jesito schreef:[***], dat zou betekenen dat ik mijn pony zou moeten laten inslapen en dat is ook wel een beetje bruut.
Ik probeer het met een op een diervriendelijke manier te doen, die voor hem ook enigzins leuk is.
Het rare is mijn grote merrie 5 jaar geleden ook flink bevangen geweest, haar heb ik meteen op paddock en oud hooi gezet.
Binnen een week ging het al beter, toen de weiden kaler werden is ze opbouwend weer gewoon erbij gezet en nooit meer ergens last van gehad.
Maar je merkt wel goed dat ze de voedingsstoffen veel harder nodig heeft nu ze ouder wordt misschien dat dat ermee te maken heeft, want zij staat gewoon de hele dag op de wei.
Trouwens bij mijn shet met alweer de hele tijd stijf loop problemen is helemaal niks in de hoefjes gevonden van ontsteking of verbrede witte lijn.
Ik snap er soms helemaal niks meer van.
Ja het is bruut, maar het betekent ook voor mijn paard in laten slapen. Maar goed, voorals nog gaat het goed met hem
. Als ik een stukje zou afzetten dan wordt ie waarschijnlijk helemaal gek, want de rest van de paarden staan dan een heel eind verderop. Dat is trouwens ook weer niet bevordelijk voor zijn andere blessures. En hij heeft verder niets anders dan lekker "paard zijn" en buiten lopen. Ik denk niet dat hij gelukkig word als hij apart moet staan, het leven moet nl vooral "leuk" voor hem zijn. Voor alle paarden en dieren natuurlijk, maar dit paard heeft een verhaal, dus voor hem geldt het dubbelop.
En idd vreemd dat het bij je oudere merrie gewoon goed gaat en dat ze nooit ergens meer last van heeft gehad. Ik hoop dat, dit voor mijn ruin ook zo gaat. Hij is nog maar 15.