Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kymalin schreef:rooslover schreef:Mijn oude pony is nu ook heel erg hoefbevangen, ze heeft vorige week op pijnstillers gestaan, omdat ze niet meer kon lopen/staan. Ze had echt veel pijn toen! Ze staat nu op een plukje kuil en een beetje eiwit arme musli en peen.
Ze is nu van de pijnstillers af, loopt nog wel slecht, vooral rechts heeft ze pijn. Waarschijnlijk gaan we maar foto's laten maken van de week, om te kijken of het hoefbeen gekanteld is?
Als dat zo is, bestaat er dan nog een kans dat dit behandeld kan worden?
Ik sluit me bij de rest aan; GEEN kuil, oud hooi of hooi even een half uurtje laten weken in water (haalt de voedingsstoffen eruit) En eventueel wat Safe and Sound van Dodson & Horrell, maar GEEN peen en GEEN muesi!
dynamiek schreef:Is trouwens zemelen slecht voor ex bevangenpaarden?
Isapaardje schreef:dynamiek schreef:Is trouwens zemelen slecht voor ex bevangenpaarden?
Als je paard zetmeelgevoelig is wel ja, want zemelen zitten er vol mee.
Fijn te horen dat het goed gaat met Dynamiek. Houden zo![]()
@Janouk: Hoe gaat het nu met Image?!
Kymalin schreef:He Dynamiek, lang niet gezien hier! Inderdaad fijn om te horen dat het zo goed gaat met Dynamiek! Uit je zemelenverhaal begrijp ik dat het met dat Dodson & Horrell voer niets geworden is? Jammer. Zemelen bevatten inderdaad veel zetmeel en zetmeel = suiker dus zou ik niet aandurven, maar goed, als jouw paard het er goed op doet....
Mijn paard gaat ook goed, nog geen dag meer kreupel geweest sinds dat hij begin vorig hoefbevangen was. (toch even afkloppen...)
promptertje schreef:Super Dynamiek! Wij hebben zo ongeveer hetzelfde traject gevolgd, de zooltjes zijn er nu ook onder uit en het blijft gelukkig goed gaan.
dynamiek schreef:Kymalin schreef:He Dynamiek, lang niet gezien hier! Inderdaad fijn om te horen dat het zo goed gaat met Dynamiek! Uit je zemelenverhaal begrijp ik dat het met dat Dodson & Horrell voer niets geworden is? Jammer. Zemelen bevatten inderdaad veel zetmeel en zetmeel = suiker dus zou ik niet aandurven, maar goed, als jouw paard het er goed op doet....
Mijn paard gaat ook goed, nog geen dag meer kreupel geweest sinds dat hij begin vorig hoefbevangen was. (toch even afkloppen...)
Ja het is heel niet gelukt met het voer, je zou er wat van gaan krijgen het voerdillema.
Ik schrik ervan van het zemelen verhaal, dit moet ik ook dus maar niet meer kopen dan.
Ook fijn dat het met jouw paard goed gaat nog aan de wedstrijden?
promptertje schreef:Ook begin maart vorig jaar... Ik heb je topic destijds met meer dan gewone belangstelling gevolgd!