Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miran_Heidi schreef:hallo
ik wou ff wat weten eigenlijk...
mij shetruintje was vorige week Dinsdag erg bevangen geraakt op het schrale landje waar hij op stond met me merrie (exhoefbevangen shetmerrie)maar die heeft nergens geen last van nog gehad..
maar me ruintje wel die was aan 4 benen erg bevangen en gewoon echt zielig om te zien maar het is zeker niet gekomen omdat hij te dik is... maar er waren toch te veel eiwitten vrijgekomen zei de DA heb medicijnen gehad voor hem metacam+tranqgel of hoe je het schrijft..
wat ik raar vind we zijn nu een week verder en me ruintje loopt nog nie helemaal lekker...
zou ik met hem kunnen lopen stukjes hoefjes zijn niet gevoelig meer merk ik met uitkrabben terwijl hij ze eerst heel erg terug trok...
weet iemand misschien tips??
Citaat:en heb vraagje over een welsh b pony met suiker maar 1 hoef bevangen geraakt ook zelfde medicijnen als mijn ruintje..
alleen gister probeerde ik dus klein stukje te lopen met hem want hij moet er helemaal vanaf wezen omdat hij het maar aan 1 been had maar het rare het is niet verbeterd naar een week hij loopt naar mij idee nog gevoeliger als vorge week...
heeft iemand hier ervaring mee?? en kan me misschien helpen???
Da wordt gebeld vandaag om misschien weer ff langs te komen maar als jullie misschien iets weten kan ik ook wat doen straks op stal als ik bij ze ben...
romeorowan schreef:He Lolclub, van harte gefeliciteerd. Is het gelukt met de Wiesencobs?
Jannepauli schreef:Ja!!!! Kom maar op met die taart, lekkerrrrr!!![]()
Ik heb ooit een proefzak Wiesencobs gehad - mijn paarden vonden het niet lekker. Lange-tanden-voer.
Jannepauli schreef:Ja!!!! Kom maar op met die taart, lekkerrrrr!!![]()
Ik heb ooit een proefzak Wiesencobs gehad - mijn paarden vonden het niet lekker. Lange-tanden-voer.
Ik blijf bij mijn eerdere advies: koop gewoon Lucerne zonder melasse van de Welkoop/Boerenbond! Is precies hetzelfde als S&S, zonder de brokjes. Maar het Vit/Min gehalte vul je aan met de dagelijkse F4F gift - het werkt bij mij prima!
Nu weet ik dat men gaat roepen dat er steentjes in zitten! Nou, ik heb in een jaar lang voeren precies één klein steentje gevonden. Er is destijds ook door diverse mensen bij de Welkoop/Boerenbond over geklaagd en volgens mij hebben ze die klacht serieus genomen door beter te maaien. Om te voorkomen dat er toch een steentje doorslipt: ik pas de hoeveelheid per paard af en gooi het handje voor handje in de voerbakken en graai er daarna even doorheen met de hand. Als er al iets in zit, hoor je dat zeker tikken in de voerbak. De prijs is onlangs iets verhoogd maar met de Welkoop/Boerenbond lucerne zit je ruim onder de helft van de prijs van S&S.
Het product komt uit Frankrijk.
Wendy15 schreef:Mijn pony eet de F4F en magnesium niet meer
Heb ook al geprobeerd appelmoes er doorheen te doen, maar ook appelmoes vind hij vies
Eerst kon ik hem nog wel een beetje 'neppen' door er een paar stukjes brood doorheen te doen, maar daar trapt ie ook niet meer in
Letizia schreef:Hoeveel S&S geven jullie je paard tov het vroegere krachtvoer?
Dar kreeg altijd maar 'n drinkbeker muesli per dag en alleen maar omdat haar supplementen er door gingen, niet omdat ik vind dat ze het nodig heeft.
KootMiraDrum schreef:Waarom appelazijn?
Wendy15 schreef:Mijn pony eet de F4F en magnesium niet meer
lolclub schreef:KootMiraDrum schreef:Waarom appelazijn?
de tip kwam oorspronkelijk van een oud boertje hier uit de buurt, zoeen die nog alles oplost met middeltjes uit de natuur.
volgens hem neutraliseert het de zuurtegraad in de darmen en schoont het het bloed van afvalstoffen, werkt tegen artrose enz.
het smaakt echt ontzettend zuur, maar de paarden vinden het lekker
http://artikelen.foobie.nl/gezondheid/a ... dermiddel/
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... jn/108004/