede mee ben? Door een bokhoefje rechtsachter heb ik ze genomen. Maar ze mogen er nu dus weer evntueel onder vandaan? Me paard is ook rechter in zijn lichaam.
Dus is het werkelijk nu echt zo schadelijk als beweerd wordt? Zal het filmpje daar uitsluitsel op geven? wat nu de echte waarheid is?
Arabesk schreef:Geen tijd gehad nog druk druk druk.
Het zal geen uitsluitsel geven, maar waar ik zo benieuwd naar ben is hoe een paard met cyteks z'n hoeven zal afrollen
Uprica schreef:Door een bokhoefje rechtsachter heb ik ze genomen.
AnneOmie schreef:Mijn paard heeft zo'n 8 maanden op Cytek gestaan en ik ben er echt heel erg negatief over. Echt nooit meer cytek voor mijIk ben ook degene op stal de Waard waar jullie het over hadden
Kan jullie dus gelukkig niet meer verder helpen aan een paard met Cytek voor het filmpje. Mijn paard zijn hoeven zijn nu nog steeds een puinhoop dankzij cytek en de cytek manier van bekappen
Het zal nog wel even duren voor hij eindelijk weer normale voeten terug heeft. Ik baal er echt heel erg stevig van!
De filmpjes helaas nog niet gezien omdat ik ze niet kan kijken op het werk.
fransje23 schreef:Zelf ben ik ook vrij sceptisch t.a.v. cytek maar zeker wel benieuwd naar de beelden. Hoe het afrollen gaat maar ook het landen.
Hoi, Anneomie