Needje schreef:Maar ben jij het er dan dus niet mee eens dat een gezonde, normale voet een rechte voetas heeft, welke evenwijdig loopt aan de hoefwand?
een goede voetas volgt vanzelf wanneer de voet gezond is, dus ik ben het met je eens
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Needje schreef:Maar ben jij het er dan dus niet mee eens dat een gezonde, normale voet een rechte voetas heeft, welke evenwijdig loopt aan de hoefwand?
geerke schreef:geld andersom ook ben ik bang....ik heb gisterenavond foto's gemaakt van de voeten van mijn chronisch (10x)hoefbevangen paard met hoefbeenkantelingen aan 4 benen.
Hij heeft nu white -line disease aan drie hoeven.
Hij staat rondom op ijzers...kan helaas niet anders.
Het paard is 20 jaar,heeft de laatste 4 jaar geen hoefbevangenheid gehad,loopt niet kreupel.
(de reden van de hoefbevangenheid is niet geweest dat hij te vet stond,het verhaal ligt iets ingewikkelder....daar is een ander topic voor)
Ook zal ik foto's maken van de hoeven van mijn fries ,15 jaar nooit ijzers onder gehad,een scheef voetje achter.
Vanavond misschien tijd om ze te plaatsen....ben heel benieuwd wat Scoxxx ervan vind(niet veel goeds ben ik bang...)
Needje schreef:De meeste paarden met WLD staan op ijzers volgens mij. Om de boel bij elkaar te houden nadat er hele stukken weggehaald zijn. Toch?!
Deighton schreef:-je kan het erg moeilijk behandelen, er ligt tenslotte een ijzer over de witte lijn.
-je kan tussendoor niet beoordelen of de behandeling aanslaat.
Ik ben dus heel benieuwd naar de reden.
Gr Simon
fransje23 schreef:RianneH schreef:Alvast wat info over die achterbenenZe is jaren terug verlamd geweest in de volledige achterhand. Dit is hersteld, maar ze draaid heel erg met haar achterbenen als ze loopt. Dit komt vanuit de heup?
Als ze heel erg draait is het dan geen idee om haar achter op ijzers te zetten zodat het glijden wat soepeler gaat en er minder frictie/wrijving in de gewrichten is?
Arabesk schreef:Deighton schreef:-je kan het erg moeilijk behandelen, er ligt tenslotte een ijzer over de witte lijn.
-je kan tussendoor niet beoordelen of de behandeling aanslaat.
Ik ben dus heel benieuwd naar de reden.
Gr Simon
Ik ook.
Fe(s) heeft geen schimmeldodende werking voor zover ik weet, of ik heb wat gemist, daarom verbaast het me altijd dat er zo snel naar ijzers gegrepen wordt.
randie schreef:wat vinden jullie hiervan? Ik weet zelf natuurlijk wat er apart aan is maar ik verklap het nog niet
Needje schreef:Paard van Geerke is chronisch hoefbevangen. Ken meer paarden die dat hebben en waarbij de voetas zo gebroken is. Dus lijkt een verband te zijn daarin.
geerke schreef:binnenvoor
zo dat waren ze,de hoefsmid is drie weken geleden geweest....dus over drie/vier weken komt hij weer,we zitten ongeveer op de helft...
pablo is dus chronisch hoefbevangen,aan 4 benen hoefbeenkantelingen gehad,dus hij heeft een hele brede witte lijn.
Foto's daarvan staan nog ergens op het hoefbevangenheid topic(bij interesse kan ik ze hier ook wel plaatsen,dan begrijpen jullie waar de WLD vandaan komt...)