Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 02:46

die merrie met die kruisband blessure is dit wonderbaarlijk opgeknapt door de irap! Voorspelling was gezelschap paard met een kleine kans op recreatie paard. Maar nu kan ze tot M2 zeker aan! Moet ik wel zeggen dat wij kwa revalideren alles in een rustiger tempo hebben gedaan dan dat moest. Helaas heeft ze een dag voor de eerste wedstrijd in twee jaar een pees blessure opgelopen. En zijn we daar dus nu ook weer mee bezig kwa revalideren.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:50

Banden kun je wel inspuiten maar een pees toch niet? (aanhechting hoefgewricht)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:11

het knie gewricht is toen ingespoten met irap. De pees blessure die ze nu heeft kon ook met iets ingespoten worden. Maar eigenaar wil dit eerst met rust proberen. Archy word woensd voor 't eerst door een andere hoefsmid gedaan. Vind 't toch wel spannend Want zijn blessure kan door verkeerd bekappen gekomen zijn. Hij was achter nog nooit echt bekapt, puur omdat 't niet nodig was. Maar afgelopen december is ie wel gedaan achter. Moet van de nieuwe hoefsmid ook contact opnemen met de kliniek over eventueel ijzers eronder.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:16

Hi allemaal,

Balen hoor DY als het niet wil met de genezing. Knap van je en respect dat als het straks niet genezen is zoals het zou moeten dat je dan je beslissing neemt om haar naar de groene weides te laten gaan. Kijken naar een paard dat pijn heeft en niet goed loopt is denk nog erger dan het gemis maar weten dat je het beste gedaan hebt. Heel veel succes en ik hoop dat er in die weken toch nog iets positief veranderd!

Met Beau gaat het super, vandaag mijn laatste winstpunt in het M1 gereden. Het ging niet vanzelf want als Beau een tijdje niet weg geweest is dan ziet ze overal bakspoken en schiet ze nogal eens weg :o Ik was in november voor het laatst weg geweest dus ja vandaag zag ze weer vanalles. We hadden een mannelijke jury met een bolhoed die hij keurig gebruikte bij het groeten ze zag hem die hoed neerleggen in het juryhokje toen ik na het groeten wegdraafde en jawel daar moet je dan even voor weg schieten. Maar ach zo zachtjes aan leer ik daar wel mee leven. Punten varieerde van 4 tot 8 en alles ertussenin. Kortom er is nog veel te trainen maar het gevoel was wel weer fijn en bij een jurysport weet je het toch nooit.

Succes allemaal met de paardjes!
Groet Miranda

marjan1986

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:47

wat fijn dat je je laatste punt binnen hebt! Nu lekker verder trainen voor 't M2! Hoelang moest die van jou op rust? En duurde het revalideren lang? En had die van jou 't voor of achter?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:15

Gefeliciteerd mijnzoef!

DY wat vreselijk rot :(:) Maar het klinkt wel alsof je een eerlijke overweging maakt.... Het inspuiten heeft bij Poon helaas ook niet het lange termijn effect gehad waar we op hoopten. Ook bij hem was het een complexe blessure. Sterkte!!

Marjan, ik hield hem rustig door hem muisjes te geven voor het stappen. Verder had hij boxrust en daar hield ie zich aardig braaf.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:23

oké, Ja die muisjes moet ik ook ff voor kijken. Hoe heet dat in 't echt? Ha ha. :+ archy is op stal gelukkig nog rustig. Hij trapt alleen giga tegen de box met zijn voorbeen om aandacht te krijgen. Maar zijn blessure is achter. Lopen gaat wel met veel spanning.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:05

@marjan, Beau heeft 14 weken stil gestaan en daarna mocht ik erop om gecontroleerd te stappen :o Nou na 14 weken niets gedaan te hebben (paddock en boxrust) kun je je vast wel voorstellen hoe dat ging. Toen ik aan het revalideren was kreeg Beau ook uiteindelijk muisjes. Heb het heel lang zonder geprobeerd maar op een gegeven moment werd ze zo druk dat het niet grappig meer was. Ze had haar blessure rechtsvoor en kon echt op een postzegel omdraaien en weg racen. Niet goed voor haar been en zeker niet voor mijn gevoel. Ze kreeg ze alleen als ik ging rijden op stal ging het best oke, onbeperkt hooi, wilgentakken hielden haar bezig de hele dag. Het stappen heeft 2 maanden ongeveer geduurd opbouwend van 5 minuten naar 20 minuten, Daarna mocht ik er weer wat bij gaan draven rechtuit en absoluut geen zijgangen. Dit heb ik ook 2 maandan volgehouden en toen mocht ik weer gaan opbouwen, dat was rond eind februari 2012 (blessure was in juni 2011 begonnen) Uiteindelijk eind mei 2012 weer voor het eerst een L1 proef gereden en daarna ging het als een speer eigenlijk. Gelukkig blijft ze goed maar bij iedere misstap schrik je toch weer even. Ik heb haar trouwens ook met magneetveldtherapie behandeld, hier is geen wetenschappelijk bewijs van geloof ik maar het heeft bj Beau echt goed geholpen. Kost tijd en geduld want het moest in een schema van een aantal dagen achter elkaar en dan twee dagen niet en dan weer een aantal dagen en dan weer niet en dat zo drie weken lang. Paard voelt er niets van maar op de scan was echt te zien dat het resultaat gaf.

