Maartje1990 schreef:Uiteraard kun je paarden dan wel blootsvoets houden maar kunnen er natuurlijk wel problemen ontstaan en je niet zulke kwalitatief goede hoeven zal hebben als wanneer de huisvesting/voeding beter is.
Met de juiste bekapping, voeding en huisvesting krijg je de beste hoeven. Mijn paarden hebben goede hoeven maar zouden zeker betere hoeven kunnen krijgen als ik de huisvesting nog meer kon verbeteren.
Ts: hoefijzers is makkelijk. En dat kan ik best begrijpen. Ik onderhoud de hoeven van mijn paarden zelf, ik vind dit best wel veel werk... ik heb er zelfs een pokkehekel aan! Dus ja, ik snap best dat het laten doen en er een ijzer onder slaan makkelijker is.
Kúnnen, lijkt me? Met de nadruk op kunnen?
Want het is deels ook genetisch bepaald hoe de hoeven van een paard zijn, kwalitatief gezien.
Zoals jij het stelt zou ik kunnen zeggen dat in mijn geval het paard heel goed gehuisvest wordt in de winter. Terwijl hij voor sommigen te lang op stal zou staan.
Vraag me wel af wat er nu precies als gemakkelijk wordt gezien aan het laten doen van de hoeven... Alleen al het bekappen kost je minstens 20 euro per keer.

Vraag me af wat er mis is met iets laten doen door een persoon die er voor heeft geleerd. Je gaat toch ook naar een huisarts als er iets mis met je is... Heb je een ingegroeide teennagel of ben je daar gevoelig voor, dan bezoek je toch ook regelmatig een pedicure?