Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 21:50

yvje86 schreef:
Ts, ik zat net de foto's te bekijken en zie een rare ronde plek op jullie paard haar linker achterbeen.
Toevallig enig idee wat dit is? Zou ringworm kunnen zijn wat erg besmettelijk is voor dier én mens.
Misschien iets om even extra naar te kijken.

Hm niet opgevallen, kun je me zeggen welke foto je dit zag? Dan kan ik bij m'n paard gaan kijken.

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:50

guusjew schreef:
Enjoyit schreef:
Hallo iedereen ik ben Cheyenne en
Ik ben de eigenaar van de pony erbij.
Sommige mensen geven zulke gemene reacties.
Jullie weten niet deze situatie,
Deze bezorgde eigenaren zoeken hulp voor hun paard!
Omdat ze geen raad meer hebben!
Zij hoeven niet te weten hoe oud hun paard lijkt
Dat kan je vinden is niet zo!
Ze vragen om advies en hulp omdat ze bezorgd zijn en doen wat ze kunnen
Voor hun paard!
Dat jullie een paard hebben die in de krul loopt en heel gezond is en
Bijna nooit kreupel is.
Zij hebben dit paard gekocht omdat ze al 6x is heen en weer gereist van eigenaar naar eigenaarvan duitsland naar Nederland.
En dat kun je zo'n jonkie niet aandoen.
Daarom hebben zij haar gekocht en om haar een leuk leventje te geven.
En om het haar naar der zin te laten maken.
Ze hoeven niet te weten hoe ontspannen en gezond jullie paarden zijn.
En over voeding en over wat ze moeten doen zij willen weten hoe ze hun paard
Helpen door hulp te vragen!!
Maar nee hoor er zitten leveloze mensen tussen die zeggen dat je een paard niet kunt verzorgen.
Maar ze vragen hulp omdat ze het beste willen voor Chica !
En ze is hartstikke gelukkig! Kreupel mager.
Maar ze is happy en blij ze kan de hele dag op het gras lekker zwemmen door het bos crossen
Met vriendinnetjes spelen.
En jullie denken dat dit beestje niet goed verzorgd word?
Jullie weten niet wat voor pony dit is!
Jullie weten niet wat de precieze situatie is!
Jullie weten niet hoe goed zij hun best doen!
Jullie weten niet hoe dit zit!
Ze vragen advies en steun maar nee hoor jullie kraken ze af
En vergelijken met jullie paarden!
Ze hoeven niet te weten hoe gezond jullie paard is!
Ze hoeven niet te weteen hoe mooi jullie paard is!
Ze hoeven niet te weten wat jullie van hun vinden!
Ze weten dat ze mager is en soms kreupel!
Er is al een da geweest er komt misschien een osteopaat en een bloedonderzoek
Houd op met afkraken en zeggen dat het dierenbeul is.
Jullie weten niet hoe gelukkig dit beestje is met gebreken.
Houd op met dat gezeik!
Nou kijk is naar jezelf hoe triest mens er daar aan het typen is om iemand en alles af te kraken.
Niet oordelen voor je het met je ogen gezien hebt in het echt!
Stel goede osteopaten voor of iets anders en niet afkraken zo erg jullie!
(Niet voor iedereen alleen mensen met gruwelijke reacties)
Cheyenne

het kan best zijn dat het paard een lekker leventje heeft volgens jullie maar als ze zo mager is en vaak kreupel en er word niks aan gedaan ik denk niet dat ik daar als paard zo vrolijk van zou worden en we zeggen helemaal niks over dat onze paarden in de krul lopen en super gezond zijn en dat ze tips willen dat weten we ze hebben zo onderhand wel alle tips gekregen maar overal is een tegen antwoord op nee dat kan niet want nee maar dit nee maar dat de tips hebben zo geen zin

We praten niet steeds om jullie tipa een we zegggen alleen dat we die tips wel willen doen maar date r dan nog een probleem is. Wij willen de tips super graag doen! Ik ben ook bezig met de da maar ik ben echt niet zijn enige klant als je dat denkt hoor! Een beetw geduld mag ook wel. Jullie denken dat ik het een uurtje later allemaal tip top heb geregeld. Ik ben 15, regel alles zelf met mijn zus, en vervolgens de boel afkraken omdat het niet snel genoeg gaat ofzo volgens jullie? Sorry hoor maar kan je dan alstublieft bie meer reageren en je er niet meer mee bemoeien? Dat scheelt je ook weer veel tijd en mij ook om steeds te beantwoorden

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:51

yvje86 schreef:
Ts, ik zat net de foto's te bekijken en zie een rare ronde plek op jullie paard haar linker achterbeen.
Toevallig enig idee wat dit is? Zou ringworm kunnen zijn wat erg besmettelijk is voor dier én mens.

