Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:Hallo! Ik maak dit topic maar even weer wakker, omdat ik een (brandende) vraag heb..
Mijn merrie van 6 jaar heeft zware kogelartrose, en heeft daar in de winter veel last van. Sowieso heeft ze dan last van haar hele lichaam.
Dit uit zich in haar gedrag: opstandig, trappen, boos. In de zomer is het echt het makkelijkste paardje wat je maar kunt hebben.
Ze staat op dit moment 24/7 buiten, ook in de winter. Binnen zetten is eigenlijk geen optie omdat dat alleen maar slecht is voor de artrose. Maar het kan ook niet zo blijven omdat ze gewoon pijn heeft en niet blij is. Een deken op doen helpt volgens de dierenartsen en klinieken niet. Zijn er meer mensen met dit probleem, en wat doen jullie er aan? Misty krijgt trouwens Glucosamine elke dag..
Bedankt!
Sodeletuut schreef:Hallo! Ik maak dit topic maar even weer wakker, omdat ik een (brandende) vraag heb..
Mijn merrie van 6 jaar heeft zware kogelartrose, en heeft daar in de winter veel last van. Sowieso heeft ze dan last van haar hele lichaam.
Dit uit zich in haar gedrag: opstandig, trappen, boos. In de zomer is het echt het makkelijkste paardje wat je maar kunt hebben.
Ze staat op dit moment 24/7 buiten, ook in de winter. Binnen zetten is eigenlijk geen optie omdat dat alleen maar slecht is voor de artrose. Maar het kan ook niet zo blijven omdat ze gewoon pijn heeft en niet blij is. Een deken op doen helpt volgens de dierenartsen en klinieken niet. Zijn er meer mensen met dit probleem, en wat doen jullie er aan? Misty krijgt trouwens Glucosamine elke dag..
Bedankt!
Flosje446 schreef:Ik heb ook een paard met artrose. Het gaat om een merrie van 19. Ze krijgt nu Joint Comp van Phytonics. Ik heb niet heel veel verschil gemerkt. De pot is nu bijna op en ik zit heel erg te twijfelen of ik dit blijf geven of overstap op Primeval Gelatinaat. Daar lees ik goede verhalen over en ik las net ook een onderzoek waaruit bleek dat collageen beter werkt dan glucosamine. Moeilijk hoor, want het zijn niet echt goedkope producten.
BigBen schreef:Flosje446 schreef:Ik heb ook een paard met artrose. Het gaat om een merrie van 19. Ze krijgt nu Joint Comp van Phytonics. Ik heb niet heel veel verschil gemerkt. De pot is nu bijna op en ik zit heel erg te twijfelen of ik dit blijf geven of overstap op Primeval Gelatinaat. Daar lees ik goede verhalen over en ik las net ook een onderzoek waaruit bleek dat collageen beter werkt dan glucosamine. Moeilijk hoor, want het zijn niet echt goedkope producten.
Dat onderzoek zou ik eerlijk gezegd wel eens willen zien.
Er bestaat nl. grote twijfel over de vraag of collageen (gelatinaat) enig effect heeft bij artrose.
Naar de werking van collageen ivm artrose is tot nog toe erg weinig onderzoek gedaan.
In een paar kleinere (en minder goed opgezette) studies was een gunstig effect zichtbaar,
maar in een groot onderzoek, met veel deelnemers, scoorde collageen niet beter dan placebo.