nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:30

Kan iemand mij uitleggen hoe je die kabel strakker krijgt van de Epic. Hij zit nu al op zn strakste mogelijk qau 'stand' zegmaar. Kan je die kabel nog ergens anders inkorten ?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:45

Heb je 'm al volledig overkruist zeg maar?
Geen idee of je 'm zo kunt inkorten, zijn de kabels voor de kleinere maten niet ook korter?
Anders zou je losse kabeltjes kunnen bestellen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:49

Ja ik heb ze al helemaal overkruist. Dat had ik in het boekje gezien.
Ik heb eigenlijk al best een kleine maat qua schoen. Ik rommel er liever niet aan, maar voor het galopperen moeten ze toch wat strakker ;)

Vind het wel jammer, want de schoen zelf past perfect!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:52

Dan lijkt het er toch op dat de schoen te ruim is.
Misschien kun je hem nog wat versmallen aan de zijkanten door dat wat op te vullen met iets?
Als je epics hebt met metalen weerhaken aan de zijkant, kun je er sowieso de rubber kapjes op zetten. Dat scheelt al een stuk in breedte.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:53

Moeten ze écht strakker?
Mijn schoenen kunnen qua sluiting ook strakker, denk dat ik ze met m'n handen wel open krijg (niet dat ik dat doe, maar toch :D) maar ze blijven onder alle omstandigheden zitten.
En rommelen aan de schoenen is niet zo eng als 't lijkt, ik ben inmiddels ervaringsdeskundige. ;)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:57

Volgensmij zitten ze als gegoten. Moet even wringen met aandoen, maar dan zitten ze echt 'goed vast' zegmaar. Alleen die metalen clip gaat open tijdens het galopperen.

Wat voor rubbere kapjes bedoel je Isapaardje:

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:01

Als ze verder goed zitten kun je wel van die 'dingetjes' erdoorheen doen, dat het klipje niet open kan. :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:03

Heb je daar een voorbeeld van? Ik heb mij echt al rot gezocht, maar kan het niet vinden.

Als ik dit topic toch niet had. :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:14

De kapjes die ik bedoel krijg je standaard bij je hoefschoenen die voorzien zijn van weerhaakjes.
Als jouw schoenen die niet hebben, heb je ook die kapjes niet.
Ik bedoel deze:
Afbeelding

Om de sluiting inderdaad niet open te laten gaan bij het lopen, kun je zgn. Buckle Pins kopen.
http://www.thesaddleryshop.co.uk/Admin/ ... c8ea7c.jpg

Maar paperclip schijnt ook te werken.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:16

Die buckle pins bedoelde ik dus. ;)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:25

Isapaardje : Wat er op die afbeelding te zien is heb ik niet. Dan ga ik eerst is kijken of het met paperclips omlost kan worden. Dan kan ik daarna evt de Buckle Pins aanschaffen.

Bedankt!

Ik vind het trouwens wel ideaal hoefschoenen. (omdat ik toch wel 6x in de week buiten wandel, ene keer langer dan de andere keer) Mijn pony houd zo nog hoeven over ipv stompjes :)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:05

Ik gebruik ze ook 5x per week, heb alleen wel 'n open teentje aan de rechterschoen. :+

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 21:06

en... wie werpt zich op als trail testrider?? Ik heb de glove getest voor jullie!

hihihi

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 07:31

nieuwe buckle pins heb ik nog liggen voor de liefhebber (moet nog even héél goed zoeken, net als naar dat schroefje voor Gimli :o)
Maar inderdaad, stukje ander ijzerdraad werkt ook!

@ Rakni, ik ben zo happy met de Gloves dat ik nog niet die neiging voel om de Trals te testen.
Ik wacht liever op de Glove Wide voor de voorhoeven van mijn ijsje om die te testen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:49

hmmm wat jammer gisteren is mijn bijrijdster een hoefschoen verloren. De gaiter was al aan het stukgaan. Maar nu is de schoen kwijt en moet ik een nieuwe kopen... jammer

maargoed de glove is dus 2 jaar meegegaan en dat vind ik lang niet slecht!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:57

balen, rakni. :(:)
Ga je nu een andere type schoen kopen of wordt het weer net zoeentje als je nu kwijt bent?