Dit voor reacties zoeken we bedankt!
Dit helpt ons juist!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:52

chanel1985 schreef:
Wat de reden ook mag zijn van de situatie, als daardoor de pony de juiste verzorging niet krijgt, dan moet je ofwel de situatie veranderen ofwel de verantwoordelijkheid opnemen en inzien dat op dit moment een eigen paard niet mogelijk is.

Een paard moet namelijk niet lijden omdat de eigenaars de situatie niet kunnen verbeteren.

Precies en die meiden snappen het gewoon niet en daar is het dier zwaar de dupe van.

Als ze vinden dat ze de situatie niet kunnen verbeteren, dan wordt het zeer hoog tijd dat het wel kan, het dier is hier de dupe van.

Dan hadden ze nooit een eigen pony moeten nemen, want ze hebben het geld niet en de tijd en de liefde er niet voor en zeker al helemaal geen verstand van, alleen aan de eigen plezier met het rijden..............

Ze roepen wel dat ze nog maar 15 zijn en niet in een uur tijd alles kan regelen, nou toen ik 15 was kon ik wel zien wat er wel kan en wat niet kan. En dat deze pony er zo aan toe is is heus niet in 1 dag gegaan, daar is al een hele tijd overheen gegaan.............er is dus niets mee gedaan om het beter te maken voor het dier...............tot het te erg is..........en dan pas help roepen...........
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 01-03-15 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:53

jolinebonnie schreef:
yvje86 schreef:

Hm niet opgevallen, kun je me zeggen welke foto je dit zag? Dan kan ik bij m'n paard gaan kijken.

Op de 2e foto (waar ze helemaal op staat) en dan het linker achterbeen.
Op het bovenbeen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:53

Maar wat kan wel? Even een samenvatting voor TS!

Andere stal is blijkbaar moeilijk. Dan maar verbeteren toch!

Voedsel moet er meer komen (of zijn jullie het daarmee oneens?) . Dat kan in een aantal vormen waarbij meer hooi het goedkoopste is. Maar je kan ook veel meer seniores priores gaan voeren of luzerne of grasbrok. Maar wil je daarmee het gebrek compenseren dan moet je flink gaan voeren. Welke heeft jullie voorkeur, goedkoop hooi of duurdere alternatieven (lucerne/grasbrok)?

Deken, morgen naar de ruitershop en een 100 grams outdoordeken 1200denier halen. Daar zal je pony veel plezier van hebben.

Dierenarts, zo vaak kreupel is niet ok! Morgen bellen dus.

En ja, dit gaat je geld kosten! Maar dat is nu eenmaal zo met pony's. Dat zijn dure dieren. Hebben jullie het niet dan moet je voor zijn belang op zoek naar een ander baasje.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:54

Enjoyit schreef:
yvje86 schreef:

Dit voor reacties zoeken we bedankt!
Dit helpt ons juist!

Neemt niet weg dat jullie paard echt te mager is, maar hier hebben jullie al goede tips op gehad.

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:55

aisie schreef:
Ik snap wel dat jullie flauw zijn van alle reacties onderhand. En ook wel dat jullie het beste willen voor de pony. Er is maar een oplossing en dat is dat het dier meer te eten gaat krijgen en dat er een dierenarts naar het kreupele been gaat kijken. Je kunt om te beginnen in plaats van 1x per dag een halve schep senior priores 3x per dag een hele schep gaan geven. Ik denk dat je daarmee al een heel eind op de goede weg bent als meer hooi niet mogelijk is. En je kunt ook lucerne en/of grasmix bij gaan voeren. Maar denk er wel aan dat dit allemaal veel duurder is dan hooi voeren.

