nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:27

ik heb -uiteraard- de hoeven van mijn merrie ook opgemeten voor aanschaf van Gloves en naar aanleiding daarvan voor de voorhoeven maat 0,5 gekocht.
Na aanschaf bleken de voorhoeven toch mooier in de kleinere maatjes 0 van de achterhoeven te passen, die wie weet geldt dat bij jouw paard ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:30

Tja het zou kunnen, alleen is het dus het probleem dat een maat kleiner naar mijn idee niet gaat passen. Aangezien er echt geen ruimte meer over is namelijk als de schoenen eenmaal aan zitten. Het probleem zit denk ik meer naar boven bij mijn paard. Aan de bovenkant van de schoen heb ik namelijk wel ruimte over waardoor ze hoogstwaarschijnlijk in galop dus uitvallen. Evengoed ga ik gewoon ff kijken wat nou een betere oplossing is. Ik kan ook powerstraps kopen maar als ik daar nog niet mee gered ben heb ik weer geld ertegenaan gegooid terwijl het uiteindelijk toch niet zo'n goede oplossing bleek te zijn. Dus ik ga me nu gewoon even orienteren op verschillende sluitingen en wat het beste zou passen voor mijn paard :)

skessa

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:27

power straps werken echt heel goed :j
Je kunt je vraag ook voorleggen op het forum van Easycare, daar krijg je heel snel antwoord ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:23

Ok dankje voor de tip! Ze hebben daar inderdaad erg veel informatie, ik gebruik het eigenlijk altijd als ik wat info zoek over hoefschoenen. Ik ga ze zeker eens raadplegen :)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:11

Hoop dat je eruit komt! :j

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:41

Ik heb mijn schoentjes inmiddels ook binnen!!

Had maatje 6 besteld, OEPS die waren echt te groot...balen was zo blij dat ze er eindelijk waren..
Nou ja deze kon ik gelukkig terug doen en maat 5 werd betseld.
3 dagen later waren ze er!
Gelijk op gehaald en gepast, SUPER!!

Heb ze eerst een klein uurtje in de bak geprobeert, dat ging prima.
De eerste paar passen had ik een halve hackney maar al gauw liep Jap weer normaal.

Inmiddels al wat flinke buitenritten gemaakt ne het gaat super.
Geen inloop problemen of schuurplekjes, helemaal niks!

Op een wat stenig strandje schepte hij wel wat zand en kleine steentjes mee naar binnen maar verder komt er weinig prut in.
Ook sterk zuigende modder gaf geen problemen, ik dacht dat het meeviel maar het was echt diep en zuigend, toen we erdoorheen waren gauw kijken, de klonten hingen eraan, maar de schoentjes zaten nog keurig op hun plek!

Over de paden met veel losse stenen loopt hij nu super!

Wij zijn iig hartstikke blij met onze schoentjes!!!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:48

Welk type schoenen heb je gekocht Lady1969?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:19

De Epics!!

Bevallen echt super, vindt alleen de gaiters wat ruim rond zijn "enkeltjes" zitten maar da's geen probleem verder.
Had verwacht dat die strakker zouden zitten..

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:33

Misschien een domme vraag,
Maar ik heb intresse in de Gloves.
Ik heb gezien hoe ik de hoeven moet meten, maar hoe weet ik dan welke maat ik daarbij moet hebben?
En hoe moet je betalen in Engeland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:41

Dan moet je even naar de Easycare site waar een schema staat met de hoefmaat in cm en welke maat je er dan bij moet hebben voor de schoenen ;)

Ik heb toch maar de powerstraps besteld :o Ik ga de schoenen nog een kans geven met zilveren powerstraps in de hoop dat ze het zo wel goed gaan houden.

Daarnaast wil ik nog even een opmerking maken over de webwinkel http://www.hufshop.de Op zich is de service heel goed maar de klachten afhandeling is bagger. De schoenen van degene met wie ik samen de bestelling had gedaan zijn helaas na 2 keer rijden al stuk gegaan. Ze heeft ze teruggestuurd binnen de garantieperiode en een briefje meegestuurd. Ze kreeg maar geen gehoor en op emails word ook gewoon niet gereageerd. Ze heeft de schoenen een week geleden teruggestuurd gekregen zonder ook maar een enkele uitleg of een briefje. Er word nergens meer op gereageerd door mevrouw hufshop.de Pas dus op als je hier iets koopt want het is allesbehalve klantvriendelijk en effiecient om zo met klachten om te gaan :n

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:06

ik heb de glove geprobeerd maar die viel tijdens de galop af.....plus dat de schroefjes er tijdens de eerste rit al aflagen....het systeem is geweldig mits je de boot in de goede maat besteld (mijne waren iets te groot) en de schroefjes per rit controleert.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:13

Op de nieuwe verpakkingen staat tegenwoordig ook dat je vooral de eerste keer de schroeven even moet nalopen!
Ik was in het begin ook een schroef kwijt, maar heb keurig een nieuwe gekregen ;)

Als de gloves IETS te groot zijn kun je het misschien nog oplossen met een Power Strap, dan blijven ze toch beter aan zitten.

ik rijd inmiddels zo'n 8 weken met Gloves. 3 keer in de week buiten en altijd met Gloves aan. Ze bevallen ons super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:24

B_a_b_e schreef:
ik heb de glove geprobeerd maar die viel tijdens de galop af.....plus dat de schroefjes er tijdens de eerste rit al aflagen....het systeem is geweldig mits je de boot in de goede maat besteld (mijne waren iets te groot) en de schroefjes per rit controleert.

