Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maris schreef:Mijn paard staat ook op de wei ! Maar is mega druk. Hij heeft de stapversnelling er soms niet eens opzitten.
linda2008 schreef:en een stapmolen? altijd nog beter dan draven, als je tenminste niet een molen hebt met kleine draaicirkel.
Ik heb vandaag, totaal onverwacht, heel goed nieuws gehad!!![]()
Ze hoeven geen volledige zenuwsnede uit te voerenEn daardoor werd het ineens een heel ander verhaal!
De pezen meer ruimte geven en kleine vertakking "doorhalen" is voldoende en dat is toegestaan!
Daar mag je dus gewoon wedstrijden mee rijden, paard is daarna geheel pijnvrij,
de kans van slagen blijft 70 procent en de verzekering ziet dat zitten en vergoed het dus!
Die kans gaan we hem natuurlijk geven!!!! Ik ben echt helemaal happy![]()
Natuurlijk ga ik morgen alles nog even checken en details bespreken, maar er is weer hoop
Focussed schreef:Ik kan er met m'n verstand niet bij dat dierenartsen geen opbouwschema geven. Snappen ze nou nooit dat klanten dat gewoon fijn vinden, omdat je anders nooit weet waar je aantoe bent..
Ik heb een heel uitgebreid schema van dhr van Toor, zal m straks posten zit nu op mijn telefoon.
Hij is toch wel enigzins de pezengoeroe in Nederland, en gaf ook een ander schema dan mij eigen DA.
(eigen DA gaf bijv 3x 1 minuut draf, en hij 1x 3 min omdat de overgangen veel zwaarder zijn dan in 1 draftempo door draven)
nancyimka schreef:Nou dan ook nog maar even een kleine update van Imka en mij. Ik ben na de laatste controle bij mijn eigen dierenarts naar van schie/van Toor geweest in wassenaar (is een pezenarts). Mijn eigen dierenarts had Imka opgegeven. Van Toor dus niet, hij zei er zit idd schade maar ze is 18 en zo rot voor een 18 jarig paard vind ik haar niet. Ok een opbouw schema mee naar huis eerst drie weken 30 min stappen. Dan drie weken 45 min stappen daarna drie weken eerst een kwartier stappen dan 4 min draven dan 5 min stappen dan 4 min draven en daarna weer een kwartiertje uitstappen. Goed het opbouw schema was afgelopen en ik weer terug. Nou dr pees zag er super goed uit.
Groetjes Nancy
N0a schreef:fijn dat het er zo goed uit zag _E_, wat moet jij overigens vaak scannen. Beetje afzetterij lijkt mij, ik moet pas na 10/11 weken terug te komen om te kijken hoe het gevorderd was en of ik weer kon draven.
Ik moet ook beginnen met 1 minuut draven hoor Maris, snap niet wat daar mis mee is in de begin fase? Je wilt het been niet gelijk 'zwaar' aan het werk zetten lijkt mijEerst rustig opbouwen om te zien hoe het been reageert.