[VOLG]Weke rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_99

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:43

Knap is een understatement. Wat een giga verschil.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:56

Geweldig om jullie voortgang te zien. Hij ziet er fantastisch uit!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:39

Wat een gigantisch verschil. Die hoge schoft kan je natuurlijk niks aan veranderen maar de betere bespiering doet al heel veel voor zijn rug.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 23:34

Dankjewel allemaal. Super lief! Ik ben zelf ook nog helemaal verbaasd met hoeveel hij al is veranderd. Ook in gedrag. Hij is echt heel relaxed geworden met alles om hem heen. Rustigere blik in zn ogen. En in de wei is hij altijd helemaal happy! Tis elke keer een feest om met hem bezig te zijn. Iedereen van stal is ook gek op hem. En komen vaak even bij zijn stal om te knuffelen.. hij is er dol op. 10 juni komt de osteo. Ben ook erg benieuwd wat ze gaat vinden van hem en hoe hij beweegt. Zal jullie ook dan weer up to date houden!!
Nogmaals bedankt voor de lieve berichtjes

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 01:58

Hallo,

Even weer een update.

Jones is inmiddels ook bij de osteopaat geweest. Het bevestigde precies wat ik voelde tijdens het rijden. Zijn linker bekken zaten vast, dit verklaard dus waarom hij links minder goed kon aanspringen in galop. Zijn rechter ribben zaten vast. Wat verklaard waarom hij minder goed in inbuigen naar rechts. En zijn kaak en achter de oren zaten vast waardoor hij het moeilijk vindt om langer en lager kan lopen. Ook kon zij voelen dat hij een maagzweer heeft gehad. Dit verklaard ook waarom hij zo mager was toen ik hem net had.
Morgen gaan we weer rijden voor het eerst na de behandeling. Dus ben erg benieuwd hoe het nu gaat. En heb eens wat vergelijking fotos naast elkaar gelegt. Om ook zelf het verschil eens goed te bekijken! Zo leuk om te zien hoe hij veranderd.
Hieronder de foto's

Longeren
Afbeelding

Hals!!
Afbeelding

1ste x rijden en een paar weken terug.
Afbeelding

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:51

Wauw! _/-\o_
Heel gaaf om te zien en fijn dat hij weer los is gemaakt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:52

Wat een mooie verbetering al bereikt in een half jaar!

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:53

Wat een goede update weer! Op die vergelijkingsfoto van zijn hals is het verschil qua rug ook gigantisch!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:24

Die is echt mooi opgeknapt en gegroeid

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:38

Wauw Renate, ik zie nu dit topic pas! Op Facebook natuurlijk een en ander voorbij zien komen en ik had al in de gaten dat zijn karakter niet per se makkelijk was :+ maar van zijn rug wist ik niet af, is me dus schijnbaar ook nooit opgevallen :=

Je bent echt super bezig met hem! Wat een progressie al zeg en wat wordt hij knap *D
Enige wat ik je nog mee wil geven voor het rijden is erom te denken dat je je schouders meer naar achteren houdt en daarmee nog minder op de voorhand komt te zitten :j Verder, keep up the good work! Ik ben erg benieuwd naar de röntgenfoto's van deze zomer.

En Tenno blijft geniaal, mafkees _O-

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:39

Nog niet alles gelezen, maar wat een verandering +:)+
Ik ga alles door lezen en volgen :j

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:42

Echt super om te zien!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:49

Ik lees al een tijdje mee maar had nog niet gereageerd. Wat is hij verbeterd en mooi geworden zeg!

Mag ik vragen welke hulp teugel je gebruikt voor het longeren?

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 08:57

IrisDH schreef:
Wauw Renate, ik zie nu dit topic pas! Op Facebook natuurlijk een en ander voorbij zien komen en ik had al in de gaten dat zijn karakter niet per se makkelijk was :+ maar van zijn rug wist ik niet af, is me dus schijnbaar ook nooit opgevallen :=

Je bent echt super bezig met hem! Wat een progressie al zeg en wat wordt hij knap *D
Enige wat ik je nog mee wil geven voor het rijden is erom te denken dat je je schouders meer naar achteren houdt en daarmee nog minder op de voorhand komt te zitten :j Verder, keep up the good work! Ik ben erg benieuwd naar de röntgenfoto's van deze zomer.

En Tenno blijft geniaal, mafkees _O-

Dankjewel!!! Ja echt een projectje. Maar tot nu to pakt het heel goed uit!. Jaa mn schouders klopt helemaal.. kwam ook deels door het zadel. Deze lag niet helemaal goed waardoor ik niet in het midden zat zeg maar. Maar die is weer aangepast en zit al veel beter

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 09:00

wortel115 schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar had nog niet gereageerd. Wat is hij verbeterd en mooi geworden zeg!

dankjewel..

Ik longeer met een 100% elastiek. Zijn niet in paardewinkels te verkrijgen. Maar bij jur vrieling trainen ze de jonge paarden hiermee. Dus heb er ook 1.

Het zorgt ervoor dat je je paard nooit opslot kunt zetten vanwege de 100% rek die erin zit. Maar wel weerstand als hij te hoog gaat lopen of iets dergelijks. Dus zodra hij lang en laag gaat lopen is de druk weg en hebben ze ontspanning en leren ze waar het fijn is om te lopen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:17

Tenno7 schreef:
wortel115 schreef:

dankjewel..

