Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dientje_Yara

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:10

wat goed aukelizzy :)

Ik moest eigenlijk de 10e weer maar ik was ziek, en gister stond de nieuwe afspraak maar sneeuw gooide roet in het eten
nu staat de afspraak 24 januari dus ben benieuwd

het is nu 5 maanden geleden dat we groen licht hebben gehad en heb er pas 8 keer opgezeten dus het is nu wel tijd voor verbetering
Het lastige vind ik met 1 min draven en dat uitbouwen dat fayah pas 8 keer onder het zadel is geweest en er niet altijd iemand is om te helpen (ze is nu nog heel braaf maar vraag me af of dat zo blijft met de minimale beweging, aan de andere kant ze is vanaf haar 3e niets anders gewend dan rustig aan doen)
we zullen zien

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:41

Helaas
5 maanden terug groen licht gehad en vrijwel
niks gedaan

klinisch was ze “ok“ maar op de scan bijna zo slecht als een jaar geleden toen we begonnen

boxrust nog een keer vond hanneke geen goed plan en ikzelf ook niet

pony van nog geen 4 jaar die niks kan verdragen
nu besloten om 2 mnd op te bouwen (rustig aan)
en dan weer kijken (eigenlijk een test om te kijken of ze belastong wel aan kan)
gaat dit niet dan zal ik afscheid nemen hoe moeilij dag ook zal zijn en zeker na mijn voroge pony er nog eentje te moeten laten gaan

ik heb een sprankje hoop dat ze sterker word door beweging
hanneke zei dat linksom altijd een probleem zal zijn en eigenlijk een slangevolte al teveel gevraagd

wouter heeft haar nagenoeg recht dus daar is geen winst te behalen

ben nu 1 week verder en ze loopt niet kreupel maar ook niet zuiver, vind het maarmoeilijk allemaal

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:14

Dientje_Yara wat erg voor jullie.
Ik herken de frustratie, verdriet en onzekerheid.
Je raakt er gesloopt van.
Ik wil je veel sterkte wensen, vaak geeft licht werk toch een goed resultaat.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:18

Jeetje Dientje_yara wat afschuwelijk. Sterkte.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:47

Heeft ze wel aangepast beslag Dientje_Yara? Geen goed nieuws idd, hopelijk valt het met belasting mee.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:04

Pfff heftig DY.... heel veel sterkte :(:) Vreselijk moeilijk om op zo'n basis op te moeten bouwen!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:38

Mag ik mij helaas hier ook melden, ik ben Marjan en ben in het bezit van een fjord van 8 jaar en een kruising fries x draver van 15. Helaas ben ik er gister op de kliniek achter gekomen dat mijn fjord een blessure (verdikking) , heeft aan zijn binnenste gewrichtsband van zijn linkerachter hoef. buitenste band was 6,6 en de binnenste 8,5 Ik moet nu eerst 2 maanden lang max 10 min per dag stappen aan de hand en verder boxrust. Dan over 2 maanden weer terug komen voor foto's. Zijn er meer mensen die hetzelfde hebben gehad aan ook een achterbeen? want volgens de kliniek kwam dat niet vaak voor en hoe de prognose hierover is?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:51

Ahhh nee DY, wat een ongelooflijk rot nieuws! Ik had zo gehoopt voor jou dat het nu ook eens de goede kant op zou gaan. Ik wil je heel veel sterkte wensen, ik weet hoe vreselijk die onzekerheid is. Knuffel voor jou! :(:)

Marjan, ik heb ( gelukkig ) geen ervaring met die blessure in een achterbeen. Het klinkt iig erg vervelend!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:48

Ik durf het bijna niet te zeggen maar met Iggy gaat het echt super! Sinds hij door Wouter beslagen wordt is het echt een heel ander paard geworden! Hier wat foto's. :) [RIJ-ITP] Ignofor van 't Welthof @ work

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:02

Oh wat superfijn AL!! Knap dier is het toch en heerlijk dat je weer lekker echt aan de slag bent.
Nu maar eens genieten ipv alle zorgen :*

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:19

Wouter heeft bij fayah ook echt topwerk afgeleverd

ben nu 10 dagen in opbouw en van de week dacht ik oei dus even wat rustdagen erbij gepakt vandaag liep
ze wel weer ok
hoop zo dat het werk haar beter maakt dat is mijn enige hoop

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:17

Aukelizzy schreef:
Ahhh nee DY, wat een ongelooflijk rot nieuws! Ik had zo gehoopt voor jou dat het nu ook eens de goede kant op zou gaan. Ik wil je heel veel sterkte wensen, ik weet hoe vreselijk die onzekerheid is. Knuffel voor jou! :(:)

Marjan, ik heb ( gelukkig ) geen ervaring met die blessure in een achterbeen. Het klinkt iig erg vervelend!
ik heb hier dus helemaal geen ervaring mee. En kan op internet ook niet echt iets vinden. Wel weet ik dat 't om de collaterale band gaat van dus de linker achter hoef. Hij is heel licht onregelmatig, in stap merk je niks. Op 't zachte ook weinig te zien.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:24

Weet iemand trouwens hoe dat zit met hoeven uitkrabben? is dat een probleem?

