vreemde gang, graag jullie commentaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: vreemde gang, graag jullie commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:55

Jeetje, wat zijn jullie allemaal hard voor haar :o Ze kan dan misschien wel controversieel zijn, maar dit vind ik wel erg ver gaan door er echt vanalles bij te halen als de manier van bekappen tot het merk zadel wat er wordt gebruikt..

Wellicht wist ze gewoon echt niet wat dit was, kan toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:56

Aimee schreef:
pharagirlke schreef:
Als Belg zijnde heeft het weinig nut om Nederlandse weerberichten te volgen denk je niet? :+

Zoals ik hierboven al zei, dan ligt het dus sowieso helemaal aan arabesk en niet eens aan een voorzichtig paard. Dan is het gewoon een ongetraind paard (wat overigens ook wel wat dikker mag ook afgaande op de foto's in bovenstaand topic maar goed) dat overvraagd wordt. Hier is het pas sinds twee dagen beginnen te ontdooien... Het is nu nog steeds spekglad op bepaalde plekken dus het is niet verwonderlijk dat ik daar aan dacht lijkt me :+

Ik wist toch wel dat de weersomstandigheden in Belgïe anders waren/zijn dan in Nederland en ook nog binnen Nederland flink verschillen ;)

Dat ik dom ben kan ik weinig aan doen :+ Snap alleen niet waarom je dat zo graag uit mijn mond wil horen in dit topic en je het me niet via PB er in kan wrijven? ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-01-09 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:58

Wat mij het meest stoorde aan het filmpje waren de hoeven, als mijn smid mijn paard zo kort bekapt hoeft hij nooit meer terug te komen.
Het lijkt of het paard heel gevoelig is en op eieren loopt, niet verwonderlijk met zulke korte hoeven, om de hoeven wat te ontlasten heeft hij misschien wel die telgang ontwikkeld zodat hij minder pijn heeft, mij doet het pijn aan de ogen om zulke hoeven te zien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:58

Dat kan Teuntje, dat kan............ alleen leert arabesk wel mensen hoeven bekappen, en een van de dingen die daar belangrijk bij is, is het bewegingsapparaat........ Als je geen kennis hebt van de beweging van een paard, dan kan je nooit zelf hoeven bekappen.......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:59

Ikima schreef:
Wat mij het meest stoorde aan het filmpje waren de hoeven, als mijn smid mijn paard zo kort bekapt hoeft hij nooit meer terug te komen.
Het lijkt of het paard heel gevoelig is en op eieren loopt, niet verwonderlijk met zulke korte hoeven, om de hoeven wat te ontlasten heeft hij misschien wel die telgang ontwikkeld zodat hij minder pijn heeft, mij doet het pijn aan de ogen om zulke hoeven te zien.

De korte hoeven vielen mij ook al op... Phara was langer bekapt en zelfs toen heb ik tegen de smid gezegd dat ik hem liever wat langer zou willen zien...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:02

pharagirlke schreef:
Dat ik dom ben kan ik weinig aan doen :+ Snap alleen niet waarom je dat zo graag uit mijn mond wil horen in dit topic en je het me niet via PB er in kan wrijven? ;)

Ik zet het in het topic omdat jij hier beweert dat dit paard wellicht op gladde bodem liep. Dat is niet waar, gezien de weersomstandigheden op die datum en de locatie van Arabesk. Dat wil ik hier wel duidelijk hebben, want zoals Kim al zegt.... Arabesk geeft bekapcursussen......

vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:04

[quote="pharagirlke"]Mag ik dan degene zijn die zegt "typisch arabesk topic?"

Waarom blijven bokkers er in trappen. Arabesk opent een topic, zorgt voor opschudding en verdwijnt vervolgens. Ik heb haar nog niets anders zien doen dan dit. Heb haar al evenmin ooit op een normale manier weten antwoorden wanneer mensen zich vragen stelden over NB. Dus IMO is dit topic geheel overbodig. Vragen worden niet beantwoord en adviezen niet opgevolgd.

Die indruk heb ik ook. Het is me al vaker opgevallen dat, als er enige vorm van kritiek komt of vragen, zij niet meer reageert.
Het komt een beetje minachtend op mij over.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:06

tja ik vind dat als je niet zo goed tegen kritiek kan dat je dan geen vraag moet stellen.
zeker op bokt weet je dat je comentaar gaat krijgen.
en zelf is de ts ook niet altijd even zuinig met haar comentaar.
ik ga ook niet eens zegen wat ik er van vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:07

Aimee schreef:
pharagirlke schreef:

Ik zet het in het topic omdat jij hier beweert dat dit paard wellicht op gladde bodem liep. Dat is niet waar, gezien de weersomstandigheden op die datum en de locatie van Arabesk. Dat wil ik hier wel duidelijk hebben, want zoals Kim al zegt.... Arabesk geeft bekapcursussen......