Ik hoorde vandaag trouwend ook weer een heel positief verhaal van de stamcel therapie bij deze blessure die met 6 weken ook heel goed genezen was (boven verwachting van de veeartsen in Bodegraven) Het is duur maar de resultaten zijn er wel naar volgend mij.

Succes ermee!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:50

Ik zit erover te denken om over te stappen naar steffi van de laarse
wil toch alles geprobeerd hebben

weet iemand een smid in zuid holland (noordwijk en omstreken)
zou een hoop tijd en geld schelen als ik een goede smid in de buurt kan vinden :)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:02

mijnzoef, die van jou mocht dus wel gewoon in de paddock? Maar echt super dat 't dan zo mooi gaat nu! En dat je alles weer kan. Archy is nu nog te hanteren, op 1 uitspatting na. Maar ik denk ook dat ik altijd een stuk angst zou blijven houden. Zit nu al van wat als ik weer mag starten dan moet ik gelijk L2. En dat is ook volte's 15 meter. Dientje yara ik ben alleen bekent in friesland met hoefsmeden. Archy is woensdag voor 't eerst door een nieuwe gedaan. Hij staat nu alleen achter op ijzers.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:58

Zijn er mensen in dit topic die naast de reguliere weg bij een kliniek de hulp van Steffi vd Laarse of Eric Laarakker hebben ingeroepen bij deze blessure?

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:39

grace1989 schreef:
Zijn er mensen in dit topic die naast de reguliere weg bij een kliniek de hulp van Steffi vd Laarse of Eric Laarakker hebben ingeroepen bij deze blessure?

ben ik ook benieuwd naar
ik heb steffi net gemaild

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:43

@DY als je gevoel zegt dat je dat moet doen en je spaarvarken laat het toe :o zou ik het zeker doen! Ik geloof er wel in hoor dat deze "alternatieve" methodes zeker kunnen helpen. Ik heb als hoefsmid Fred Angevare, geen idee of hij ook in jullie gebied komt het is niet zo heel ver hier vandaan (woubrugge). Beau had voor haar blessure nog geen ijzers hij heeft haar er voor het eerst opgezet en met aangepast beslag op verzoek van de veearts endat is super gegaan. Je zou eens kunnen bellen anders weet hij welicht wel weer een ander.

@Marjan Beau heeft na de eerste scan op een postzegelpaddock gestaan zo groot als haar stal ongeveer. Reden hiervoor was dat de rest op het land stond en ze niet alleen op stal kan blijven. Na 6 weken was er geen verbetering op de scan en heb ik haar tijdelijk op een andere stal gezet waar er al meer paarden binnen bleven waardoor ze niet alleen was. Hier heeft ze echt boxrust gehad met iedere dag "gecontroleerd" stappen. In combinatie met de magneetveldtherapie heeft dit tot flinke verbetering geleid. Was geen leuke tijd omdat ze dat binnenstaan echt niet grappig vond en haar sociale contacten miste maar goed, mijn gedachte was wat zijn drie maanden op een paardenleven nu gaat het tenslotte weer heel goed

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:51

Als het goed is word steffi gedeeltelijk vergoed door hippozorg
gelukkig is ze uitgebreid verzekerd
iets zegt mij dat het goed zou kunnen komen dus wil even verder kijken

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:00

Dientje_Yara schreef:
grace1989 schreef:

ben ik ook benieuwd naar
ik heb steffi net gemaild

Adorno is door Steffi behandeld tijdens de blessure maar dit heeft voor hem niet zoveel gedaan.
Wat hem wel enorm geholpen heeft is een behandeling bij een Happy Athlete masseuse die masseren op de Jack Meagher methode.
Dat heeft voor hem echt een verschil gemaakt.
En dat is ook een stuk goedkoper dan Steffi.

