Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaDvG schreef:En dan maar bidden dat je paard zijn benen stil houd en niet perongeluk weg trekt of iets.
Als die slijpschijf eenmaal in zijn been staat hoeft de veearts alleen nog een spuit mee te nemen om je paard in te laten slapen.
No way! dat mijn smid ooit met zo'n schijf bij mijn paarden in de buurt mag komen. Maar dat zal hij ook nooit in zijn hoofd halen.
LoveLita schreef:MirandaDvG schreef:En dan maar bidden dat je paard zijn benen stil houd en niet perongeluk weg trekt of iets.
Als die slijpschijf eenmaal in zijn been staat hoeft de veearts alleen nog een spuit mee te nemen om je paard in te laten slapen.
No way! dat mijn smid ooit met zo'n schijf bij mijn paarden in de buurt mag komen. Maar dat zal hij ook nooit in zijn hoofd halen.
Lees even de rest van het topic ook
LoveLita schreef:[ Afbeelding ]
Zo'n soort schijf gebruikt hij. 3 snijvlakken en met de ronde(!) rand kan hij ook nog vijlen. Bijvoorbeeld de plaats waar de lip van het ijzer komt de liggen doet hij daarmee. Je moet van goede huizen komen wil je je paard (ernstig) verwonden bij uitschieten bij deze schijf.
Mijn vader gebruikt zelden een mes of vijl. Hij doet de paarden bijna volledig met de slijptol. Stralen snijdt hij waar nodig uiteraard wel uit met een kapmes. Hij werkt fijner, nauwkeuriger en veiliger met de slijptol dan met vijl of mes. Hij gebruikt de slijptol dan ook dagelijkshij weet echt wel wat hij er mee doet. Er heeft nog geen enkel paard kreupel gestaan nadat ons pap hem bekapt heeft, omdat hij te kort of niet goed bekapt zou zijn...
asal schreef:Waarom elektrisch als het met de vijl snel, veiliger (geen lawaai, dus geen onrust) en secuurder kan?