En had je verder gelezen, had je gezien dat toen iemand me er op wees, ik al meteen zei dat het dan daar waarschijnlijk niet aan lag. De klok horen luiden maar....?
Ik zie niet in waarom ik moet herhalen wat Kim al eerder zei. Ik ben mens, niet papegaai.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:09

kim1207 schreef:
ik dacht in eerste instantie dat dit paard bokhoeven had (in eder geval heel steil en heel kort) het paard telgangt niet, maar is wel lateraal aan het stappen, van een viertaktstap is geeen sprake meer. meestal komt dit door spanningen in de rug / bekken

zou m maar eerst ens goed na laten kijken!

Precies, dat dacht ik ook.
Heb de filmpjes meerdere malen gekeken en dacht alleen maar auw... |(

Ikima schreef:

Inderdaad.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:11

vledder schreef:
pharagirlke schreef:
Mag ik dan degene zijn die zegt "typisch arabesk topic?"

Waarom blijven bokkers er in trappen. Arabesk opent een topic, zorgt voor opschudding en verdwijnt vervolgens. Ik heb haar nog niets anders zien doen dan dit. Heb haar al evenmin ooit op een normale manier weten antwoorden wanneer mensen zich vragen stelden over NB. Dus IMO is dit topic geheel overbodig. Vragen worden niet beantwoord en adviezen niet opgevolgd.

Die indruk heb ik ook. Het is me al vaker opgevallen dat, als er enige vorm van kritiek komt of vragen, zij niet meer reageert.
Het komt een beetje minachtend op mij over.

Dat begint mij in dit topic onderhand ook tegen te staan. We nemen allemaal de tijd om het filmpje te bekijken, denken na voordat we hier serieus op reageren, en omdat het TS niet aanstaat is ze vervolgens pleite. Jammer dat ze niet de moeite neemt erop in te gaan, het komt nogal respectloos op mij over.

Ik zie trouwens in het gelinkte topic over die buitenrit ook alleen maar positief commentaar en één iemand met een puntje van kritiek en TS is in geen velden of wegen meer te bekennen. Ook niet zo netjes. Intussen heeft ze in andermans topics wel de mond vol van wat andere paardenbaasjes allemaal verkeerd doen. Beetje jammer dit.

Aimee

pharagirlke schreef:
En had je verder gelezen, had je gezien dat toen iemand me er op wees, ik al meteen zei dat het dan daar waarschijnlijk niet aan lag. De klok horen luiden maar....?
Ik zie niet in waarom ik moet herhalen wat Kim al eerder zei. Ik ben mens, niet papegaai.

Misschien moet je even terug lezen :+

Koper

Teuntje111 schreef:
Jeetje, wat zijn jullie allemaal hard voor haar :o Ze kan dan misschien wel controversieel zijn, maar dit vind ik wel erg ver gaan door er echt vanalles bij te halen als de manier van bekappen tot het merk zadel wat er wordt gebruikt..

Wellicht wist ze gewoon echt niet wat dit was, kan toch?

Nou ja zeg! Ten eerste kan ik me echt niet voorstellen dat ze niet ziet dat haar paard ergens last van heeft, in plaats van dat hij laterale aanleg zou hebben, waar ze blijkbaar op gehoopt had. Ten tweede zijn alle uitspraken, dus ook die over het zadel, voldoende onderbouwd, wat niet over de reacties van TS gezegd kan worden en ten derde, waarom zouden wij iemand als Arabesk met fluwelen handschoentjes aan moeten pakken? Laten we wel wezen, zelf is ze ook niet altijd de meest genuanceerde hier op bokt.

Kendra

Re: vreemde gang, graag jullie commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:14

Ik zou - behalve een reactie van Arabesk - nu toch wel erg graag een filmpje zien van het gehele paard. Ben het eens met een heleboel suggesties: bijna telgang, stijf, gevoelig, niet door het lijf, stand achterbeen??, maar dat kun je eigenlijk pas goed zien als je het hele paard ziet stappen.
En ook ik vraag me af wat Arabesk nu wil met dit topic?????

