Wellicht wist ze gewoon echt niet wat dit was, kan toch?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aimee schreef:pharagirlke schreef:Als Belg zijnde heeft het weinig nut om Nederlandse weerberichten te volgen denk je niet?
Zoals ik hierboven al zei, dan ligt het dus sowieso helemaal aan arabesk en niet eens aan een voorzichtig paard. Dan is het gewoon een ongetraind paard (wat overigens ook wel wat dikker mag ook afgaande op de foto's in bovenstaand topic maar goed) dat overvraagd wordt. Hier is het pas sinds twee dagen beginnen te ontdooien... Het is nu nog steeds spekglad op bepaalde plekken dus het is niet verwonderlijk dat ik daar aan dacht lijkt me
Ik wist toch wel dat de weersomstandigheden in Belgïe anders waren/zijn dan in Nederland en ook nog binnen Nederland flink verschillen
Ikima schreef:Wat mij het meest stoorde aan het filmpje waren de hoeven, als mijn smid mijn paard zo kort bekapt hoeft hij nooit meer terug te komen.
Het lijkt of het paard heel gevoelig is en op eieren loopt, niet verwonderlijk met zulke korte hoeven, om de hoeven wat te ontlasten heeft hij misschien wel die telgang ontwikkeld zodat hij minder pijn heeft, mij doet het pijn aan de ogen om zulke hoeven te zien.
pharagirlke schreef:Dat ik dom ben kan ik weinig aan doenSnap alleen niet waarom je dat zo graag uit mijn mond wil horen in dit topic en je het me niet via PB er in kan wrijven?
Aimee schreef:pharagirlke schreef:Dat ik dom ben kan ik weinig aan doenSnap alleen niet waarom je dat zo graag uit mijn mond wil horen in dit topic en je het me niet via PB er in kan wrijven?
Ik zet het in het topic omdat jij hier beweert dat dit paard wellicht op gladde bodem liep. Dat is niet waar, gezien de weersomstandigheden op die datum en de locatie van Arabesk. Dat wil ik hier wel duidelijk hebben, want zoals Kim al zegt.... Arabesk geeft bekapcursussen......
kim1207 schreef:ik dacht in eerste instantie dat dit paard bokhoeven had (in eder geval heel steil en heel kort) het paard telgangt niet, maar is wel lateraal aan het stappen, van een viertaktstap is geeen sprake meer. meestal komt dit door spanningen in de rug / bekken
zou m maar eerst ens goed na laten kijken!
Ikima schreef:Wat mij het meest stoorde aan het filmpje waren de hoeven, als mijn smid mijn paard zo kort bekapt hoeft hij nooit meer terug te komen.
Het lijkt of het paard heel gevoelig is en op eieren loopt, niet verwonderlijk met zulke korte hoeven, om de hoeven wat te ontlasten heeft hij misschien wel die telgang ontwikkeld zodat hij minder pijn heeft, mij doet het pijn aan de ogen om zulke hoeven te zien.
vledder schreef:pharagirlke schreef:Mag ik dan degene zijn die zegt "typisch arabesk topic?"
Waarom blijven bokkers er in trappen. Arabesk opent een topic, zorgt voor opschudding en verdwijnt vervolgens. Ik heb haar nog niets anders zien doen dan dit. Heb haar al evenmin ooit op een normale manier weten antwoorden wanneer mensen zich vragen stelden over NB. Dus IMO is dit topic geheel overbodig. Vragen worden niet beantwoord en adviezen niet opgevolgd.
Die indruk heb ik ook. Het is me al vaker opgevallen dat, als er enige vorm van kritiek komt of vragen, zij niet meer reageert.
Het komt een beetje minachtend op mij over.
pharagirlke schreef:En had je verder gelezen, had je gezien dat toen iemand me er op wees, ik al meteen zei dat het dan daar waarschijnlijk niet aan lag. De klok horen luiden maar....?
Ik zie niet in waarom ik moet herhalen wat Kim al eerder zei. Ik ben mens, niet papegaai.
Teuntje111 schreef:Jeetje, wat zijn jullie allemaal hard voor haarZe kan dan misschien wel controversieel zijn, maar dit vind ik wel erg ver gaan door er echt vanalles bij te halen als de manier van bekappen tot het merk zadel wat er wordt gebruikt..
Wellicht wist ze gewoon echt niet wat dit was, kan toch?