Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flappie2 schreef:Tja geduld is een schone zaak, maar soms erg lastig. Ik vind het zo sneu voor mijn paard. Eerst 8 maanden lang last van z'n luchtwegen en dat gaat weer goed en dan nu dit weer.
Ik heb in het verleden ook een HB paard gehad, die was erger bevangen dan mijn huidige en dat had een andere oorzaak. Ik weet wel dat ik toen snel merkte dat hij medicijnen kreeg, de pijnstiller gaf hem toen der tijd duidelijk verlichting.
Mijn huidige paard krijg zins vrijdag de medicijnen en dus ook pijnstiller, maar bij hem zie ik niet dat de pijnstiller hem verlichting geeft.
De DA zei dat ik met hem over het harde moest gaan stappen, maar heb zelf het idee dat ik beter met hem over een zachte ondergrond kan gaan stappen, dat doet hem minder pijn.
flappie2 schreef:Tja geduld is een schone zaak, maar soms erg lastig. Ik vind het zo sneu voor mijn paard. Eerst 8 maanden lang last van z'n luchtwegen en dat gaat weer goed en dan nu dit weer.
Ik heb in het verleden ook een HB paard gehad, die was erger bevangen dan mijn huidige en dat had een andere oorzaak. Ik weet wel dat ik toen snel merkte dat hij medicijnen kreeg, de pijnstiller gaf hem toen der tijd duidelijk verlichting.
Mijn huidige paard krijg zins vrijdag de medicijnen en dus ook pijnstiller, maar bij hem zie ik niet dat de pijnstiller hem verlichting geeft.
De DA zei dat ik met hem over het harde moest gaan stappen, maar heb zelf het idee dat ik beter met hem over een zachte ondergrond kan gaan stappen, dat doet hem minder pijn.
Marijuhhhhh schreef:Bedankt voor je reactie.
Pony staat nu al met al twee maanden stil (kreupelheid was eerst niet te verklaren, na een maand kwam diagnose HB). Heb vanmiddag mijn DA een mailtje gestuurd over hoe nu verder. Hebben geen foto's laten maken. Hoefsmid is donderdag geweest en zag linksvoor een oude ontsteking, maar deze was niet gevoelig meer.
Ik ben het met je eens hoor dat het verstandig is om het langzaam aan te pakken. Daarnaast hoor je alleen ook dat beweging wel goed is voor de doorbloeding. Hoop dat mijn DA hier meer duidelijkheid over kan geven.
[***] schreef:Ja dat vind ik nou ook! Maar ja, het is natuurlijk fijner voor het paard zonder pijn en zonder paarden, dan met pijn en paarden.
Ik vraag me af of het met mijn hb-er dan wel goed gaat komen als ik jullie berichten zo lees. Hij is na de "diagnose" niet van het gras afgeweest.... Wel krijgt hij veel minder gras, maar hij staat nog steeds op een heel groot stuk met 2 andere paarden.
Heb hem nu om de dag zo'n 15-20 min aan de longe lopen. En dit gaat nog steeds goed.
Wandelen langs de weg gaat niet en rijden kan ook niet meer. Ik blijf goede hoop houden.
Dennis schreef:Toen ik er 1 bevangen had hadden er 2 andere strafkamp. Zodat als ik er 1 mee nam de laatste niet alleen bleef. En de 2 die strafkamp hadden wisselde, de dikste het vaakst, maar wel roulerend tussen alle overige pony's.