Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:52

Hoi Francis!
Ik heb zwarte... die heeft hij meestal op voorraad, al is die alweer flink uitgedund. Ze gaan als warme broodjes over de toonbank van z'n bus, zei hij.
Als ik al een kleur had gewild, dan kon ik toch niet kiezen, bovendien moet je dan erg lang wachten omdat die uit Amerika komen. Dus ik had al besloten dat het gewoon zwarte zouden worden.
Het zijn trouwens wel flinke schuiten zo, aan die voeten. Flieck heeft al grote hoeven, vóór. En hierdoor lijken ze echt huge! hihi.

Maargoed ze zijn dus best breed. Ik denk dat ponies of paarden met een heel nauwe stand daar nog wel eens last van zouden kunnen krijgen. Niet persé, maar ik zou daar dan extra op letten.

Francis

Re: Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:15

OK, kleurtjes dus op bestelling. Goed om te weten. Nu heb ik voor Ben nog lang niks nodig maar wachten is dan voor mij niet zo'n probleem. Hoewel ik er ook wel aan heb zitten denken om toch maar voor zwart te gaan aangezien ik m'n idee om met zwart/oranje te gaan rijden toch al los gelaten heb met m'n bruine zadel. Ik heb wel oranje zadeltassen nog maar weet ook niet of ik die handhaaf. Misschien gewoon alles maar zwart dan. Wordt het ineens ook een stúk makkelijker om een geschikte bananentas voor aan't zadel te vinden ;o)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:14

indra2001 schreef:
Weet iemand hoe lang ze meegaan...by the way??? hangt van gebruik af natuurlijk...maar is 2 jaar reeël?

Ik ga er wel vanuit dat ze lang mee gaan. Zoals ik rij zal het niet zo hard gaan hopelijk. Aangezien ze voor endurance ruiters bedoeld zijn verwacht ik eigenlijk dat ze niet hard slijten.. Als ik elke 8 weken nieuwe moet kopen stap ik snel weer over op ijzers :P

@francis: omg oranje schoenen :D Ze zijn al opzichtig van zichzelf, dus om ze dan ook nog in zo'n opvallende kleur te kopen :=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:35

OH, maar die had ik zéker gekocht als ze al op de markt waren toen ik m'n Paint nog had hoor. En ook als ik idd voor een zwart zadel gegaan was. Dan was daar een oranje hafpad onder gekomen (had ik al) en dan dus ook oranje hoefschoenen. Die vind ik nou juist zo geweldig. Je moet ze niet 'verstoppen' maar juist als 'mode-statement' aan doen zeg maar! Als ze toch al opvallen kunt je't maar beter góed doen vind ik.
Overigens... vallen ze zoveel meer op dan andere merken? Zo op foto's vind ik het juis wel mee vallen, ik vind ze lang niet zo lomp ogen als sommige andere merken. Ik begrijp van jullie dat ze dat in't echt wel zijn?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:48

Andere hoefschoenen zijn ook lomp hoor :D Ik zal eens een foto maken als ankie ze aan heeft.

Ben het trouwens wel met je eens hoor francis :D Als ik helemaal vrij had kunnen kiezen (en dus geen langere wachtlijst zou hebben) had ik misschien wel de rode gekocht :=

Nog een voordeel van deze schoenen vind ik btw dat je ze heel makkelijk uittrekt en aan doet. Dat kost echt maar een minuut, bij de easyboots was dat wel ff lastiger.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:56

Ze zijn in ieder geval een heel stuk minder lomp dan de Smitjes die ik ook heb.

Ik vind ze dus helemaal niet lomp, maar mijn pony heeft best nare kleine voetjes, dat zal voor het oog ook wel wat uitmaken.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:04

Heb je er ook een foto van sosha?

Die smitjes waren het voor mij sowieso niet geworden. Ik hoorde dat die gaan draaien aan de voeten?

Sosha: jij had toch voor en ook achter schoenen? Heeft jouw hoefsmid dat aangeraden of was het je eigen keus?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:23

Ben net even bezig geweest met foto's uploaden van de renegades.
Hier Fliecka met de schoenen, na een klein eerste ritje ermee:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze bevielen prima. Fliecka liep er niet raar mee. Het is wel een vreemd gehoor, en een beetje lompig geluid over het verharde.
Draf ging ook prima, en galop in de berm ging ook goed. Ze leek er helemaal geen last van te hebben. Na de rit en het afdoen van de schoenen, zagen de hoeven er nog prima uit, en geen enkele plek was warm. Alleen de haren op de ballen achterop de voetjes waren een beetje in de war.
Oja, als ze een onverwachte ongecontroleerde beweging maakte (ineens omdraaien) stond ze er wel even op met de andere voet, omdat ze de breedte nog niet gewend is.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:20