Kijk mensen, aan deze reactie heb ik teminste nog wat aan! Dankjewel! Meer voeren moet zeker lukken! Ik ben okk bezig met meer hooi te gaan voeren. De da komt zeker.

dromertje2

Re: Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:57

Maar de ene keer zeggen jullie dat jullie niet meer hooi kunnen voeren omdat de andere paarden dat dan ook gaan opeten, en de andere keer weer wel en zo is het met vele tips die we geven.

Elke keer gaat de ene keer niet, als je daar commentaar op krijgt gaat het weer wel en dan wordt er weer iets anders gezegd.

NatalieLot

Even een ander vraagje ts. Jullie voeren nu hooi he, is er ook een mogelijkheid om misschien kuil bij te voeren?? Hier zitten namelijk meer eiwitten in. Ik weet natuurlijk niet of jullie hier de mogelijkheid voor hebben. Hierbij moeten jullie wel opletten dat je niet teveel voert aangezien ze hier met teveel voeren koliek of diarree kunnen krijgen.

maar misschien wel het proberen waard :)

annechica

Ragdollcat schreef:
chanel1985 schreef:
Wat de reden ook mag zijn van de situatie, als daardoor de pony de juiste verzorging niet krijgt, dan moet je ofwel de situatie veranderen ofwel de verantwoordelijkheid opnemen en inzien dat op dit moment een eigen paard niet mogelijk is.

Een paard moet namelijk niet lijden omdat de eigenaars de situatie niet kunnen verbeteren.

Precies en die meiden snappen het gewoon niet en daar is het dier zwaar de dupe van.

Als ze vinden dat ze de situatie niet kunnen verbeteren, dan wordt het zeer hoog tijd dat het wel kan, het dier is hier de dupe van.

Dan hadden ze nooit een eigen pony moeten nemen, want ze hebben het geld niet en de tijd en de liefde er niet voor en zeker al helemaal geen verstand van, alleen aan de eigen plezier met het rijden..............

Ze roepen wel dat ze nog maar 15 zijn en niet in een uur tijd alles kan regelen, nou toen ik 15 was kon ik wel zien wat er wel kan en wat niet kan. En dat deze pony er zo aan toe is is heus niet in 1 dag gegaan, daar is al een hele tijd overheen gegaan.............er is dus niets mee gedaan om het beter te maken voor het dier...............tot het te erg is..........en dan pas help roepen...........

Jou mening, je zult zien dat wij knze pony er weer helemaal boven op helpen en dat wij het wel kunnen! En wat jij allemala zegt is zeker niet waar .

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:58

NatalieLot schreef:
Even een ander vraagje ts. Jullie voeren nu hooi he, is er ook een mogelijkheid om misschien kuil bij te voeren?? Hier zitten namelijk meer eiwitten in. Ik weet natuurlijk niet of jullie hier de mogelijkheid voor hebben. Hierbij moeten jullie wel opletten dat je niet teveel voert aangezien ze hier met teveel voeren koliek of diarree kunnen krijgen.

maar misschien wel het proberen waard :)

Bedankt! Je helpt ons zeker! Ik ga kijken (:

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:59

waarom zou je met kuil beginnen, gewoon meer hooi gaan voeren.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:59

In plaats van rijden neem je de pony een of meerdere keren per dag aan de hand mee naar een rustig plekje waar je haar extra hooi voert.
Voor de kreupelheid kan je beter naar een kliniek gaan. Dit speelt inmiddels al zo,lang dat foto's nemen mij toch geen overbodige luxe lijkt.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:02

Ben benieuwd, ik begin dit steeds meer op een belletje dierenbescherming te zien..Dit kan niet zus kan niet,en dit allemaal al vanaf augustus 2014..Sorry maar ik denk dat alle tips die er maar zijn al gegeven zijn..En idd als jullie hier niet heel snel verandering in gaan brengen,ben ik ook bang dat het een x afgelopen is..

Ik wil jullie dan ook heel veel wijsheid wensen en sterkte voor het beessie..

