Ik heb ergens nog de stille hoop dat mijn paard ooit zou kunnen fungeren als 'opvoeder' voor jonge paarden. Hij vindt veulens erg leuk, dus wie weet. Maar dat moet maar net te realiseren zijn.
Prinnie schreef:Maar altijd speelt de angst of ik haar niet door pijn heen rijd, omdat een kreupelheid op beide benen niet makkelijk te ontdekken is.
Alleen al daarom ben ik blij dat ik endurance rijd. Als ik alleen maar thuis zou rijden en nooit een DA zou zien, dan zou ik continu denken 'doe ik niet te veel' en dan durf ik er bij wijze van spreken niet eens meer op te gaan zitten. Onze paarden zien natuurlijk op wedstrijden regelmatig een DA en die zien het over het algemeen meteen als een paard niet lekker loopt, ook al is-ie niet echt kreupel. Ret was in Uddel ook niet kreupel, maar liep wel rommelig na belasting (geconstateerd door 2 DA's bij de keuring) en dat beeld was er een maand later nog. Ik heb dan liever dat een DA dat constateert dan dat ik het zelf moet constateren, bij mij zit kreupelheid nl. ook nog wel eens tussen de oren.