Ik vind ze er dus echt niet lomp uit zien hoor. Er zijn andere merken die er echt veel lomper uit zien.
Fijn dat ze lijken te bevallen, ik ben benieuwd hoe het verder gaat, op langere ritten enzo.
Ik vind Flieck er gewoon harstikke sportief uit zien zo, met d'r sportschoenen aan ;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:59

Ik vind ze der ook heel knap mee :9
Als mijn hafje op volle toeren draait ga ik er ook bestellen 8-)

yEStraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:38

omdat dit onderwerp over hoefschoenen gaat wil ik jullie laten weten dat onze webwinkel er nu verkoopt aan 35 euro t stuk! Kijk even op yestraining.be
Veel succes!

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:38

hey ik vind het allemaal super reacties, en voel der ook wel wat voor..... alleen de prijs ;( ...

ik heb even uit gerekent wat het verschil in kosten is, in nl en amerika...

heb op http://www.renegadehoefschoen.nl gekeken daar kosten ze €210 euro per paar...
en op http://www.renegadehoofboot.com per paar $85,50 tot $169 dollar, dat is voor de $85.50 = €64,07 euro...en $169 dollar = €127,39 euro...

het verschil van de nederlandse en de amerikaanse vind ik tog best wel groot, kan dit wel??? }:0
als dat zo zou zijn, dan zou ik ze natuurlijk uit amerika halen!!! :+

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:59

yEStraining schreef:
omdat dit onderwerp over hoefschoenen gaat wil ik jullie laten weten dat onze webwinkel er nu verkoopt aan 35 euro t stuk! Kijk even op yestraining.be
Veel succes!

ligt eraan wat voor soort schoenen het zijn. klinkt wel weer goedkoop.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:13

Flirtatious schreef:
hey ik vind het allemaal super reacties, en voel der ook wel wat voor..... alleen de prijs ;( ...

ik heb even uit gerekent wat het verschil in kosten is, in nl en amerika...

heb op http://www.renegadehoefschoen.nl gekeken daar kosten ze €210 euro per paar...
en op http://www.renegadehoofboot.com per paar $85,50 tot $169 dollar, dat is voor de $85.50 = €64,07 euro...en $169 dollar = €127,39 euro...

het verschil van de nederlandse en de amerikaanse vind ik tog best wel groot, kan dit wel??? }:0
als dat zo zou zijn, dan zou ik ze natuurlijk uit amerika halen!!! :+
\

Volgens mij moeten wij ze dan dus maar gewoon zelf in de U.S.A. kopen, met invoerrechten en verzendkosten ben je dan volgens mij nog steeds veel goedkoper uit.

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:24

jah idd, dat denk ik dus ook... op naar amerika :P ...
nee, als ik ze koop, bestel ik ze denk ik gewoon uit america...
tis nogal eens een verschil in bedrag vind ik...

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:07

ik heb nu ook renegades schoenen :D

ik heb een tijdje smidjes kunnen lenen maar vond die wel erg zwaar en lomp, ook kreeg hij helemaal schuurplekken op de ballen. (waren wel van een ander paard en dus niet helemaal op maat voor hem gemaakt)

ik ben verder gaan kijken en kwam bij de renegades uit, ik heb er nu 2 keer mee gereden en ze bevallen tot nu toe goed, mijn paard loopt er zo mee weg! vooral vind ik positief dat er super zachte kussentjes achter de ballen zitten en die zijn na 2 ritten heel gebleven en geen schuurplekken :D
ik heb zelf Hans Arendse laten komen zodat ik zeker wist dat ik de goede maat zou krijgen en uitleg. ik moet zeggen een erg vakkundige man en neemt alle tijd voor je!

ik zie echt toekomst in de schoenen..... als mensen vragen hebben over de renegades mogen ze me ook pben :o

Vrolijke Groetjes......

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:48

Ik zag vorige week ook idd dat ze in nederland nu 210 kosten. Dat vind ik idd echt een absurd verschil met de US prijs. Vraag me af waar 't verschil vandaan komt en of er dan zo veel voor het aanmeten berekend wordt. Beetje jammer want zo maak je een goed concept kapot, mensen gaan zo zelfstandig uit de US bestellen, met grotere kans op pasvormfouten én dus negatieve ervaringen. 't Leek me slimmer om wat dichter bij de originele prijs te blijven zodat mensen ook kiezen voor het aanmeten, als dat je bedoeling is.
Vraag me af of Kirt het zo bedoeld had.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:49

Tjsa dat heb ik er ook voor betaald :D Weet niet wat ze in de US kosten?

Als ze een hele poos mee gaan heb ik het er wel voor over, maar ik moet eerst maar eens zien of ze echt zo lang mee gaan.