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:03

Ik dacht altijd dat bokt een goede site was waar je tips van mensen kon krijgen en dat ze je echt wouden helpen! Voor een deel doen jullie dat ook ja, superfijn. Maar voor een deel zijn jullie ons gewoon aan het afkraken en herhalen jullie dingen tig x waardoor wij ook dingen tig x moeten herhalen. Ik heb me erg vergist in een topic openen en zal het ook niet zo snel weer hier doen aangezien er niet normaal mee om kan worden gegaan, jammer.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:06

Jullie denken dat ze niet hun best doen..

Ragdollcat

Ik mag het gaan hopen dat het dier erbovenop komt en dat gun ik het dier van harte.

Dat het dier weer beter uit gaat zien op het oog is heel makkelijk, maar.....die kreupelheid, ik vrees dat het niet zo makkelijk opgelost gaat worden............dat gaat jullie hopen geld kosten aan onderzoeken etc. en vooral heel veel geduld en veel tijd, afhankelijk van wat de oorzaak is.

guusjew

Wat wil je dan nog meer horen je weet wat je moet doen als het niet kan of nog niet ja wat moeten wij dan nog zeggen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:07

Soms is je best niet goed genoeg. Anders zat de pony nu toch goed in z'n vel? Hoe kun je nu boos worden op mensen die jullie proberen te helpen door de ernst van deze situatie te laten inzien.

dromertje2

Als je overal een "ja, maar..." op krijgt dan heb ik daar mijn twijfels over. En het is niet dat een paard op 1 dag zo mager is geworden, hier had al veel vroeger ingegrepen moeten worden.

Ragdollcat

Enjoyit schreef:
Jullie denken dat ze niet hun best doen..

Ze doen hun best wel, maar ze zijn te jong en hebben een hoop te leren en zijn te afhankelijk van hun ouders, dat is het probleem..........die moeten het ook willen en eraan meewerken............en de meiden hebben natuurlijk het geld niet..............anders hoefden deze meiden het hier niet te gaan rondvragen, want een goede dierenarts had allang gezegd dat er meer gevoerd moet gaan worden en dat het deken erop moet etc. Ik denk zelfs dat de dierenarts nooit bij is geweest anders had ie heus wel wat van gezegd, tenminste dat had wel gemoeten................of die is stekeblind.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 01-03-15 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:10

Ik heb het hele topic doorgelezen. Eerst de reactie hierboven, jij hebt het topic toch niet geopend?

Maar de pony is wel heel erg afgevallen in korte tijd. En ook ik ben van mening als je pony zo vaak kreupel is en vooral kreupel is als je er weer vanaf stapt dan ga je niet galopperen op het strand maar doe je rustige stapritjes als de dierenarts de pony heel grondig heeft nagekeken.

Maar loopt ze kreupel als ze rust heeft gehad, ook met longeren of alleen met rijden. Is zadel, rug enz nagekeken.

Maar zo weinig hooi voor zoveel dieren dat vraagt om afvallen en mager worden. Een deken kan er nu ook gewoon op gelegd worden.

En in Zeewolde en omgeving zijn meer dan voldoende stallen te vinden waar wel genoeg hooi gegeven wordt. Als ook je vader vindt dat het dier te weinig krijgt moet hij daar de gevolgen ook voor nemen en het beest verplaatsen.

Mijn advies is breng het dier naar een goede kliniek (Emmeloord bijvoorbeeld) en laat haar grondig nakijken. Zorg voor meer hooi doe dat in slowfeeders of bakken zodat het niet vertrapt wordt. Ontworm alle dieren tegelijkertijd. Doe je pony een deken om, en stop voorlopig met rijden tot ze en op gewicht is en niet meer kreupel of de oorzaak gevonden is. Van daar dan weer langzaam opbouwen en beginnen met alleen stapritjes

Wat is de reden dat ze zo vaak is doorverkocht, al eerder veel kreupel geweest en hebben jullie haar toen laten keuren bij aankoop?

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:11

Mag ik een ding vragen wat zijn jullie van plan om te gaan doen gewoon een aardige vraag he vat het niet verkeerd op

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:13

Ik denk zelf, ze bedoelen het goed maar heeft het zwaar onderschat wat er allemaal bij komt kijken bij het hebben van een eigen pony om het goed te onderhouden en gezond te houden en op tijd in te grijpen als er iets niet goed gaat...........er valt een hoop te leren en te verbeteren.