Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:47

Qizz wat fijn dat je weer lekker gesprongen hebt!

Wat smeren jullie op de plek van de peesblessure of helemaal niks?
Ik heb van de dierenarts ekyflogyl gehad maar zijn huid reageerd daar heel heftig op. Het is helemaal geirriteerd geraakt en nu begint het vel los te raken, terwijl ik al een week gestopt ben met smeren maar wordt nog niet echt minder. Ga ook even overleggen met DA hoe nu verder maar was even benieuwd wat jullie hebben?

Verder gaat het stappen steeds beter en buiten staat hij heel rustig op zijn eigen afgezette stukje. Heel leuk om te zien is dat zijn weide maatjes altijd even komen kroelen over het draadje heen vind Bink wel gezellig! Wat mij ook opvalt is dat het been altijd dun en koud is als die van buiten komt en als ik s'avonds weer kom is het weer iets opgelopen meer mensen daar last van?

Snoevie

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:49

Ik smeerde een tijdje anti phlogistine maar dat is ook rottroep vind ik,ook irritatie,en het is een vieze bende.

Nu smeer ik niet meteen standaard meer iets,alleen coolinggel als het wat warmer lijkt.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:26

Ik heb ook ekyflogyl gesmeerd bij mijn merrie. Inderdaad een hardnekkig goedje, maar die van mij heb ik er toch een hele poos mee kunnen smeren. Als haar huid iets begon te schilferen waste ik het met groene zeep en liet het 2 dagen rusten en dan kon ik weer bijna 1.5 week smeren. Dit heb ik bijna een maand zo gedaan.

Nu smeer ik niks meer.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:06

Ik smeer Compagel op het beentje van me paardje. Helpt erg goed!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:24

Smeerde in het begin coolingsgel, maar naar mijn idee heeft dat geen fluit geholpen. Nu doe ik alleen nog afspuiten :)

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:19

schaapie18 schreef:
Qizz wat fijn dat je weer lekker gesprongen hebt!

Wat smeren jullie op de plek van de peesblessure of helemaal niks?
Ik heb van de dierenarts ekyflogyl gehad maar zijn huid reageerd daar heel heftig op. Het is helemaal geirriteerd geraakt en nu begint het vel los te raken, terwijl ik al een week gestopt ben met smeren maar wordt nog niet echt minder. Ga ook even overleggen met DA hoe nu verder maar was even benieuwd wat jullie hebben?

Verder gaat het stappen steeds beter en buiten staat hij heel rustig op zijn eigen afgezette stukje. Heel leuk om te zien is dat zijn weide maatjes altijd even komen kroelen over het draadje heen vind Bink wel gezellig! Wat mij ook opvalt is dat het been altijd dun en koud is als die van buiten komt en als ik s'avonds weer kom is het weer iets opgelopen meer mensen daar last van?

Ik heb de eerste 2 wkn ook ekyflogyl gebruikt. Tijdens het smeren geen reactie van de huid, maar een week nadat ik gestopt was kreeg mijn paard ook allemaal best grote losse stukjes vel, dit heeft wel ongeveer 2 weken geduurd voordat het eraf was. Nu smeer ik helemaal niks meer, hoefde ook niet van de DA.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:36

Waarom smeren jullie iets bij een peesblessure? Smeersels komen echt niet tot aan de pezen, dus ik ben benieuwd wat die smeersels van jullie voor werking moeten hebben. Ik heb dus niets gesmeerd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:38

De antiphlogistine trok het ergste vocht er een beetje uit

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:48

Traumeel gel kan je smeren. Zorgt ervoor dat het vocht sneller verdwijnt en is ook ontstekingsremmend.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:59

Ekyflogyl zorgt ervoor dat de ontsteking er sneller uitgetrokken wordt. Hoef je ook alleen maar even in het begin te gebruiken.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:01

Been van mijn paard was vandaag weer wat meer gevuld met vocht, verder niet warm. Dus hopelijk komt het door de snelle weersverandering. Woensdag scannen, ik ben zo zenuwachtig haha.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:39