Er wordt maar een klein deel vergoed van Steffi haar behandeling, eigenlijk niet noemenswaardig.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:15

@ D-Y heb je al wat gehoord van Steffi vd Laarse, ben erg benieuwd wat zei zegt over dit soort blessures en de genezing ervan. Hoop dat intussen alles nog een beetje goed gaat met je paardenbeest

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 07:53

Ik ben ook benieuwd en hopelijk gaat het wat beter met je paard.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:08

ik ben ook benieuwd! Waar zit zij precies en wat doet ze? Nog 3 weken en dan weer naar de kliniek. Heb nu echt moeite om hem rustig te houden. Hij begint nu echt jolig te worden. Steigeren, weg springen! Pffh.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:40

Tijdje geleden alweer maar ik heb weer nieuws

steffi gaf in haar mail een beetje aan dat ze het niet heel erg zag zitten, jong paard met zo een blessure

Toen ben ik gaan kijken naar de masseur van happy athlete en daar is fayah 3 weken geleden door behandeld en aanstaande zaterdag nogmaals.
Fayah zat helemaal vast links waardoor ze niet lekker kon bewegen en dat helpt natuurlijk niet bij een blessure.

Gisteren moesten we terug naar de Bodegraven (hanneke) en die was blij verrast en had Fayah nog nooit zo goed zien lopen, ze ging als een tierelier door de binnenbaan hihi, sinds een tijdje zie ik eindelijk de ruimte (okey het is een fjord maar ze liep wel heeel erg kort altijd)
Op het harde nog niet 100% maar goed als ooit tevoren.
Dit had ik 9 weken geleden niet durven dromen maar ik ben ervan overtuigd dat de massage geholpen heeft en morgen het laatste zetje gaat geven naar goed herstel.
We zijn er nog niet want we gaan nu rustig opbouwen en het blijft kijken hoe ze het houd maar ik heb alle tijd en doe het rustig aan maar ow wat ben ik hier blij mee zeg :)
Ze krijgt nu wel full time glucosamine en hier stop ik ook niet meer mee, iedere keer als ik het wel gebruikte kwamen we met goed nieuws hihi, en als ik ermee stopte met slecht dus we gaan er maar mee door.

Dus nu alleen nog elke 9 weken naar wouter, dit word overigens wel een duur grapje omdat het vervoer mij 75 euro kost dus ik moet langzaam wel voor een andere oplossing kijken maar als ik dan weer zie hoe keurig hij haar erop zet wil ik zo graag bij wouter blijven, het gaat net goed en een smit kan het zomaar weer verknallen aaaaaaahhh
Ik vrees dat wouter niet helemaal naar nieuw vennep gaat komen voor 2 paarden (heb eventueel nog een klantje voor hem) dus daar ga ik nog eens goed over nadenken.

maar voor nu ben ik me toch blij zeg poeh

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:14

super dat het zo goed gaat en dat ze zo goed op de masseur reageert! Archy is echt knetter! Grr

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:43

Wauw wat een heerlijk nieuws! Duim hard voor je dat het zo door blijft gaan en dat je binnenkort ook weer lekker kunt gaan rijden en lol hebben in plaats van zorgen. Veel succes!!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:59

het valt mij trouwens nog heul erg mee hoeveel Archy gegroeid is sinds dat hij stil staat! Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:21

DY, Wat een goed nieuws zeg! Ik ga keihard voor jou duimen dat je straks ook weer lekker aan de gang kunt zonder zorgen.

Marjan, die ziet er goed uit!

Even een berichtje van deze kant. Iggy gaat echt ontzettend goed! Hij loopt heel fijn en volgende week is het eindelijk April en mogen wij het M in, we hebben dan ook op 1 april ons M1 debuut gepland. :+ Morgen wordt hij nog een keertje gekraakt en dan zijn wij helemaal klaar om volop de sport in te gaan.

En misschien wel leuk als Zhuf hier ook nog eens langskomt :D
Afbeelding

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:40

wat een goed nieuws!!! Hoelang ben je eruit geweest?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:50

Iggy heeft er in totaal denk ik hooguit 3 maanden uitgelegen. Die is meteen behandeld met stamcellen en liep eigenlijk met 3 weken al veel beter, met 3 maanden liep hij weer in de sport.

Zhuf heb ik 3 jaar lang mee gedokterd, het hele verhaal is in dit topic te lezen. Ik heb heel veel ellende en verdriet met dit paard gehad, iedere keer er heel veel geld en energie ingestoken en uiteindelijk is ze afgelopen zomer afgekeurd als rijpaard. Nu is ze ( met 9 jarige leeftijd ) met pensioen gegaan. Zo nu en dan longeer ik haar nog omdat ik het idee heb dat als ze helemaal niet doet ze nog sneller achteruit gaat.