Het gaat vandaag erg slecht met rebel. Of hij nou iets raars heeft gedaan of dat er toch meer mis is dan we dachten, weet ik niet. Hij kan niet meer op zijn been staan. Als hij erop staat, doet het hem erg veel pijn. Vee arts komt zo om pijn stiller in het bloed te geven. Ik wil hem zo goed mogelijk het weekend door krijgen vanwege de fotos maandag. Die zullen een definitieve uitslag geven. Arm klein beest. Als maandag blijkt dat er echt wat stuk is van binnen, dan is het afgelopen.
Gatverdarrie Melanie, wat een ellende weer en het ging zo goed! Ik hoop dat hij goed het weekend doorkomt en dat je iig duidelijkheid krijgt maandag! Sterkte!
He verdorie, maar het duurt ook allemaal zo lang dat is vaak zo ergerlijk. Nu gaat er weer een weekend overheen. Hopelijk helpt de pijnstiller snel en knapt die toch weer op.
Sjolvir
Geplaatst: 05-08-11 20:34
Melanie5, ik duim mee met je voor Rebel... Stoere kleine ventje, moet het gewoon goed gaan doen..
Anoniem
Geplaatst: 05-08-11 20:38
Melanie, Hier ook alle hoop voor jullie dat het weer goed komt!! Hoop dat de pijnstiller aanslaat en dat jullie maandag positief nieuws krijgen na de rongten en/of scan..
Rivendell
Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 20:46
Veearts heeft hem Meflosyl gegeven in het bloed (sterke pijnstiller). Hij had ook weer 39.8 koorts. Ook staat hij weer op de Depociline en de Quadrisol. Ik was gister avond gestopt met de Quadrisol, omdat de tube op was en de VA zei dat we het even zonder moesten proberen. En dat kan blijkbaar niet. Na de injectie pijnstiller ging het gelijk weer beter. Hij ging meteen bij mams drinken. Zijn knie is helemaal goed, niet dik of warm. Het probleem zit nu in de heup. Die is dik geworden en stijf. Gisteren ging het zo goed, hij stond er op en bewoog weer, maar nu... Ik heb er een hard hoofd in dat het nog wat wordt. Ik wil de fotos afwachten en dan valt de definitieve beslissing. Als de fotos slecht zijn, zonder kans op herstel, dan laat ik hem gaan. Hij heeft al zo lang zo dapper gevochten, maar genoeg is genoeg. Ik hoop met heel mijn hart dat de fotos goed nieuws brengen, zo niet, dan eindigd zijn leventje maandag...
vur
Geplaatst: 05-08-11 20:50
Wat akelig allemaal. Ik hoop zo met je mee op hoopvol nieuws maandag. Ik leef met je mee. Wat een rottijd. Ik zal voor jullie duimen.
Damm.... wordt hier echt stil van Mel! Kon ik maar met rontgen ogen er door heen kijken, maar sorry, ik kan je ook niet helpen (ik werk op een rontgen afdeling in het ziekenhuis).
Anoniem
Geplaatst: 05-08-11 20:59
Heb niet alles doorgelezen, maar is de wonde al dicht? is er al een fysio bijgeweest?
Heb je al aan een scintigrafie gedacht ipv RX of echo? Is best prijzig, maar daarmee kan je best wel zien of er ontsteking is, waar die zich situeert en hoe het zit met eventuele botdensiteit. Je krijgt dan bijvoorbeeld te zien of er extra botaanwas is en dergelijke. RMN (Magnetische Resonantie) kan ook omdat het zowel spier, pezen als bot doorlicht in hele kleine coupes, maar dat is nog best kostelijk (meer dan scinti) en het paard moet hiervoor verdoofd worden omdat het tijdens zo'n onderzoek echt doodstil moet blijven liggen/staan. Ook doen ze het niet overal.
Zou het ook geen optie kunnen zijn om hydrotherapie te gaan proberen? Het water draagt dan het merendeel van het gewicht van het paard, wat uitnodigend kan zijn voor je kleine man om zijn gewicht weer meer gelijkmatig te gaan verdelen, en wat dan ook pijn kan wegnemen.
In elk geval, heel erg veel sterkte!
quartel
Geplaatst: 05-08-11 21:16
dit is echt balen doe je zo je best.........arme kleine
Och hemel, wat een narigheid. Ik duim dat je maandag goed nieuws te horen krijgt. Je pony verliezen is vreselijk (ik heb er helaas ervaring mee), maar bij zo'n ukkie is het helemaal vreselijk. Heel veel sterkte en succes toegewenst.
@Varekay: alles wat jij beschrijft, zijn dingen die ik niet ga doen. Niet alleen vanwege de prijs, maar voornamelijk voor het beestje zelf. Als ik hem thuis kan helpen, dan zal ik er alles aan doen, maar het moet eerlijk blijven tegenover hem. Hij is nu 5 weken kreupel, het houdt een keer op.
Dat vind ik heel netjes van je Melanie5. Niets ten nadele van mensen die wel voor zo'n behandeling kiezen, maar jij kent Rebel het beste, en het houd idd een keer op. Heel veel succes dit weekend en maandag!