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:13

Ik wil niet voor anderen spreken, maar bij mijn paard totaal niet.
Wordt gewoon beslagen en het hameren doet hij ook niets op.
Bij mijn paard is het een probleem als hij niet via de voorkant over de toon afrolt, maar via de zijkant.
Dit gebeurt vooral met wegspringen of verkeerd wegdraaien.
Maar de voet op zich is bij die van mij niet gevoelig.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:26

nee die van mij is ook niet gevoelig. Hij staat niet op ijzers. Maar Dacht mischien dat dagelijks uit krabben voor die banden slecht is. Want wil nu buiten wel proberen te stappen ipv van in de bak. Alleen liggen allemaa steentjes buiten

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:45

marjan1986 schreef:
nee die van mij is ook niet gevoelig. Hij staat niet op ijzers. Maar Dacht mischien dat dagelijks uit krabben voor die banden slecht is. Want wil nu buiten wel proberen te stappen ipv van in de bak. Alleen liggen allemaa steentjes buiten

Ah op die manier.
Ben geen arts, maar kan me niet voorstellen dat het invloed heeft om hoeven uit te krabben.
Succes met stappen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:10

bedankt voor je reactie grace1989! Nou 't stuk waar ik dacht te kunnen stappen word hem niet. Meneer liep aan alle benen kreupel omdat hij zo gevoelig is voor steentjes. Dat is hij trouwens altijd al geweest.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:59

gisteren even met hanneke gebeld

Gezegd dat als 21 maart de scan niet verbeterd is ik geen andere uitweg zie dan ermee te stoppen
Ze loopt gewoon niet rad en ik kan het bijna niet meer aanzien (gelukkig niet stokkreupel)
Ik ga wel nog 5 weken door voor een goed beeld en doe het rustig aan
ze had het nog over inspuiten van de banden maar als de aanhechting van het hoefgewircht niet goed was had dat weinig zin zei ze

de verzekering zou misschien wel willen dat ik dat zou doen maar dat zien we dan wel (ze is voor sport verzekerd)

Heeft iemand evaring met inspuiten, hoe werkt dat? wat spuiten ze in en wat doet het precies?
wat zouden de resultaten moeten zijn

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:21

humh rot keuze Jah. Hoelang ben je nu bezig? Bedoel je een irap behandeling? Dat ze bloed afnemen en dat bewerkt weer in spuiten? Dat hebben ze bij de merrie van mijn beste vriendin gedaan die geopereerd is aan de kruisbanden en 't knie gewricht. Hoe houden jullie je paarden rustig? Die van mij is eergister ontploft! Ben dan zo bang dat hij zijn herstel verknalt. :(

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:33

Ik ben nadinefjorden op fjordenwereld dus denk dat je mijn verhaal al kent
ben nu 13 maanden bezig

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:50

Ja dan weet ik je verhaal indd! ;) heb je haar voor de sport verzekerd? Je kan haar toch altijd af laten keuren en eventueel haar ook nog terug kopen van de verzekering.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:57

Dientje, Ebo was ingespoten maar bij hem heeft het weinig gedaan. Maar dat kwam ook door de samenhang met andere problemen.

Moeilijke beslissing maar ik denk wel een juiste. Sterkte ermee.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:34

Het is bij fayah ook een samenhang en daarom ziet de dierenarts het niet heel positief in
wat de verzekering doet maakt mij niet heel veel uit als ik beslis dat het genoeg is is het genoeg, haar lichaam werkt haar nu zo tegen en dat wil ik niet heel veel langer meer

terugkopen heeft geen zin ze kan waarschijnlijk niet belast worden dus wat moet ik er dan zelf mee even heel hard gezegd
ze word uiteraard mocht het zover komen wel onder mijn toeziend oog naar de groene weides geholpen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:44

Zo hebben wij het ook gedaan. Ebo was niet verzekerd, dus het was volledig onze keuze en onze manier van uitvoeren. Triest, maar zoals hij was, was hij ook niet gelukkig, amper kunnen werken, continu pijn.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:17

Dientje_Yara schreef:
gisteren even met hanneke gebeld

Gezegd dat als 21 maart de scan niet verbeterd is ik geen andere uitweg zie dan ermee te stoppen
Ze loopt gewoon niet rad en ik kan het bijna niet meer aanzien (gelukkig niet stokkreupel)
Ik ga wel nog 5 weken door voor een goed beeld en doe het rustig aan
ze had het nog over inspuiten van de banden maar als de aanhechting van het hoefgewircht niet goed was had dat weinig zin zei ze

de verzekering zou misschien wel willen dat ik dat zou doen maar dat zien we dan wel (ze is voor sport verzekerd)

Heeft iemand evaring met inspuiten, hoe werkt dat? wat spuiten ze in en wat doet het precies?
wat zouden de resultaten moeten zijn

Zhuf is meerdere malen ingespoten met corticosteroïden en vervolgens met IRAP. Beide gaf een tijdelijke verbetering maar doordat Zhuf ( bleek achteraf ) van alles mankeerde heeft het nooit op lange termijn geholpen.

Iggy is behandeld met Pure stamcellen en hij is echt top hersteld! Loopt momenteel zeer succesvol in de sport.

Ik heb hier een filmpje van hem. Mag hier en daar nog wat losser in de bovenlijn maar hij vind het allemaal erg moeilijk en dan wil hij nog wel eens wat spannen.
http://www.youtube.com/watch?v=3ZsOV_beeMs