Wat is er met deze achterbenen? *Update pag 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 12:18

Nou, dik anderhalf jaar later las ik dit topic nog eens.
Ik kan zeggen dat er het een en ander veranderd is sinds de laatste update, op de positieve manier :)

Ik heb een derde pony erbij gekocht. Die heb ik terug moeten brengen ivm afgekeurd worden door de dierenarts. Dus toen had ik er weer 2. Ik was het zo zat om besodemieterd te worden door verkopers, dat ik besloot er geen derde bij te nemen en door te gaan met Lars in het enkelspan, en Bloem voor de leuk erbij.
Ze kwam echter in een heel slechte periode. Viel behoorlijk af, had geen zin en geen fut nergens meer in en voor. Besloten in overleg met de da om een laatste poging te doen. Haar voer goed omhoog geschroefd, vitamines standaard bij gaan geven, en kijken wat ze zou doen met meer beweging. En dat is haar redding geweest.

Anderhalf jaar later staat Bloem voor de kar, en ze trekt hem zonnig met mij er op. Ze loopt nog steeds erg raar, maar met behulp van hoefschoenen gaat dat al een heel stuk beter. Van de zomer ga ik haar in tandem zetten, en als het budget er dan tzt is gaan ze fijn in tweespan. Wel een geremde kar, want de kar opvangen kan ze niet. Maar voor de rest is het een blij ei dat verschrikkelijk graag voor me werkt en verschrikkelijk met me wil spelen. Ze is goed opgeknapt, als je ziet waar ze vandaan kwam :)

Afbeelding
Dit is het beeld wat we vaak hebben. Ik met Bloem voor de sulky, en mijn mam met Lars.

Dit is Bloem zoals ze ging lopen nadat het voer opgekrikt werd en ze aan het werk mocht.

Oefenen voor het dubbelspan aan de hand.. Meer voor de leuk dan voor t serieus, maar het hoort erbij. Je ziet hier en daar nog dat ze haar achterbeen naar buiten zet. Ze is overigens de rechtse pony ;)

En dit is hoe ze loopt met hoefschoenen aan. Ik ben er erg over te spreken, vooral als je het vergelijkt met wat het was:

Tabaluga12

Re: Wat is er met deze achterbenen? *Update pag 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:33

Jeetje... met verbazing je topic gelezen. Wat is ze mooi opgebloeid! Ze lijkt toch een stuk soepeler te bewegen. Veel succes en plezier samen

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:21

Jeetje dit topic is lang geleden geweest zeg. Wat leuk dat je het tegenkwam en weer gereageerd hebt. Fijn dat het nu goed met haar gaat. Leuke filmpjes. Je ziet wel wat aan haar lopen inderdaad maar dat mag zo te zien de pret niet drukken en je realiseert je ook wat ze niet kan. Ik wens je alle plezier van de wereld met haar...en weet je, ook al zou ze wat harder slijten doordat ze anders loopt...dan heeft ze nog steeds een leuk leven gehad met een fijne eigenaresse!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:32

Nou ik vind het oprecht een super verbetering! Echt super gaaf!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:07

Wat leuk om te lezen dat het vrij goed gaat, ik zie ook een vrolijk en blije dier.

Maar ja wat wil je ook met zulke goede baasje en dat je er rekening mee houdt met wat er wel en niet kan en je weet wat er mee aan de hand is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 11:32

Bedankt voor de reacties :)

Dat was en is inderdaad ook mijn insteek. Toen was het: óf ze gaat er van opknappen van de beweging, of juist helemaal niet, en dan is het klaar. Nu is het: We gaan het doen zolang ze het leuk vindt en kan. Lukt het daarna niet meer omdat ze last krijgt en desnoods niet meer voor de kar maar wel gewoon nog alles anders, gaat ze op de pijnstillers zolang het leuk blijft. En daarna kijken we dan wel verder.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:05

Dat mennen lijkt me ook toptherapie voor zo`n pony. De spieren die je daarmee kweekt kunnen een heel deel van het letsel verzachten.