Anoniem
Geplaatst: 05-08-11 21:38
Heb ik alle respect voor hoor
Scinti en RMN wist ik ook dat dat niet bepaald in de buurt zou zitten, ook omwille vande kostprijs, maar ik dacht dat hydrotherapie misschien wel nuttig kon zijn, als je een fysio vlakbij hebt. Of als dat in de kliniek in de buurt mogelijk was. Daarvan weet ik niet wat het kost. Stel dat de foto's positief zijn, voor Rebel dus, wat zou je dan allemaal nog overwegen? Rekening houdend met je spaarpotje ook natuurlijk, niemand heeft een boom waar het geld aan groeit.
Vind je in elk geval heel erg moedig dat je zo eerlijk bent ook tegenover jezelf en je veulen. Je doet wat je kan, daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Femke_Tweety
Geplaatst: 05-08-11 21:39
Zou het, heeel misschien, een botvliesontsteking kunnen zijn? (bij wat hij verder allemaal heeft/heeft gehad)
Mijn paard heeft dat gehad. Is volledig goed gekomen, maar heeft wel heel lang geduurd, en is buitengewoon pijnlijk. (wel met pijnstillers te remmen) Is op rontgenfoto's in combi met echo te bevestigen/uitsluiten, maar je moet er wel even specifiek naar kijken. (dan is het m.n. op de echo wel goed te zien)
Ik hoop dat er maandag iets uit de foto's komt, dat de beslissing makkelijker maakt. Hetzij duidelijk echt niets meer aan te doen, hetzij duidelijk wat er is, en wat daar aan te doen is.
In ieder geval sterkte maandag, dit soort dierenarts-bezoekjes zijn echt niet leuk, dat weet ik helaas uit ervaring.
quartel
Geplaatst: 05-08-11 21:42
dat is ook zo....je hebt al zo veel gedaan....... Ook hier alle respect voor je keuzes. Als je niet ergens een grens stelt komt het ook niet goed he?
Daarbij ga ik me dan af vragen in hoeverre je dit mannetje dan ook nog een plezier doet. Een keer want mankeren is geen ramp, maar te lang met veel pijn zou ook niet eerlijk zijn
sterkte maandag.. ben een meelezer maar heb respect voor je keuzes!
_Tien_
Geplaatst: 05-08-11 21:51
Wat ontzettend naar. Ik duim heel hard dat het toch nog goed komt. Sterkte!
Laatst bijgewerkt door _Tien_ op 05-08-11 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Elpharo
Geplaatst: 05-08-11 21:52
Jeetje hee, wat een ellende voor zo'n hummel. Heb ongeveer alles gelezen en kan je alleen maar heel veel sterkte wensen maandag. Stiekem hoop ik dat er iets uit komt waar je nog wat mee kan, maar ik kan me heel goed vinden in dat het afgelopen is voor je pukkie als het niet te herstellen is. Bah- ik hoop maar dat hij okee het weekend doorkomt...heel veel succes maandag hoor, ik ga voor je duimen.
Rivendell
Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 21:54
@Varekay: er zit hier niets in de buurt qua hydro therapie. Heb het er wel over gehad met de vee arts, enige tijd terug. Maar dat kost ook een enorme hoop geld en daarbij, het is niet alleen het veulen dat er heen moet, maar ook de moeder. Als uit de fotos blijkt, dat de botten/gewrichten heel zijn, dan hangt het af van de prognose die de vee arts geeft. Is het iets dat zeker weten over kan gaan, binnen niet al te lange periode, dan ga ik ervoor.
@Femke_Tweety: dank je voor de tip, ik ga dit zeker voorleggen maandag.
@quartel: ik wil idd niet eindeloos doorgaan. Het is een jong beestje en hij hoort te kunnen rennen en spelen met zijn veulen vriendjes. Als hij nog maanden zo moet lopen, dan wordt het in mijn ogen egoistisch.
@trajectum, ik zie nu pas dat jij het bent. Heb pas jouw topic gelezen over Cindy. Veel sterkte met het verlies.
Anoniem
Geplaatst: 05-08-11 22:00
Als je de moeder ook telkens mee op transport moet nemen wordt dat inderdaad een hele onderneming.
Jeetje, echt veel sterkte maandag, ga duimen dat er wat positiefs uit de bus komt vallen!
Traiectum
Geplaatst: 05-08-11 22:01
Dankjewel. Ik hoop voor je dat het voor jou en Rebel een betere afloop heeft. Maar ook als het mis gaat: je kunt niet meer doen dan wat je al gedaan hebt. Ik heb geen spijt van hoe alles gelopen is, en dat hoef jij ook niet te hebben, ongeacht de diagnose maandag.
tjeempie ik dacht we zitten op de goede weg.hopen dat het toch maar een tijdelijke terugval is!
simodi
Geplaatst: 05-08-11 22:18
Ach jee ... wat een teleurstelling! Ik heb echt respect voor je hoe je er mee omgaat, vind je instelling helemaal goed! Ik zal voor je duimen dat je maandag in elk geval duidelijkheid krijgt, of het nu goed of slecht nieuws is (al hoop ik natuurlijk van harte op goed nieuws voor je).