Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horseyfries schreef:Hannepan schreef:Hoi, hk moet me (spijtig genoeg) ook melden in dit topic.
Mijn verhaal kunnen jullie in mijn topic vinden maar een linkje plaatsen lukt niet omdat ik op mn gsm zit.
De DA komt waarschijnlijk donderdag, ze werken nu niet (alleen maar kolieken ed doen ze)
Dan ga ik een afspraak maken met de kliniek. Welke in Belgie zouden jullie aanraden?
Ik hoop dat ze niet op boxrust moet. Dan heb ik na een paar weken een dol, depri paard en dat wil ik haar niet aandoen en het helpt oojj niet bij haar herstel. Dan zet ik haar nog het liefst een aantal maanden gewoon constant op wei. Als ze dat niet zou mogen dan...tja...
Maargoed, eerst echos ed afwachten. Hopen jullie mee dat het meevalt en goed afloopt?
Ik ben bij Veronique Swagemakers van Paardenpraktijk de Nethe in Mol. Zij komt veel op sportstallen en heeft mij erg goed geholpen met deze blessure.
Tuurlijk helpen we duimen, hopen dat het meevalt en goed afloopt!
Ireen_ schreef:DY wat ontzettend balen zeg... Ik heb zelf nog veel voorzichtiger opgebouwd dan geadviseerd, niet meteen 5 minuten draven maar echt steeds met een minuutje meer (ongeveer) en eerst aan de hand. Tja, wanneer het genoeg is.. ik moet zeggen dat ik in oktober voor mezelf eigenlijk wel de grens had bereikt, heb toen nog 1 keer de veearts (een andere) laten komen maar geloofde er zelf helemaal niet meer in omdat we al 1,5 jaar bezig waren. Nu lijkt het toch met breakover beslag goed te gaan, ze is in ieder geval verbeterd en blijft dit keer ook goed tijdens opbouwen met inmiddels 15-20 minuten draf. We zijn daarmee verder dan we ooit geweest zijn! Achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen dit beslag, Yade loopt er zo veel fijner mee dan met het beslag van Bodegraven. Het klinkt ook wel logisch, ze kan nu makkelijker opzij afrollen en met het andere beslag alleen voorwaarts, dan kregen de bandjes alsnog een opdonder als ze toch opzij wilde afrollen (in een wending bijvoorbeeld).
Ik heb mijn grenzen wel steeds verlegd, ik heb haar namelijk gekocht voor de endurance en evt TREC. Nu ben ik tevreden als ik nog gewone buitenritjes met haar kan maken, lukt dat niet dan is ze nog steeds waardevol voor de fokkerij want het is een goede merrie, maar dat zal dan niet bij mij zijn en de markt is slecht. Anders blijft ze van mij en gaat ze naar een rusthuis, inslapen is voor mij geen optie omdat ik behoorlijk zeker ben dat ze geen pijn heeft onbelast. Dan kan ik alleen zelf geen rijpaard meer kopen.
Welkom Hannepan, ik help duimen!
AL wat fijn dat Iggy zo goed gaat!! maar jemig 3 uur rijden voor instructie![]()
Laat je Zhuf nog dekken komend seizoen?
IndyVanity; spannend.. had Mistique nou dezelfde blessure als Vanity?
Hannepan schreef:Nog een vraagje :
ALS het ooit weer goedkomt, kunnen ze het dan aan om te springen? Ik lees hier töch wel wat van een aantal mensen die terug (op hoger niveau ook) succesvol dressuur starten. Maar springen lijkt me veel te belastend voor de voörbenen dan?
Hoog parcours oid zal niet gaan en dat hoeft ook helemaal niet, maar wat met af en toe wat sprongetjes meepakken?
Ik denk dat ik dat niet eens meer ga durven te doen...ookal zou het mogen.
Wat echt jammer is want we konden er beiden zo van genieten. Maarja, haar gezondheid gaat altijd voor. Dus wat denken jullie?
ALS het ooit weer goedkomt, kunnen ze het dan aan om te springen? Ik lees hier töch wel wat van een aantal mensen die terug (op hoger niveau ook) succesvol dressuur starten. Maar springen lijkt me veel te belastend voor de voörbenen dan?
Hoog parcours oid zal niet gaan en dat hoeft ook helemaal niet, maar wat met af en toe wat sprongetjes meepakken?
Wat echt jammer is want we konden er beiden zo van genieten. Maarja, haar gezondheid gaat altijd voor. Dus wat denken jullie?
Hannepan schreef:Kelly_taco wat heb jij eigenlijk gedaan?box/weirust, inspuitingen?
Ik heb geen zin om he hele topic opnieuw te doorzoeken
Wat ongelofelijk fijn ook voor je dat het terug zo goed gaat! Was dat bij ìedereen maar zo!
1m40 is ook niet echt mijn doelwe zaten nu op 90 parcours maar in training af en toe wel hoger. Ach, we zien wel. Verwacht het ergste, hoop voor het beste!
Aukelizzy schreef:Ik wil iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar wensen! Op naar een jaar zonder ellende!