Morgen om 10 uur scannen.Vind het echt super naar zeg....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:49

Sterkte Nimber. Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:04

Wacht eerst maar af Nimber,niet jezelf al bij voorbaat te druk maken. als het een peesblessure is,dan is dat zo. dan ga je gewoon met je verstand op nul de adviezen van de arts opvolgen om je paard zo snel mogelijk weer beter te krijgen.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:06

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:08

Fijn dat ze zo braaf is met stappen buiten. Die van jou is zo te zien ook wel een lekkere tank geworden :=

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:10

N0a: zeg dat wel.. ze is zowiezo al erg stevig gebouwd, maar nu is ze net zoals je zegt een mega tank ja.. :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:21

Die van mij is ook van haarzelf al rondbuikig en stevig. Maar die lijkt nu wel drachtig. Kleine kinderen die voorbij komen die vragen al wanneer ze haar veulentje krijgt :')

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:28

oh haha.. nee zo erg is het nog net niet..
Dat was alleen toen ik dr kocht en de veearts kwam haar chippen, tja.. dan word je ook erg rood wanneer hij vraagt of dat ze nog lang moet dragen.. :P haha

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:39

Oeps! stiekem wel grappig!

Ravina begint ook behoorlijk te groeien,die staat nu al 8 weken stil. Fjorden hebben natuurlijk al wat sneller aanleg.

Vandaag komt de hoefsmid,ben benieuwd of hij haar anders gaat beslaan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:57

Volgende week (31 juli) word Fynn geopereerd :=

Hij is trouwens helemaal niet zo dik... alleen erg ongespierd... ;(

edit: Spannend Yvonne, wat de hoefsmit gaat doen!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:33

Nou morgen weer naar de kliniek voor de 2e scan na 11 weken. Ik hoop zo dat het goed genezen is (of herstellende) en dat ik weer mag gaan draven kleine stukjes..

Lekker in de stress ook, moeten altijd een verloopstekker op de auto zetten anders doen de lampen van de trailer het niet. Beetje jammer dat we die nu kwijt zijn :')

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 20:36

N0a schreef:
Been van mijn paard was vandaag weer wat meer gevuld met vocht, verder niet warm. Dus hopelijk komt het door de snelle weersverandering. Woensdag scannen, ik ben zo zenuwachtig haha.

Mijne ook vanaf zondag. Schrok me rot. Zondag heel dik been van kogel tot onder de knie, wederom waar ik laatst nog mee naar de dierenarts geweest ben. Hij hoeft maar een miniwondje te hebben en BAM een dik been. Niks te maken met de pees,.. einschussgevoelig. Maar dat is niet fijn hoor,.. je blijft schrikken, en denken: wat heb ik verkeerd of teveel gedaan?

Sterkte met je scan morgen, zal voor je duimen!!!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:39

Ja vervelend is dat hè Qizz, ik ben gelijk in de stress bij de minste of geringste verandering. Maar op een gegeven moment leer je dat (hopelijk) wel los te laten. Check nu ook minstens 10x het been als ik op stal ben :') :+ zinloos gedoe.

Bedankt voor het duimen, heb het nodig! :)) Doen jullie overigens transportbeschermers om in de trailer? Ik moet ongeveer 30 min met de trailer maar wel een stuk met veel bochten en rotondes. Maar de vorige keer zette ik haar met een dun been in de trailer en was die dik toen we daar aan kwamen misschien door de warmte?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 21:03

die van mij gaat juist trappen als ie die dingen om heeft,.. ik doe altijd springschoenen om en nu gewone peesbeschermers om als ik m eruit haal,.. helaas mept ie alles bij elkaar als ie die beschermers om heeft.

Ja heel erg, ik ben ook een echte paniekvogel,.. blijf ervan schrikken ook al heeft ie dit regelmatig.

Hoop dat je goed nieuws krijgt Noa.