Is wel een goede waarschuwing voor ons, op tijd de gaiter vervangen/ laten repareren dus.

JDEPT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:58

I'm sorry I cannot know what has been said between the first post and the 75th page..but I will give my opinions on the boots, based on the experience I've had as a boot fitter.

The Epic has several adjustment mechanisms, which mean that it is easier to customise fit. Disadvantage is that because of the cabels/buckles etc people find them time consuming to adjust. They are also for feet that are oval shaped.

The Glove is great in that it has no such mechanisms to change fit, so you simply pop them on and away you go. They stay on very well too, and if there is any chance they may come off, you can get the power straps fitted which makes them super snug. The downside is that since they can't be adjusted, they have to be a perfect fit-which can 1) make them hard to get on and off and 2) not fit all feet (for example if a horse has flare). For oval shaped feet.

The Old Mac G2 is good in that it is a boot for a rounder foot. The downside is that it is much bulkier (less appealing to the eye for many horse owners), it needs a period of breaking in (otherwise it will rub and possibly cause bleeding) and some horse owners find it too much fiddling and mucking around to apply.

I haven't had experience with glue ons or the Rx.

Now onto a boot I am getting more and more familiar with. The Renegades!!! They are reasonably priced, come in a lot of nice colours, are dead EASY to apply, and need no breaking in, you can go for a 2 hour ride straight away(provided your horse is fit enough ;) ). They come many different shapes and sizes, and if your horse has a foot much wider than long, they can customise the boot to fit that horse. Disadvantage is that they're not designed to fit flared feet (but healthy, balanced feet shouldn't have flare anyway ;) ).

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:47

JDEPI thanks for your contribution!
I believe there are no renegade users in this topic, mostly easyboot and cavallo, so it's nice to have a (positive!) response on this boot.
What is your opinion on the new easyboot trail? We, if I may speak for everyone in this topic, are a little sceptic as to whether they are as amazing as easyboot claims they are, especially when compared to the cavallo for example, or the old mac's.

JDEPT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:06

Like we say here..no worries mate!! :)

Yes I believe the Renegades deserve a lot more popularity than they receive!!! Some people do find them a bit ugly though lol.

I only heard about the Trail yesterday..I'm not sure how they would fair, the photos show them without pastern wraps so I was also just wondering if you can ride in them without one, because easycare always said you MUST ride with pastern wraps if you're using a boot that comes up above the hairline.

I already know a few clients who might want to try them though, I'm not sure how much they cost however..if they're more expensive than the Renegades, I probabaly won't ever order them ;)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:23

@ JDEPT
logisch dat er hier weinig over de Renegades gezegd wordt, het topic gaat tenslotte over de nieuwe modellen Easyboots.:)
Verder hebben veel mensen in dit topic paarden met kleine hoeven waarvoor geen renegades te krijgen zijn.

This topic is about the new models of Easyboot, , no wonder we speak not much about renegades. :)
A lot of people in this topic have horses with small feet, Renegades are not availables in small sizes.
For horses with bigger feet this may be a great shoe.
(and I don't think they're ugly :D)

JDEPT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:00

haha no that's ok, I didn't mean in this topic that the Renegades get little popularity..I understand we were talking about easyboots ;) I just mean here in Australia anyway, considering how easy and cost effective they are, they're not nearly as popular as I would have thought!
Thanks for the additional thoughts :)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 14:20

fijn! bijrijdster heeft de schoen teruggevonden! nu heb ik een andere gaiter erop gezet!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:27

Fijn!!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:43

Heeft er iemand enig idee wanneer de nieuwe maten voor de overige hoefschoenen van easyboot zouden uitkomen? De maten van de trail zouden perfect zijn voor mijn paard maar die schoen spreekt me totaal niet aan ... ik vrees voor geschuur rondom de voet gezien hij zo hoog sluit ...

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 18:17

De Glove Wide zou deze zomer uit moeten komen.
Of bedoel je nog een ander model?