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:16

Ik ben helemaal niet boos, op niemand hier, begrijp me niet verkeerd, maar volgens mij is ze ook maar mens en kan ze ook een fout maken, net als ieder ander.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:19

Teuntje111 schreef:
Ik ben helemaal niet boos, op niemand hier, begrijp me niet verkeerd, maar volgens mij is ze ook maar mens en kan ze ook een fout maken, net als ieder ander.

Als ze dat nu zelf ook nog toe durft te geven..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:19

Teuntje111 schreef:

Het is enkel zonde dat iedereen dat weet, behalve Arabesk zelf. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:20

Tuurlijk kan je een fout maken, maar dit is echt basiskennis..........

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:21

KiWiKo schreef:
Tuurlijk kan je een fout maken, maar dit is echt basiskennis..........

Ik bedoel maar, als zelfs ik het al zie :+

Ben wel benieuwd of we nog wat van haar horen...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:38

Waarom krijg ik toch altijd meteen kriebels van de topics van Arabesc.......Ik heb helemaal niets tegen op "naturals'" evenmin heb ik iets tegen op "traditionals". Wel heb ik bij voorbaat iets tegen tegen welke groepering ook die oogkleppen op hebben. Niet verder willen kijken dan hun eigen wereldje, niet kunnen bedenken dat er altijd uitzonderingen zijn die de(hun) regel bevestigen. Er zijn paarden/pony's die geweldig gedijen zonder deken, altijd in het land, zonder ijzers, bitloos, boomloos etc. er zijn ook paarden/pony's die hier helemaal NIET onder gedijen, door de manier zoals ze zijn opgevoed, door de manier waarop ze zijn gefokt, door aangeboren afwijkingen b.v. Andersom netzo, en dan vind ik het mishandeling om gewoon je oogkleppen op te houden en niet toe te durven (of zelfs willen) geven dat er óók andere manieren zijn. Op het filmpje zie ik een paard wat bij mij sowieso al geen zadel op zn rug zou krijgen, maar voral een dierenarts..........voor de rest zijn er hier mensen die er veel meer verstand van hebben dan ik, dus inhoudelijk hoeven jullie van mij niks verwachten;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:41

t zou leuk zijn als Arabesk ook is een keer reageerd, na de bijna 10 pagina's ..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:42

Eigenlijk heeft Arabesk met dit topic haar eigen graf gegraven, haar reactie waarin ze zegt dat er niks mis met het paard is heeft haar de nek omgedraaid.
Voor mij komt dit echt over dat ze geen verstand van paarden heeft en dat dit een heel mooi promotiefilmpje is voor traditionele hoefsmeden: zoals op dit filmpje moet het beslist niet.
Het enige wat Arabesk wil horen is dat het telgang is maar over de conditie van de hoeven mag niet gesproken worden.
Arabesk bedankt, het is voor mij heel duidelijk, zo moet het dus niet.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:43

Ik vind het jammer dat iemand die altijd zo fel is op paardenwelzijn, dergelijke kritiek op het welzijn van zijn eigen paard zomaar wegwuift.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:44

Celiien schreef:
t zou leuk zijn als Arabesk ook is een keer reageerd, na de bijna 10 pagina's ..

Dit is zolangzamerhand haar handelsmerk geworden, een topic openen en niets meer laten horen, op een enkele loze opmerking na.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:45

Tsja.......filmpje...
Moet zeggen dat ik geschokt ben. Niet alleen door het filmpje, maar ook door het (gebrek aan) commentaar van Arabesk.
Die spreekt alle kritiek tegen, paard loopt volgens haar normaal, niks om je zorgen te maken en alle commentaar wordt, in de weinige posts die ze doet in een zelfgestart topic, aan de kant geschoven.
Arabesk, wat mij betreft ben je ziende blind en horende doof.
Jij ziet een paard wat een apart loopje heeft. Ik zie een paard wat op eieren loopt, en volkomen verzuurd lijkt in zn lijf.
Ik vraag me heel sterk af of je het echt niet ziet, of dat je het niet wilt zien, en je ego boven je paard stelt?
Want het kan blijkbaar niet, dat Arabesk, met haar uitgesproken mening, starre NH ideeën en cursusleider links en rechts wat mist als het om haar eigen paard gaat?
Nou meid, als ik jou was zou ik heel rap mn trots opzij zetten, want het gaat gewoon echt niet goed met jouw dier.
Als je dit niet ziet, ben je niet het paardenmens wat je pretendeert te zijn, als je dit niet wilt zien, ben je niet het mens waarvan ik dacht dat je het was.......