Ik longeer met een 100% elastiek. Zijn niet in paardewinkels te verkrijgen. Maar bij jur vrieling trainen ze de jonge paarden hiermee. Dus heb er ook 1.

Het zorgt ervoor dat je je paard nooit opslot kunt zetten vanwege de 100% rek die erin zit. Maar wel weerstand als hij te hoog gaat lopen of iets dergelijks. Dus zodra hij lang en laag gaat lopen is de druk weg en hebben ze ontspanning en leren ze waar het fijn is om te lopen.

Dank je. Dit werkt duidelijk erg goed voor hem.

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:54

Ik ben al een tijdje een stille volger maar moet nu toch even reageren omdat ik las dat je de hulpteugel van Vrieling gebruikt haha. Ik heb een hele tijd gelest bij Jan Vrieling en heb ook zo één. Was gewoon een beugelriem met een stuk klimmerselastiek. Werkt fantastisch (zelfs bij mijn merrie die zich achterover liet klappen als die dacht dat ze vast zat).

Maar je bent ontzettend lekker bezig met Jones en wat is hij ontzettend goed opgeknapt!!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 13:16

Ja is gewoon een zelf gemaakt ding. Werkt fantastisch.

Vandaag voor het eerst weer gereden nadat hij bij de osteopaat is geweest 1 week geleden.
In die week 2 x gelongeert en vandaag er gewoon zonder longeren opgestapt.. nou dat ging dus niet zo goed.. ik stapte op, beugel in. Teugels even goed. En geef been om te gaan stappen. En hij ging af als een raket.. enorm bokken en springen en gas geven.. had niet het idee dat hij het deed omdat hij bang was ofzo. Heeft hij nog nooit gedaan zo als vandaag.. daarna eerst maar even gelongeert en weer opgestapt en was niks meer aan de hand. Liep zo fijn. Heel relaxed en hele fijne galop. Kon echt merken dat hij nu lekker los in zn lijf was.

Ik denk dat hij zo tekeer ging juist omdat hij zich zo goed voelt nu. Toen ik er eenmaal af lag vondt hij dat ook maar gek en bleef heel onschuldig staan haha.

Later hoorde ik van ander stalgenootje dat haar paard ook zo fris was. Mischien hangt er wat in de lucht... i dont know haha

Gelukkig alles goed afgelopen. Alleen wat gekneusde ribben denk ik. En beetje meer hoofdpijn als anders.

Alleen mn net nieuwe rijbroek heeft het niet overleeft. Zo jammer!
Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:31

Wat een verbetering joh!! Fijn is dat he!?
Had je ook nog iets van voer aangepast?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:52

Top TS!! Respect voor jou

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 08:44

Popstra schreef:
Wat een verbetering joh!! Fijn is dat he!?
Had je ook nog iets van voer aangepast?

Na de osteo behandeling bedoel je?

Ben zeker blij met zijn verbetering. Maar hoop dat hij nu niet te fris wordt hahaha.. kwa voer krijgt hij nu alleen nog 2 kilo energy control op een dag en staat hij ongeveer 9 a 10 uur in het gras. En snacht op stak met hooi.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:56

Ik was nieuwschierig naar de hoeveelheid krachtvoer die je gaf.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 14:49

Even een kleine update.

Momenteel gaat het ineens heel slecht. Nadat ik ben gevallen van hem omdat hij zo bokte is hij blijkbaar ook heel erg geschrokken.
Hij is met rijden nu erg bang om wat "fout" te doen en hij vertouwt mij opeens niet meer. Vandaag voor het rijden gelongeert en hij was ook echt enorm fris en druk.
Toch opgestapt en heb een half uur lang geprobeert om de ontspanning terug te krijgen op en duur lukte dat wel weer in stap. Maar in draf weer veel spanning en steeds harder willen.
Uiteindelijk goed afgesloten in ontspanning. Maar merk dat ikzelf ook wel een deukje heb opgelopen en vindt het zelf ook weer spannend.

Zou hij nu aan zn lijf moeten wennen dat hij nu los is? Hij wil heel jolig doen en hard en als hij dit doet schiet hij ook weer in angst..

Zijn er meer paarden die op dit moment heel druk zijn?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:05

Ik denk dat je vooral door moet blijven gaan en elke dag hetzelfde ritueel doen. Alles in de juiste volgorde. Toen mijn paard nog gup was en als ik afweek van het vaste patroon schoot de stress er ook in en snapte hij helemaal niks meer.
Is er een paard waar hij zich op zijn gemak bij voelt? Misschien kan je samen met die gaan rijden in de bak. Zodat hij een beetje steun heeft?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:21

Ik ben een paar jaar geleden best hard gevallen van mijn vorige paard, ambulance en alles. En het heeft daarna best een tijd geduurt voor mijn paard weer vertrouwen had in het rijden zegmaar. Hij liep of enorm op de handrem, of enorm voorwaarts. Was gewoon een deuk in het vertrouwen vermoed ik.

Misschien dat je onbewust toch wat spanning vast houd? Dat die daar op reageert. Of dat de behandeling nog wat moet aarden, sommige paarden heben wel even tijd nodig om bij te komen van de osteopaat helemaal bij ingrijpende behandelingen.