Ik bedacht me trouwens, dat als ze afslijten, je paard als je met hoefschoenen rijdt scheef loopt omdat de hoefschoenen altijd scheef af gaan slijten (afhankelijk van hoe je paard loopt). Als je die dingen 3 jaar gebruikt, loopt je paard heel lang met buitenritten op scheve hoefschoenen. Met ijzers lijkt mij dit effect veel minder.
Zou dit niet slecht zijn voor de benen?
(of zeg ik nou iets heel geks :+ )
Laatst bijgewerkt door Hinke op 24-05-09 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:54

Nee, niet heel gek.
Daarom was hier al iemand die wilde kijken of het mogelijk is om een kunststof 'ijzer onder de schoenen te maken en die regelmatig te vervangen.
Weet niet hoe dat testje is afgelopen eigenlijk.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:55

Ohkee ben ook wel benieuwd naar die test. Maar betekent dat dat het idd slecht is?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:59

Twee weken geleden een TREC wedstrijd gereden in Noord Frankrijk samen met een vriendin van mij. Haar paard op Renegades en mijn twee paarden op Easyboots Epic. Bij mijn ene paard bleven de Epics perfect zitten, bij de andere helaas niet, maar die heeft niet echt een ideale hoefvorm en achteraf bleken de heelstraps verkeerd om te zitten. Halverwege de rit heb ik ze maar afgedaan.

Twee renegades waren bij de eerse flinke draf in het hoge gras al kwijt, daarna nog een keer twee verloren in de modder. Ze heeft de schoenen toen wat strakker gedaan, later nog een keer een verloren, dus die ook strakker en toen bleven ze perfect zitten, ook geen schaafplekjes o.i.d. Ze had de schoenen ook aan laten meten door Hans Arendse maar voor zulk onregelmatig en zwaar terrein waren ze gewoon te los afgesteld. Voordeel was wel dat ze weer heel makkelijk aangingen, en ze had een fel kleurtje dus we vonden ze makkelijk terug in het gras en de modder.

Vind het jammer dat de Renegades nog niet in groter maten verkrijgbaar zijn anders had ik ze ook besteld.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:15

Ik begreep dat er er al weer extra maten zijn en ook nog grotere 'in de planning' Delphi. En anders moet je es contact opnemen met Kirt, toen ik met hem mailde had hij het over de mogelijkheid om 'op maat gemaakte' renegades te bestellen. Ik weet niet in hoeverre dat (al) mogelijk is maar je zou kunnen informeren.
Ik heb eventueel een e-mail adres voor je.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:34

jha idd erg duur :P ik heb rondom schoenen dus was 420 euro kwijt....

maar goed ik heb nu uitgerekend elke 8 weken nieuwe ijzers (kunsof) kost 660 per jaar en elke 8 weken bekappen en incl. rondom schoenen kost 630 per jaar...... het maakt op jaarbasis dus niet zo veel uit. en mocht ik langer dan een jaar met de schoenen kunnen doen ben ik nog goedkoper uit.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:04

p_ponypaard schreef:
jha idd erg duur :P ik heb rondom schoenen dus was 420 euro kwijt....

maar goed ik heb nu uitgerekend elke 8 weken nieuwe ijzers (kunsof) kost 660 per jaar en elke 8 weken bekappen en incl. rondom schoenen kost 630 per jaar...... het maakt op jaarbasis dus niet zo veel uit. en mocht ik langer dan een jaar met de schoenen kunnen doen ben ik nog goedkoper uit.

Mits je het hele jaar hoefbescherming nodig hebt, natuurlijk... :P Als je alleen in het seizoen waarin je intensief rijdt, ijzers gebruikt, dan krijg je een ander kostenplaatje.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:44

Maar dat geldt voor je schoenen ook. Je ijzers slijten veel sneller omdat ze die continu om hebben, je hoefschoenen alleen met rijden. Je doet normaal gesproken (extreme vormen van slijten uitgezonderd, maar dan zul je ook minder lang met ijzers doen) langer dan 1 seizoen/jaar met je hoefschoenen.

Maar ik denk/vind dat je niet alléén naar het kostenplaatje moet kijken. Tuurlijk, de centen zijn voor mij ook belangrijk. Maar véél belangrijker is de rede waarom je voor hoefschoenen kiest en niet voor ijzers. Met hoefschoenen meen ik mijn paard veel gezondere voeten te geven dan met ijzers. Ik wil mijn paard niet op ijzers omdat ik een goed hoefmeganisme belangrijk vind en van mening ben dat ijzers uiteindelijk een slechtere hoef veroorzaken. Dáárom kies is voor hoefschoenen. Niet omdat het misschien goedkoper is dan ijzers. IJzers zijn voor mij helemaal geen keuze optie, 't is blote voeten mét of zonder schoenen...