*Proest* Ik wou bijna een reactie plaatsen in de trant van dat het mijn buitenrijpartner ook was overkomen _O- Maar jij bent die buitenrijpartner :P

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:08

Snik |(

ik was zo blij met mijn schoentjes, maar nu blijken ze toch te gaan irriteren in de kootholtes.
rechtsheeft hij wat schuurplekken en is het haar wat korter geworden, links zat vandaag na de rit een wondje...baal er enorm van

Iemand tips hierontrent?????

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:03

Ahhh, ik veol mij schuldig!!!

Eergisteren ging ik fietsen, dus ik schoenen aan gedaan, en gaan emt die banaan. Kom ik terug, doe de schoen uit; hoefbal open!!!! :( ;( Damn, wat voelde ik mij schuldig... Heb ik echt ngo nooit gehad, maar ik had hem blijkbaar te los aan gedaan, of te snel en verkeerd aan gedaan??? Normaal heb ik dat probleem nog nooit gehad! Hoefschoenen zijn wel qua breedte iets te ruim, maar voor de lengte zijn ze goed, maar blijkbaar zit er dus toch teveel speling in, of ik ben heel achterlijk bezig geweet met verkeerd aantrekken...

Voel mij schuldig :( Al lijkt het gelukkig wel goed te genezen...

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:16

Nou tancreda dan balne we samen he...

Ik ga het maar een week zonder proberen, maar weet niet hoe ik dit op kan lodssen
De wondjes zitten op de plek waar de gaiter "doorknikt" omdat de voet scharniert, lastig om uit te leggen.....

Heb half augustus een kleine trektocht geplant staan, hoop dus dat ik het voor die tijd weer inorde heb.....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:18

Ja kunnen we idd samen gaan balen... Jammer dat die van jou er schuurplekjes van krijgt. Kan je niet zonder gaiter proberen? Ik heb een tijdje gewone easyboots gehad, die heb ik maar 2x verloren, en dat was in een achterlijke galop waarbij ze gi8ng flippen en zich aantikte...

Ik ga eens kijken of ze niet inmiddels een kleiner maatje nodig moet. Ik heb wel eens een 2 gehad voor achter, maar die waren toen nog te klein. Maar ze is inmiddels wel iets veranderd (door goed bekappen)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:24

mijn merrie heeft na veel rijden met een nat paard en met natte schoenen helaas ook schuurplekken.
Zij heeft ze voorop het onderbeen, waart de giaterhelften elkaar overlappen en over het been bewegen bij elke stap. Het is meer dan 2 maanden goed gegaan, dus ik wijt het toch aan nat neopreen op een paard met een natte en daardoor zachter en kwetsbaardere huid.
Op de site van Easycare zag ik dat ze een nieuw model gaiter aan het ontwikkelen zijn. blijkbaar zijn er meer paarden met problemen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:31

wat raar dat de gaither irriteert, maar zei je niet al dat ze ruim zaten? misschien een maat kleiner gaither proberen???

Ik heb inmiddels een 5daagse trektocht met mijn gloves om zijn voetjes gemaakt. Hij is 1 keer in de duinen zijn schoen verloren, maar dat is dan ook de eerste keer in 4 maanden tijd. (hij was niet echt weg want hij hing nog aan de gaither aan zijn koot)

De schoenen bevallen mij nog steeds uitstekend! Wat apart, gele powerstraps! Krijg je ze nog wel goed aan skessa?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:41

Ik krijg ze prima aan hoor met Power Straps! ;)

De gaiter is juist niet te ruim, eerder krap, denk ik.
Bij Thyrla overlappen de gaiterhelften -als ik ze goed strak doe, wat schijnt te moeten- 0,5-1 cm.
Die overlap zit precies voorop het been en geeft daar blijkbaar irritaties. :o
Als de plekjes genezen zijn en de korstjes weg komt er onder de voorkant van de gaiter toch een extra stukje neopreen o.i.d.

Hoe zit dat bij jullie paarden? Hoeveel overlappen de gaiterhelften daar?
Misschien kom ik er dan achter wat precies ons probleem is.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:20

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:31

_emmma_ schreef:
Hallo,
Ik heb een vraagje over de Easyboot new range die op de site van
piaffe ruitersport staan. Kan je bij deze schoenen ook later zelf gaiters bevestigen of is dat een ander type?

http://www.piafferuitersport.nl/tumb.php?img=194&w=1024

Je kan i.d.d. hier later nog een gaither aan bevestigen (is wel een gepruts hoor).
Ik heb het gedaan met schoenen die ik in Engeland had besteld, het was toen voordeliger om een losse gaither en schoen te bestellen dan de complete epics.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:39

Delphi2 schreef:
Je kan i.d.d. hier later nog een gaither aan bevestigen (is wel een gepruts hoor).
.

Valt mee hoor :D.
Gewoon een handigheidje en goed lezen wat je moet doen. Ik heb er 6 voorzien van gaiters ;)

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:44

oke, bedankt voor jullie snelle reacties!
Dan ga ik ze binnekort maar bestellen :D

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:48

skessa schreef:
Delphi2 schreef:
.

Valt mee hoor :D.
Gewoon een handigheidje en goed lezen wat je moet doen. Ik heb er 6 voorzien van gaiters ;)

Bij mij kwamen de gaatjes net niet mooi overeen, dus vandaar het gepruts, het systeem is op zich eenvoudig. Maar dan moet dus wel alles mooi passen.