Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
briandylan schreef:Paarden in het wild zijn uiteraard sterker dan wij ze hier hebben , en dat komt alleen omdat de zwakkere het niet redden.Daarin tegen zal zo een zwak paard bij ons wel meekomen, omdat wij ingrijpen.En zal zij in een hoop gevallen zich ook voortplanten ondanks dat er misschien gebreken zijn.Dat je op deze wijze de leeftijd naar beneden haalt is dan ook een logische verklaring.En dan nog de manieren waarop wij ze gebruiken.En dat er mensen zijn die beweren dat ijzers de schuld zijn van die lage leeftijdsgrens vind ik een beetje dom.
briandylan schreef:Paarden in het wild zijn uiteraard sterker dan wij ze hier hebben , en dat komt alleen omdat de zwakkere het niet redden.Daarin tegen zal zo een zwak paard bij ons wel meekomen, omdat wij ingrijpen.En zal zij in een hoop gevallen zich ook voortplanten ondanks dat er misschien gebreken zijn.Dat je op deze wijze de leeftijd naar beneden haalt is dan ook een logische verklaring.En dan nog de manieren waarop wij ze gebruiken.En dat er mensen zijn die beweren dat ijzers de schuld zijn van die lage leeftijdsgrens vind ik een beetje dom.
Arabesk schreef:Je wilt beweren dat die verkeerde beenstand,dus het kantelen van het hoefbeen een goede actie is? Nou geloof mij dan heb je het goed mis hoor.briandylan schreef:Paarden in het wild zijn uiteraard sterker dan wij ze hier hebben , en dat komt alleen omdat de zwakkere het niet redden.Daarin tegen zal zo een zwak paard bij ons wel meekomen, omdat wij ingrijpen.En zal zij in een hoop gevallen zich ook voortplanten ondanks dat er misschien gebreken zijn.Dat je op deze wijze de leeftijd naar beneden haalt is dan ook een logische verklaring.En dan nog de manieren waarop wij ze gebruiken.En dat er mensen zijn die beweren dat ijzers de schuld zijn van die lage leeftijdsgrens vind ik een beetje dom.
het gebrek aan bewegingsvrijheid met daar bovenóp nog een keer de extra belemmering van het hoefmechanisme door ijzers, wordt verantwoordelijk gehouden voor het vroegtijdig moeten afmaken van paarden
plus het te vroeg inrijden, te veel vragen en verkeerd fokken
Maar door het paard meer bewegingsvrijheid te geven, geen ijzers meer, later inrijden, kan ook het zwakkere gefokte paard een gezonder leven geboden worden.
ikke schreef:Nou, zouden ze misschien niet zitten te wachten op allerlei betweterigheid?
Enkel zeer kritische reacties is voor sommigen hier al aanleiding om deze posters af te branden. En jij verwacht dan een "verantwoording" waarom deze mensen er vanaf stapten?
dollemina schreef:Wordt het niet eens tijd dat de topicschrijver zijn kant van het verhaal vertelt?
TS is immers hoofcaresmid als ik het goed heb begrepen en zal zeker online meelezen maar reageren...Ho Maar![]()
Kom eens met de billen bloot @lirasso
briandylan schreef:Je kan niet gaan wijze met je vingertje naar een eigenaar zodra zijn paard word afgemaakt, van had je dit of had je dat maar moeten doen of juist weer niet.En zodra er zeker een paard overlijd die alles volgens het natuurlijke boekje deed zoeken er wel weer mensen naar een verklaring om dit af te schuiven op de niet natuurlijke manier.Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Heb nog nooit bewijzen in handen gehad of gezien dat hoefsmeden de oorzaak zijn van de afwijkingen van paarden en hun kortere leventje
En nog maals ik ben niet tegen het natuurlijk houden , maar wel tegen het natuurlijk bekappen.En voornamelijk tegen de standen waarin zijn de hoeven van een paard willen laten staan.Dit gaat gewoon eens problemen geven.
Kinke schreef:ikke schreef:Nou, zouden ze misschien niet zitten te wachten op allerlei betweterigheid?
Enkel zeer kritische reacties is voor sommigen hier al aanleiding om deze posters af te branden. En jij verwacht dan een "verantwoording" waarom deze mensen er vanaf stapten?
alsjeblieft zeg, er wordt zoveel bekritiseerd op Bokt, maar als het over NB gaat durft NIEMAND z'n slechte ervaringen te delen? Al was het alleen maar om mensen te waarschuwen???? Blijkbaar gaat het om veel gevallen maar is iedereen 'te bang' oid om de ervaringen te delen? Sorry, ik geloof er helemaal niks van.
Als het zo gevaarlijk is dan wil ik dat ook graag weten.
(en nee...kom niet met die ene website pinkunicorn)
Kinke schreef:ikke schreef:Nou, zouden ze misschien niet zitten te wachten op allerlei betweterigheid?
alsjeblieft zeg, er wordt zoveel bekritiseerd op Bokt, maar als het over NB gaat durft NIEMAND z'n slechte ervaringen te delen? Al was het alleen maar om mensen te waarschuwen???? Blijkbaar gaat het om veel gevallen maar is iedereen 'te bang' oid om de ervaringen te delen? Sorry, ik geloof er helemaal niks van.
Als het zo gevaarlijk is dan wil ik dat ook graag weten.
(en nee...kom niet met die ene website pinkunicorn)
pink_unicorn schreef:ja ik kom wel met die site..er werd om een voorbeeld gevraagd...
vind het alleen echt niet normaal als iemand van de NB af stapt dan zegt
wat er fout aan is dat diegene dan bedreigd word.
ik hoor namelijk genoeg verhalen van mensen die er van af stappen.. ze vertellen mij
dat omdat ik niet in NB geloof.en jullie willen het gewoon niet horen.
Nadya schreef:Pfff, wat een drama discussie dit. PinkUnicorn (en anderen), jij gelooft er niet in. Prima, jouw mening, hoor. En dat je die site er weer bij haalt, ach. Wat Joviban zegt; helemaal mee eens. Dat is een verhaal van iemand die echt niet wist wat ze deed. En over al die bedreigingen, jullie maken het wel heel eng, hoor![]()
Hou toch op, wat een onzin......
Ik ben trouwens ook geen voorstander van zelf je paard natuurlijk bekappen, ik LAAT het doen door een prof, die heel goed weet wat hij doet. Niks geen rare dingen, allemaal sprookjes.
Nogmaals, ik vind het wat anders als mensen zelf gaan bekappen (tenzij je ECHT weet wat je doet), maar zeur toch niet zo over natuurlijk bekappen door experts. Denk maar niet dat ik mijn paard laat verpesten, daarvoor hou ik veels te veel van hem!!!
Nadya schreef:Helaas weten de mensen die hun paard NB ook niet wat ze doen.ER is ze een theorie verteld die totaal niet klopt.Ze veranderen maar die beenstanden en ook al is dit op langere termijn ze weten niet wat ze aanrichten.Wat Joviban zegt; helemaal mee eens. Dat is een verhaal van iemand die echt niet wist wat ze deed.
briandylan schreef:He gezellig Nicole jij ook hier?!
Nou heb jij ook wel een hele goede hoefsmid![]()