runningkawa schreef:Splinter schreef:Ik blijf ook duimen, vind het echt goed wat je allemaal voor je paarden overhebt

Daar sluit ik me helemaal bij aan

Daarom denk ik ook de vele meelvers...wat jij allemaal voor je dieren over hebt

Bedankt
Gelukkig dat bokt me wel begrijpt!
In mn omgeving merk ik dat er veel zijn die zoiets hebben van 'ruim dat beest toch op' (en die dat ook letterlijk op die manier tegen me zeggen
) ipv allemaal kosten te maken terwijl ze dan misschien iets blijkt te hebben wat niet te behandelen is.
Maar mijn paarden zijn meer dan alleen een huisdier, het zijn echt mn maatjes en zal er daarom alles aan doen om er zo goed mogelijk voor te zorgen, en dat verdienen ze ook vind ik! 
fargo schreef:We blijven doorduimen. Wel vreemd dat ze nu juist links kreupel is en aan het begin van het probleem juist rechtsom meer een probleem was. Fijn dat ze het zo grondig aanpakken in ieder geval! En nu maar hopen dat ze iets vinden dat behandelbaar blijkt te zijn. Sterkte!
Het is altijd linksvoor geweest waar mee ze kreupelde, en altijd in draf op de rechterhand in een wending/op de volte, dus dat is niets nieuws. Gelukkig maar want dan zag het er wrsch nog slechter uit voor haar als ze er nog meer nieuwe gekke dingen bij ging krijgen. Ze pakken het idd grondig aan, weet ik iig zeker dat ze niets over het hoofd zien!
griebels schreef:Jeetje Renske, heb je ook gevraagd of er met die arthrose nog iets met Wis te doen is?
Ik zal in elk geval donderdag een kaarsje aansteken, al kan het pas 's avonds als ik thuis ben helaas...
Heel veel sterkte, en ik hoop (vele met mij) op positief nieuws

xje
Machie schreef:wat een ellende allemaa.. En als het idd alleen atrose is, wat kunnen ze dan nog voor haar doen?
thnx 
Ik heb nog niet doorgevraagd over evt behandelen, omdat de kans best groot is dat er met haar rug ook eea mis is gezien de heftige reactie die ze geeft.
Wel gaf de DA dus als optie, hals behandelen en kijken hoe ze het dan doet, of de optie waar ik voor heb gekozen, scintigrafie en dan pas verder denken over evt behandelen.
Iig is ze niet meer geschikt als sportpaard omdat ze wrsch nooit zuiver zal lopen als ze in draf bij elkaar gereden word en meer in de oprichting moet lopen omdat dat met haar hals niet meer kan.
Recreatief gebruik zou wel moeten kunnen, maar de vraag is dus hoe het met haar rug zit, en of Wis met haar hete felle karakter wel geschikt is als recreatiepaard. Buitenrijden ging tot nu toe redelijk, als je daarnaast 4-5x per week flink in de bak had gereden. Alleen maar een beetje buitenrijden dat werkt niet, daar is ze nog te groen voor en de laatste buitenritjes gingen dan ook dramatisch, echt tot het gevaarlijke aan toe.
Ken 2 paarden met op dezelfde plaats artrose, die hebben er nog zo'n 7 jaar mee door kunnen rijden en 1 is er zelfs nogsteeds, beetje springen/recreatief dressuren met wat langere teugel en flinke buitenritten maken gaat allemaal goed. Maar er werd wel gezegd dat ieder paard anders is en dat het best mogelijk is dat met het kleine beetje artrose dat er zit dat Wis daar best dus flink last van kan hebben
Van het andere paard waar ik toen bij was bij de DA weet ik dat het evt te behandelen is door inspuiten of infuus met Tildren, maar ik weet van Destiny nog wat dat infuus kost en dan kan ik er nog wel een 3e baantje bijnemen als dat bij Wis ook 1-2x per jaar gegeven moet worden, de rest van haar leven.
Ook de glucosamine die Q kreeg ivm slijtage zal wrsch wel wat helpen, maar ook daar hangt een aardig prijdkaartje aan
Weet dus niet goed wat te doen, ga iig goed met de DA overleggen maargoed de kans is dus aanwezig dat haar rug zo slecht is dat ze niet meer geschikt is als rijpaard en ze is dus sowieso niet meer geschikt als sportpaard 
Als het aan mij ligt blijft ze als recreatiepaard als er verder niets mis met haar is, maar dan zal er iig iets aan haar hals + zere rug gedaan moeten worden maar daar heb ik hopenlijk vrijdag meer duidelijkheid over. Tot die tijd is het nog afwachten en duimen!