Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heerlijk toch 
x_Marr schreef:Als dit bij de training hoort vraag ik me af of deze 'top'ruiters nog wel hersens om na te denken over wat hun paard hier van vind. Als je het hun vraagt hebben ze denk ik een bord voor hun kop en zeggen ze dat hun paard er geen last van heeft.
Nee joh natuurlijk niet, als jij met je kin op je borst wordt gedwongen door stukken ijzer in je mond, en dan ook nog eens moet gan hardlopen en oefeningen moet uitvoeren.
Nee heeeeeeel prettig!Heerlijk toch
Goh, Kiwiko, was het niet het elasticeren van de spieren? En waarvoor nodig dan tijdens het verdere rijden? Want het paard gaat zo de proef niet door
Rana schreef:een dicussie die al jaren gevoerd wordt en waar nooit een goed onderbouwd onderzoek van is geweest
Bandida schreef:Rana schreef:een dicussie die al jaren gevoerd wordt en waar nooit een goed onderbouwd onderzoek van is geweest
Dat is ook niet nodig. Als een sport op deze manier reclame maakt voor zichzelf heeft het publiek al lang en breed 'aaah mishandeling, afschaffen!!' geroepen voor er ergens een onderzoeker aan een budget komt voor dit soort onzin![]()
Dit probleem lost zichzelf op, en de dressuurwereld zal er niet veel mee te maken hebben. Vooral zo in het openbaar blijven rondrijden zou ik zeggen..
x_Marr schreef:Ah je vindt het vreselijk om te doen?
En jij wordt nieteens gedwongen!
x_Marr schreef:Als jij de jurysport, het beste zijn, boven je paard plaatst, hoe egoistisch ben je dan? Draai je dan niet te ver door in het winnen?
En daar heeft een paard dan onder te lijden.

bulck schreef:x_Marr schreef:Als jij de jurysport, het beste zijn, boven je paard plaatst, hoe egoistisch ben je dan? Draai je dan niet te ver door in het winnen?
En daar heeft een paard dan onder te lijden.
Wat een uitspraak is dat nu weer??? Egoisme en lijden komen overal voor. en wss nog meer in de basissport dan de top.
En heeft niets met het topic te maken. Rollkur is een traininsmethode, en ja die vloeit voor uit de prestatiedrang om te streven naar beter.

Thaliaatjuh schreef:en zo zijn er ook de nep-ankys die rollkur op een verkeerde manier gebruiken (lekker trekken aan je s&t).