Ilayla schreef:@Luckystory
Waaruit maak je op dat dit alleen om eigen belang gaat?
Ik lees alleen dat dit paard een gezond en pijnloos leven gegund is en dat dat niet waarschijnlijk gaat zijn voor dit paard. Dat is bevestigd door verschillende DA's. Daarnaast is het financiële gedeelte een punt is wat meespeelt, maar slechts voor een klein deel. Ik lees dat de kosten gedrukt worden, maar niet ten koste van het paard.
Dat is dus exact het punt wat we aanhalen. Je leest wat TS schrijft.
Maar de echte reden is economisch.
TS wil het geld en de tijd er niet insteken. En ze maakt de overweging dat dit dier hoogstwaarschijnlijk nooit verkoopbaar zal worden als bruikbaar rijpaard.
En aangezien ze handelaar is en geen liefdadigheidsinstelling, is dat uiteraard wel de bedoeling.
Maar ik vind dat dus geen reden om met z'n allen te gaan beweren dat het dier zo het beste af is.
Want dat is simpelweg een leugen.
Het dier is het beste af, als het in de beste omstandigheden geholpen zou worden en er geen verwachtingen aan gesteld zouden worden qua 'bruikbaarheid'.
Maar ja, helaas pindakaas voor het diertje. 'wrong place, wrong time and wrong bloodline...'

Ilayla schreef:"Is dood de beste optie voor dit paard? Tuurlijk niet dat het is het voor geen enkel levend wezen." Waarom denk je dat dit paard geen uitzichtloos ongeneeslijk lijden gaat hebben?
Google even. Hier kan echt wel wat mee gedaan worden als de wil er zou zijn.